أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۱۶۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۸
کارشناس مسائل دینی با انتقاد از حذف عنوان شهید ازتابلوهای شهری گفت:کلمه شهید را ازتابلوی شهرها بردارند می‌گویند معنا ومفهوم جنگ را زنده می‌کند بلکه نمی‌دانندنام این شهدا تأمین‌کننده صلح در جامعه است.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امشب در جمع زائران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برخی از کشورهای جهان با برخی عنوان‌ها در حال کلاهبرداری هستند.
 
کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه یکی از این عنوان‌ها آزادی است، عنوان کرد: اسلام چرا نمی‌گوید آزادی بلکه در خصوص اسیر نبودن سخن می‌گوید و این را بیان می‌کند اگر انسان‌ها آزادی می‌خواهند باید با طاغوت مبارزه کنند.

وی بابیان اینکه اسلام به‌جای ظاهر به اصل موضوع‌ها می‌پردازد، افزود: آزادی مگر مفهوم محوری نیست مگر نمی‌خواهیم انسان آزاد باشد پس مبارزه با طاغوت باید داشته باشیم، اسلام می‌گوید اگر ملت‌ها می‌خواهند آزاد باشند باید با طاغوت مبارزه کنند.

پناهیان عنوان کرد: برخی از کشورها فقط ادعای آزادی دارند اگر آن‌ها مدعی آزادی هستند چرا ملت یمن را بمباران می‌کنند، اسلام به ۱۰ روش در مورد آزادی سخن گفته که یک‌راه آن  مبارزه با طاغوت است.

وی با اشاره به اینکه ولایت و امامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و یکی از راه‌های ایجاد آزادی است، ابراز کرد: عامل آزادی در اسلام ولایت است که مورد تأکید فراوانی قرارگرفته و هیچ‌چیزی در دین مانند ولایت نیست.

کارشناس مسائل دینی بابیان اینکه در دین عامل آزادی‌بخش ولایت و امامت معرفی‌شده، یادآور شد: اینکه فقط برخی مدعی آزادی شوند هیچ فایده‌ای ندارد که هیچ بلکه با همین شعار فسادهای بسیاری را نیز ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزادی را تحریف کرده‌اند، آزادی حرف خوبی است اما تا الآن از عامل تأمین‌کننده آزادی سخن نگفته‌اند و تضمین‌کننده آن را مشخص نکرده‌اند شما در هیچ کجای قرآن سخنی از آزادی ندیده‌اید بلکه همه جای قرآن از ولایت که عامل تأمین‌کننده آزادی است سخن گفته‌شده است.

 پناهیان بابیان اینکه صلح و آرامش عنوان دیگری است که کشورهای مدعی غربی با آن به کلاه‌برداری مشغول‌اند، بیان کرد: همه می‌دانیم جنگ بد است و صلح در جامعه بشری باید قرار شود اما این‌قدر از این شعار صلح سو استفاده‌شده و سربریده‌اند که حد ندارد.

وی ادامه داد: باید این مطلب را فهمید چه چیزی تأمین‌کننده صلح است؟چرا قرآن در خود حرفی از صلح نمی‌زند؟ این حرف‌های سطحی برای انسان‌های نادان است، قرآن از جهاد و شهادت که تأمین‌کننده صلح است سخن می‌گوید.

کارشناس مسائل دینی متذکر شد: شعار صلح، صلح نمی‌آورد تنها چیزی که صلح می‌آورد جهاد است ما با یک کشور جنگیدیم و با مقاومت در مقابل کاری کردیم که دفاع مقدس و جهاد درراه خدا این صلح را ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: اسلام که جاهل نیست پس چرا در قرآن از صلح سخنی نگفته؟ اسلام از تأمین‌کننده صلح سخن گفته از جهاد و شهادت سخن گفته الآن ایران اسلامی پهپاد را زد نفهم‌ها گفتند الآن جنگ می‌شود اما هیچ‌چیزی نشد حتی تهدید هم نکردند.

پناهیان با اشاره به روایتی افزود: رسول خدا فرمود:" امت من‌بعد از من سامری خواهد داشت" سامری‌های امت پیامبر چه کسانی هستند؟ سامری‌های امت بعد از پیامبر  شعارشان جنگ نه بود و مدعی صلح بودند، ابوموسی اشعری جنگ تحمیل می‌شد می‌گفت جنگ نه صلح شعار سامری امت پیامبر نیز همین است، چه شعاری می‌تواند امت را نابود کند جز شعار صلح، صلح با جهاد و شهادت درست می‌شود نه بابیان کردن حرف صلح.

کارشناس مسائل دینی با انتقاد از حذف عنوان شهید از تابلوهای شهری گفت: کلمه شهید را از تابلوی شهرها بردارند می‌گویند جنگ ایجاد می‌کند و معنا و مفهوم جنگ را زنده می‌کند بلکه نمی‌دانند نام این شهدا تأمین‌کننده صلح در جامعه است.
 
منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها