يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۶۹۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۰۷ مهر ۱۳۹۸
یک منبع در دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق شامگاه شنبه گفت وی در سفر به عربستان سعودی پیشنهادی میانجی‌گری برای اتمام جنگ در یمن را مطرح کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک منبع در دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق شامگاه شنبه گفت وی در سفر به عربستان سعودی پیشنهادی میانجی‌گری برای اتمام جنگ در یمن را مطرح کرده است.

این منبع که با «راشاتودی» گفت‌وگو می‌کرد گفت: «در سفر اخیر عبدالمهدی به عربستان سعودی پیشنهاد میانجی‌گری در بحران میان عربستان سعودی و ایران و همچنین برای اتمام جنگ در یمن مطرح شد.»

منبع مورد استناد راشاتودی گفته است نخست‌وزیر عراق در این سفر با واکنش‌های مثبتی در خصوص این میانجی‌گری مواجه شد. بغداد به طرف سعودی وعده داده تمامی تلاش‌ها برای آرام کردن منطقه را انجام خواهد داد.

عادل عبدالمهدی چهار روز پیش به عربستان سعودی سفر کرد و با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در بیانیه‌ای درباره این دیدار، با اشاره به حملات تلافی‌جویانه انصارالله یمن به تأسیسات نفت سعودی، نوشت: «در دیدار [بین عبدالمهدی و محمد سلمان] به مسائل منطقه و به ویژه حملات خرابکارانه به تأسیسات نفت آرامکو پرداخته شد.»

روز شنبه۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را به تلافی جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داده است.

بعد از این حمله، عربستان سعودی، دولت آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) بدون ارائه اسناد موثق ایران را به انجام این حملات متهم کرده‌اند. تهران این اتهامات را رد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها