أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۱۶۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد:
یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی،‌ جزئیات عملیات بزرگ نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان را اعلام کرد. وی خاطر نشان کرد ما عملیات «نصر من الله» را در نجران انجام دادیم که طی آن هزاران تن از نظامیان سعودی را اسیر کردیم.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی،‌ جزئیات عملیات بزرگ نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان را اعلام کرد. وی خاطر نشان کرد ما عملیات «نصر من الله» را در نجران انجام دادیم که طی آن هزاران تن از نظامیان سعودی را اسیر کردیم.

یحیی سریع تاکید کرد: یگان‌های متخصص نیروهای مسلح در چارچوب حمایت و پشتیبانی این عملیات در محور نجران مشارکت داشتند که در راس آنها، یگان موشکی، یگان پهپادی و دفاع هوایی قرار دارند.

سریع افزود عملیات نظامی «نصر من الله » بزرگترین عملیات گام به گام در برابر نیروهای دشمن از زمان آغاز تجاوزگری است که چند ماه طول کشید.

وی گفت پس از تسلیم شدن هزاران نفر از نیروهای دشمن، نیروهای ما به تامین امنیت اسیران در برابر حملات هوایی دشمن اقدام کردند.

سریع تصریح کرد در این عملیات سه تیپ دشمن به طور کامل از هم فروپاشید و مقادیر زیادی سلاح به غنیمت گرفته شد.

وی ادامه داد صدها نفر از جمله شماری از افسران و نیروهای ارتش سعودی در عملیات نجران به اسارت درآمدند و صدها کیلومتر مربع در محور نجران آزاد شد.

به گزارش اعتماد، برخی از منابع غیر رسمی در شبکه مجازی مدعی شده اند که تعداد اسرای نیروهای ائتلاف سعودی ٧ هزار نفر است که ٩٠٠ نفر از آنها کادرهای نظامی هستند. این منابع به نقل از شاهدان عینی همچنین مدعی شده اند که ائتلاف سعودی سرگرم انجام حملات گسترده هوایی در این منطقه است تا از این طریق اسرا را کشته یا زمینه فرار آنها را فراهم کند.


متن بیانیه سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره بزرگترین عملیات زمینی علیه عربستان
«به‌یاری خداوند تعالی، نیروهای مسلح یمن، به‌اطلاع تمام قشرهای ملت عظیم و عزیز یمن می‌رساند که عملیات «نصر من الله» که عملیات وسیع و منحصربه‌فرد در محور نجران است به‌عنوان بزرگترین عملیات کمین و گام به گام علیه نیروهای دشمن از ابتدای جنگ علیه کشورمان انجام شد، عملیاتی که به‌مدت چند ماه ادامه داشته و دشمن تا این لحظه متحمل خسارت‌ها و تلفات بسیار زیاد شده است.

اول: سه تیپ نظامی نیروهای دشمن با تمام تجهیزات نظامی و بیشتر افراد و فرماندهانش سقوط کرد.

دوم: مقادیر زیادی سلاح شامل صدها خودروی نظامی و زره‌پوش به‌غنیمت درآمد.

سوم: هزاران نفر از نیروهای دشمن که بیشترشان از خائنان و فریب‌خوردگان هستند، به‌اسارت درآمدند و صدها نفر هم کشته و یا زخمی شدند.

چهارم: میان اسیران، شمار زیادی فرمانده و افسر و سرباز ارتش سعودی به چشم می‌خورند.

پنجم: پس از گذشت فقط 72 ساعت از آغاز این عملیات، نیروهای ما دشمن را به‌طور کامل در محاصره خود قرار دادند که شامل سه تیپ نظامی از خائنان و فریب‌خوردگان با یک گردان از ارتش سعودی بودند که همگی منهدم و درهم شکسته شد و تمام آنها به‌اسارت گرفته شدند و همچنین صدها کیلومترمربع در این عملیات آزاد شد.

بر اساس دستورات فرماندهی، با تمام اسیران بر اساس اصول دین و سنت و رسوم اصیل یمن و اخلاق انسانی رفتار شد و نیروهای ما پس از تسلیم شدن هزاران نفر از نیروهای دشمن به تأمین امنیت آنها در برابر حملات انتقامجویانه جنگنده‌های دشمن اقدام کردند، جنگنده‌های دشمن تا کنون ده‌ها حمله هوایی علیه اسیران انجام داده‌اند.

نیروهای مسلح یمن به تمام خانواده‌های اسیران از ملیت‌های مختلف اطمینان خاطر می‌دهند که تمام اقدامات لازم را برای حمایت از آنها در برابر حملات جنگنده‌های دشمن به‌کار خواهند گرفت و با آنها به‌شیوه انسانی رفتار خواهند کرد تا به یک قرارداد مبادله فراگیر با دشمن و مزدورانش اعم از خائنان و فریب‌خوردگان دست یابند.

یگان‌های مختلف نیروهای ما با مأموریت‌های مختلف و در چارچوب گستره جغرافیایی وسیع در چارچوب حمایت از عملیات نظامی مشارکت کردند که در رأس آنها، یگان‌های موشکی و نیز پهپادی و نیروهای دفاع هوایی و یگان‌های مختلف نیروهای زمینی مشارکت داشتند.

نیروهای مسلح همچنان به اجرای مرحله مختلف عملیات بر اساس طرح ترسیم‌شده ادامه می‌دهند و در کنفرانس‌های بعدی نتایج و جزئیات عملیات در مراحل مختلف آن را طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

مجد و شکوه از آن یمن مقاومت و استوار در برابر متجاوزان و اشغالگران و جنگ‌افروزان است، درود و رحمت خداوند بر شهیدان، خداوند مجروحان را شفا عنایت بفرماید و اسیران را آزاد گرداند، کرامت و عزت از آن ملت عزیز و یمن عظیم ما است».

از سوی دیگر محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد عملیات «نصر من الله» بزرگترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن به‌شمار می‌رود که دشمن در مدت زمانی کوتاه متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده است. به گزارش تسنیم، سخنگوی انصارالله اظهار داشت تلاش سعودی برای سرپوش گذاشتن بر چنین شکست کوبنده‌ و سنگینی که در برابر رزمندگان یمنی متحمل شده، بیهوده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات نظامی ادامه دارد و در ساعات آینده جزییات بیشتر و همچنین تصاویر اسرا و غنائم جنگی را منتشر می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها