يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۶۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۰۷ مهر ۱۳۹۸
یک نماینده کنگره آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) به رئیس‌جمهور این کشور درباره جنگ‌افروزی با ایران هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598، یک نماینده کنگره آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) به رئیس‌جمهور این کشور درباره جنگ‌افروزی با ایران هشدار داد.

«رو کانا»، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به دولت این کشور درباره آغاز جنگ با ایران هشدار داد.

این قانونگذار آمریکایی در صفحه توئیتر خود نوشت: «جنگ‌افروزی با ایران صرفاً به اتلاف میلیاردها دلار پول، بی‌ثباتی در خاورمیانه و از دست رفتن بی‌دلیل جان انسان‌ها منجر خواهد شد.»

کانا در ادامه به وعده انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان آمریکا» نوشته است: «راه حل مسائل، راه‌انداختن جنگ‌های بی‌پایان و غیرقانونی بیشتر نیست. ما باید با صدای رسا و گویا خواستار خویشتنداری و دیپلماسی شویم و به جنگ با ایران نه بگوییم.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

توان نظامی ایران و عدم اطمینان از نوع و دامنه واکنش تهران به هر گونه اقدام نظامی، موجب شده دولت آمریکا علی‌رغم لفاظی‌های جنگ‌طلبانه و سخن گفتن از گزینه نظامی علیه ایران عملاً این گزینه را علیه ایران منتفی بداند.

دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته دست‌کم دو بار برای تصمیم‌گیری درباره اقدام نظامی علیه ایران تحت فشار شدید قرار گرفته، اما هر دو بار از آن عقب‌نشینی کرده است.

بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، ترامپ مدعی شد حمله به سه نقطه در داخل ایران به تلافی این اقدام را ۱۰ دقیقه پیش از آغاز آن متوقف کرده است.

هر چند او مدعی شد در لحظات پایانی از میزان تلفات این حمله مطلع شده و به این دلیل از آن منصرف شده منابع آگاه ادعای او را به شدت زیر سوال برده‌ و گفته‌اند بیم او از دامنه واکنش ایران به چنین حمله‌ای و تبعات احتمالی آن برای انتخاب مجددش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ دلیل اصلی تصمیم او بوده است.

ترامپ بعد از متهم کردن ایران به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی در روز ۲۳ شهریورماه هم مدعی شده ترجیح داده علیه ایران خویشتنداری به خرج دهد و از گزینه نظامی استفاده نکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها