أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۱۶۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۷ مهر ۱۳۹۸
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ابلاغ سیاست های کلی نظام قانون گذاری از سوی رهبر انقلاب، با بیان اینکه در این خصوص جلساتی را با دستگاه های مختلف تشکیل می‌دهیم، گفت: کمیسیون آیین نامه مجلس بر روی سیاست های کلی قانون گذاری کار کند.
به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس، درباره ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری از سوی رهبری انقلاب گفت: همانطور که همکاران مطلع هستند رهبری معظم انقلاب سیاست‌های کلی قانون گذاری را ابلاغ کردند که از ایشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بخش مهم سیاست های ابلاغی در حوزه قانونگذاری، مربوط به مجلس شورای اسلامی است، البته بخش هایی هم مربوط به نحوه کار با لوایح ارسالی از سوی دولت یا قوه قضائیه و همچنین بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مقررات سایر بخش ها است که نسبت این مسائل با قوانین و چگونگی کار در این رابطه باید مدون شود، حتی در خصوص تصمیماتی که در شوراها می گیرند و باید نظام مند شوند رهبری معظم در این سیاست‌های کلی نکات مهمی را فرمودند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای این موضوع ساز و کاری فراهم شود، گفت: کمیسیون آیین نامه باید روی این موضوع کار کند، همچنین باید با دولت، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلت نظام و شورای نگهبان جلساتی برگزار کنیم تا هم در اجرای سیاست‌های کلی و هم در مواردی که ایشان اشاره فرمودند این نسبت‌ها روشن شود، فرمودند که اگر امری را می‌خواهید به مجمع ارسال کنید باید با نصاب رای بالای نمایندگان باشد.

رئیس مجلس ادامه داد: پس باید در آیین نامه تغییراتی ایجاد شود. آقای کاتب(رییس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس) در کمیسیون آیین نامه روی آن کار کند و ما هم جلساتی را با دستگاههای مختلف و قوای دیگر برگزار و نتیجه را اعلام می‌کنیم، چون ایشان فرمودند نتایج اقدامات زمان بندی شده خدمتشان گزارش شود. این کار را در آینده خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها