يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۸۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۸
جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران صبح امروز چهاشنبه دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه 598، جعفر کاشانی، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران صبح امروز (چهارشنبه) به علت بیماری در سن ۷۶  سالگی دار فانی را وداع گفت.

او متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۲ در تهران بود که سابقه بازی در تیم‌های شاهین تهران و پرسپولیس را داشت و تا پایان دوران ورزشی خود در این تیم باقی‌ماند و چهارمین کاپیتان تاریخ این تیم شد.
 
او از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۳ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و ۳۸ بازی با لباس تیم ملی انجام داد. کاشانی در تیم ملی نیز بازی کرد و فوتبال خود را از محلات و در تیم محلهٔ فوتبال خیز چهارصد دستگاه تهران و تیم آموزشگاه‌های تهران شروع کرد.

بر خلاف اکثر بازیکنان وقت شاهین که بر اساس سلسله مراتب باشگاه، بازیکنان ابتدا می‌بایست به عضویت تیم‌های پایه شاهین (پولاد - داریوش - دماوند …) پذیرفته می‌شدند و پس از گذراندن مراحل مختلف در صورت کسب رضایت مربیان برای حضور در تیم اول شاهین معرفی می‌شدند، جعفر کاشانی توسط عباس اکرامی بنیانگذار باشگاه شاهین و از مسابقات آموزشگاه‌ها انتخاب شد.

جعفر کاشانی؛ مردی که عاشق پرسپولیس بود

در سال ۱۳۴۶ با بسته شدن تیم شاهین بازیکنان این تیم از جمله جعفر کاشانی، حسین کلانی و همایون بهزادی و تعدادی دیگر از بازیکنان شاهین به پرسپولیس پیوستند. اولین حضور جعفر کاشانی در ترکیب پرسپولیس به یک دیدار دوستانه برابر تاج در روز ۱۶ فروردین ۱۳۴۷ بر می‌گردد که هواداران شاهین پس از نزدیک به ۸ ماه ستارگان خودشان را این بار با پیراهن سرخ پرسپولیس مشاهده می‌کردند.

در سال ۱۳۴۷، در بازی پرسپولیس و عقاب به دلیل قهر عزیز اصلی و غایب بودن هادی طاووسی، جعفر کاشانی درون دروازه پرسپولیس ایستاد و پرسپولیس بازی را با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد.

یکی دیگر از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی فو`تبال ایران و باشگاه پرسپولیس، برد ۶ بر صفر مقابل استقلال بود که جعفر کاشانی مدافع مستحکم آن دیدار برای پرسپولیس بود.

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۵۳ هفته بیست و دوم جام دوم تخت جمشید، جعفر کاشانی با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس پای به میدان گذاشت تا سرخپوشان آخرین دیدار فصل را برابر تاج رقیب سنتی برگزار کنند. ابتدا مسئولان باشگاه با خداحافظی او ابتدا مخالفت کردند، این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ به سود سرخپوشان پایان یافت تا او در آخرین گام نیز پیروز میدان باشد.

در تیم ملی نیز او در پایان دیدار با استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۷۴ از تیم ملی کناره گیری کرد، اما بفاصله چند ماه از این جدایی مربیان تیم ملی از او درخواست کردند تا برای مسابقات بازی‌های آسیایی تهران به جمع ملی‌پوشان اضافه شود و او برای یک مدت کوتاه به اردوی تیم ملی پیوست تا با قهرمانی در بازی‌های آسیایی تهران، افتخاری ارزشمند به سایر افتخارات خود بیافزاید و مربیان تیم ملی نیز از باب خط دفاع خیالشان آسوده گردد.

جعفر کاشانی؛ مردی که عاشق پرسپولیس بود
 
او سپس عضو هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس شد و سرانجام در ۱۰ مهر ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

افتخارات  جعفر کاشانی:
قهرمان جام حذفی تهران- شاهین ۱۳۴۲
قهرمان باشگاه‌های تهران شاهین۱۳۴۴
قهرمان باشگاه‌های تهران پیکان۱۳۴۸
قهرمان جام دوستی پیکان۱۳۴۸
قهرمان جام منطقه‌ای پرسپولیس۱۳۵۰
قهرمان جام تخت جمشید پرسپولیس۱۳۵۲
نایب قهرمان جام تخت جمشیدپرسپولیس۱۳۵۳

جعفر کاشانی که بود؟ + تصاویر
 
قهرمان جام ملت‌های آسیا۱۳۴۷
عنوان سوم ارتش‌های جهان۱۳۴۸
قهرمان جام منطقه‌ای۱۳۴۹
قهرمان جام کوروش کبیر۱۳۵۰
صعود به المپیک مونیخ۱۳۵۱
قهرمان جام ملت‌های آسیا۱۳۵۱
حضور در جام جهانی کوچک۱۳۵۱
حضور در المپیک مونیخ۱۳۵۱
قهرمان بازی‌های آسیایی۱۳۵۳

جعفر کاشانی که بود؟ + تصاویر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها