أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۱۹۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «روابط ایران و عربستان؟» به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:«جمهوری اسلامی باید برای مواجه شدن با تحولات آتی آمادگی داشته باشد و بتواند با دادن امتیازاتی، منافع کشور را هم حفظ کند. در همین بحران یمن؛ منافع دو طرف بسیار متفاوت است. باید منافع سایر جریان‌های سیاسی در یمن را هم در نظر گرفت و به معادل‌های پایدار برای حل ریشه‌ای این بحران با حفظ ثبات به آرامش یمن رسید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «زمان آن است که با راهبردی عقلانی و عزت‌مندانه این معضل و بن‌بست حل و فصل شود. طبیعی است که تنش‌زدایی با عربستان که به سود هر دو کشور و منطقه است، مستلزم تعاملی است که برای هر دو کشور هم هزینه و هم بها دارد و برای ایران می‌تواند آغاز مناسبی برای حل چالش‌های تحریمی باشد».

در روزهای گذشته، «علی بیگدلی» از فعالین اصلاح طلب و از حامیان برجام در مطلبی نوشته بود:«لازم است که در یک دیپلماسی محرمانه با عربستان ضمن مطرح‌سازی نقاط قوت کشور در مواردی چون نفوذ در برخی کشورهای عربی و مواردی از این قبیل در یک اقدام موازی نسبت به شدت حمایت از شیعیان بحرین و عربستان و نیز دامنه حضور در سوریه، تجدید نظرهایی صورت گیرد...این مساله حتی می‌تواند به حفظ موقعیت موشکی ایران و پایان یافتن فشارهای کشورهای خارجی در این باره بینجامد. در نهایت این مساله موجب کاستن موج فشار از روی ایران و بازگشت آن به سوی آمریکا خواهد بود».

این روزها فعالین اصلاح طلب و رسانه های این طیف درباره لزوم تعامل ایران با عربستان مطالب متعددی منتشر کرده اند که فصل مشترک آنها، امتیازدهی یکطرفه ایران در مورد قدرت منطقه ای است.

اظهارات اصلاح طلبان درباره نحوه تعامل با عربستان، همان برجام منطقه ای است.

نکته قابل تأمل اینجاست که اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم، مدعی هستند که اگر با آل سعود تعامل کنیم، مشکل تحریم ها رفع می شود.

این در حالی است که همین طیف در سال های گذشته مدعی بود که اگر درباره صنعت هسته ای ایران مذاکره صورت گرفته و به توافق برسیم، تحریم ها به تاریخ می پیوندد.

ریشه مشکلات کشور، سوءمدیریت در دولت و گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به وعده های سرخرمن آمریکا و اروپا است. اما اصلاح طلبان با پاک کردن صورت مسئله در پی تعمیم خسارت محض توافق هسته ای به دیگر مولفه های قدرت کشورمان هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها