يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۰۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۸
یادداشت/
دکتر امیر حمزه مهرابی
روز چهارشنبه دهم مهر 98 مجمع فرماندهان سپاه، طبق سنوات قبل با رهبر انقلاب اسلامی دیدار داشتند. ولی امر مسلمین در این دیدار، سخنان بسیار مهم و حائز اهمیتی را بیان فرمودند که متاسفانه کمتر مورد توجه تحلیل گران و رسانه ها قرار گرفت .

ایشان ضمن ارائه تحلیلی از دلایل و ابعاد موفقیت سپاه و اعلام رضایت از این نهاد ، توصیه های جالب و راهگشایی را ارائه فرمودند که جا دارد نویسندگان، اندیشمدان و مدیران همه سازمان ها به شرح و بسط آن پرداخته و این توصیه ها را به عنوان «استراتژی بهبود سازمانی» در برنامه سالانه خود بگنجانند.

به باور من، رضایت 100 درصدی رهبری از این نهاد، بیشتر از آنکه مربوط به عملکرد،ساختار و فرهنگ سازمانی سپاه باشد، مربوط به «رویکرد و #جهتگیریکلان_سپاه» است و آن اتخاذ جهت گیری نبوی(ص) یعنی « اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» است.

سپاه( فارغ از اینکه فرمانده آن چه کسی و وضعیت سازمانی آن چگونه باشد )،  نشان داده است که در مقابله با دشمنان، رویکردی شجاعانه و مقتدرانه داشته و در تعامل با مردم و مستضعفان، رحیم ،مهربان و خدوم است.

و این جهت گیری، رمز موفقیت سپاه در عرصه بین الملل ،تعاملات منطقه ای و فعالیت داخلی است  و اتخاذ این استراتژی حکیمانه ،موجب رضایت ولی امر  مسلمین شده است . هرچند سپاه در حوزه عملکردی نیز به فرمود رهبری : سپاه از پرافتخارترین مجموعه های کشور است.

رهبری عزیز در این سخنرانی  با تحسین توانایی های مجموعه عظیم مقاومت در مواجهه با جبهه متحد کفر و ظلم، فرمودند: 

نقش سپاه پاسداران در این عرصه به قدری برجسته است که دشمنی آشکار مستکبران و جبهه بدهای عالم را علیه سپاه برانگیخته است که البته دشمنی این جبهه خبیث، برای سپاه پاسداران افتخار بزرگی است.

و از سوی دیگر با اشاره به کمک سپاه به مردم در حوادث طبیعی و تلاش برای محرومیت زدایی و خدمت به مردم و تقویت زیر ساخت های پیشرفت کشور تاکید کردند: 

مجموعه کارهای سپاه در عرصه خدماتی، اجتماعی و مردمی با هیچ سازمان و دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست و در سازمانهای نظامیِ جهان نیز نظیر ندارد.

این بیانات در واقع تعیین استراتژی ضمنی برای دولتمردان و سیاستمداران است که ( از باب قاعده به در می گویم دیوار تو بشنو) اگر می خواهید موفق شوید، باید با دشمنان از موضع قدرت و شجاعت برخورد کنید و نسبت به مردم خود، مهربان و خدوم باشید.

بدیهی است از طریق «سیاست لبخند و قهقهه با دشمنان» و «درشت‌گویی و خشونت با مردم» موفقیتی حاصل نمی شود. چنان که تاکنون نشده است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها