أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۰۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یک تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی به بررسی شکست‌های رژیم صهیونیستی در برابر ایران از زاویه دید خودش پرداخت و علت آن را بی‌توجهی سیاستمداران این رژیم دانست.
به گزارش پایگاه 598، تحلیلگر صهیونیست خانم «لیمور سمیمیان دارش» (Limor Samimian-Darash) در یادداشتی به بررسی پنج شکست اساسی این رژیم در برابر ایران پرداخت.

لیمور که مدرس ارشد دانشگاه «عبری» قدس اشغالی است، در یادداشت خود در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت، شکست اول مخالفت با طرح حمله نظامی به ایران بود که حداقل در سه مقطع ارائه شد. اولین بار در سال ۲۰۱۰ بود؛ زمانی که فرماندهان عالی‌رتبه امنیت و ارتش با ایران عملیات پیشنهاد داده شده توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق مخالفت کردند و در رأس مخالفان «مئیر داگان» رئیس پیشین موساد و «گابی اشکنازی» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش قرار داشتند.

 سمیمیان که استاد رشته پژوهش‌های سیاسی است، ادامه داد، دومین بار مربوط به سال ۲۰۱۱ بود که ژنرال «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک وقت ارتش پیشنهاد حمله نظامی را تکرار کرد. اما بار سوم مربوط به سال ۲۰۱۲ بود زمانی که اختلافات جدی میان نتانیاهو و باراک درباره زمان این حمله پیش آمد و جلوی اجرایی شدن آن را گرفت.

وی سپس مدعی شد: شکست دوم اسرائیل، هنگام توافق هسته‌ای ایران رخ داد، توافقی که جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گرفت و آن را تا اطلاع ثانوی به تأخیر می‌انداخت. در سناریوی خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌شد تهران حداکثر ظرف مدت یک سال بمب اتم داشته باشد.

این تحلیلگر صهیونیست سپس نوشت: اسرائیل منتظر ماند تا اینکه قطعنامه ۲۳۳۱ صادر شد، قطعنامه‌ای که اجازه داد ایران از طریق غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف علمی به کشوری هسته‌ای تبدیل شود. همچنین لغو تحریم‌ها منجر به آزادسازی صد میلیارد دلار و تأثیرات مثبت آن بر اقتصاد ایران و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها شد.

 سمیمیان تأکید کرد، شکست سوم رژیم صهیونیستی در عکس‌العمل ارائه شده به توافق هسته‌ای ایران بود. نتانیاهو به گونه‌ای در موضع مخالف با این توافق ظاهر شد که گویا از نظرات شخصی خود سخن می‌گوید. رقبیب وی در آن زمان «اسحاق هرتزوگ» رئیس حزب «اتحاد صهیونیسم» اعلام کرد وی در مخالفت با این توافق مبالغه کرده است؛ همچنین «ایهود اولمرت» و «یائیر لاپید» نیز گفتند نتانیاهو با سخنرانی آن زمان خود در کنگره آمریکا، روابط تل‌آویو با واشنگتن را تخریب کرده است.

 علی‌رغم آنکه آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بارها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد، این تحلیلگر صهیونیست مدعی شد: شکست چهارم در نقض توافق بود که از مرحله امضای آن آغاز شد، از جمله اینکه با اجرایی شدن توافق هشت تن اورانیوم غنی شده باید از ایران خارج می‌شد اما هیچ  مدرکی مبنی بر اینکه این کار انجام شده، وجود ندارد.

 سمیمیان در ادامه ادعاهای خود گفت: شکست پنجم حتی پس از آن رخ داد که اسرائیل از طرح‌های نظامی برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت، آمریکا از این توافق خارج و تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شد؛ با این وجود روزنامه‌نگاران ارشد و اعضای چپ گرای کنست همچنان دولت اسرائیل را در این مورد متهم می‌کنند.

وی در پایان گفت، تمام این شکست‌های پنج گانه رژیم صهیونیستی در برابر ایران به دلیل آن رخ داد که سیاستمداران اسرائیلی ، نبرد سیاسی و حزبی خود را مهم‌ترین از هر نبرد دیگری می‌دانند.

فارس

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها