أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۲۱۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۱۹ مهر ۱۳۹۸
راننده پورشه سوار خیابان کارگر اصفهان به پرداخت دیه و حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در پی وقوع برخورد سواری پورشه با پراید و فوت راننده پراید در پی آن، تحقیقات اولیه این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بررسی شد.

محمدرضا حبیبی افزود: بر این اساس شعبه ۱۲۲ دادگاه کیفری ۲ با بررسی عوامل موثر در این پرونده، بی احتیاطی راننده خودروی پورشه را در رانندگی محرز دانست و وی را مستند به قوانین مربوطه در قانون مجازات اسلامی از جنبه خصوصی بزه به پرداخت یک فقره دیه کامل از جهت قتل غیرعمد و پنح درصد دیه کامل از جهت برخی جراحات در حق اولیای دم محکوم کرد.

وی گفت: همچنین این راننده متخلف از جنبه عمومی جرم به تحمل سه سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد، که اجرای یک سوم از مجازات حبس وی به صورت تعلیق درآمد.

رییس کل دادگستری استان افزود: حکم از نوع مراقبتی بوده و با عنایت به ماهیت جرم ارتکابی به منظور اصلاح و افزایش آگاهی در زمینه لزوم فراگیری آموزه‌های دینی در احترام به کرامت والای انسان، دادگاه مقرر داشته این متهم در مدت زمان تعلیق حکم حبس، دو جلد کتاب در همین زمینه را مطالعه و پس از فراگیری مضامین آن گواهی مربوطه را از انتشارات یا ناشران این کتاب‌ها دریافت و به اجرای احکام دادگستری ارائه نماید.

محمدرضا حبیبی گفت: رأی صادره غیرقطعی بوده و قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان است.

اردیبهشت امسال پسر ۲۴ ساله پورشه سوار در خیابان کارگر اصفهان به دلیل سرعت غیر مجاز و رعایت نکردن فاصله طولی پس از برخورد با یک دستگاه پراید متواری شد و راننده پراید به سبب شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.

این حادثه در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی با عنوان واکنش مراجع قضایی به دور دور‌های شبانه را به همراه داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها