يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۱۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۷ مهر ۱۳۹۸
فضایی اطمینان بخش برای جوانان
امروزه نوآوری، از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی به‌شمار می‌رود. نوآوری به فضای اجتماعی به عنوان پشتیبان کارآفرینی نیاز دارد. غالباً نوآوری‌های اجتماعی و نوآوری‌های تجاری موجد یکدیگر هستند. بانک ایران زمین در همین زمینه با راه اندازی مرکز نو آوری سعی کرده است به ارائه خدمات مالی به استارتاپ‌ها بپردازد و این گامی است در جهت تمام الکترونیک کردن این بانک.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، نوآوری به معنای مدرن آن یعنی «یک ایده جدید، افکار خلاق، اشکال جدیدی از دستگاه‌ها یا روش‌ها». نوآوری، بکارگیری ایده‌های نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایدهٔ ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود، نوآوری گویند.

نوآوری با ایده پردازی و اختراع تفاوت دارد. اختراع به معنای «پدیدآوردن محصول جدید» است، اما نوآوری فراتر از آن است و به معنای «معرفی محصولی تازه» است که با ابداع و عرضه صورت می‌گیرد.

امروزه نوآوری، از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی به‌شمار می‌رود. نوآوری به فضای اجتماعی به عنوان پشتیبان کارآفرینی نیاز دارد. غالباً نوآوری‌های اجتماعی و نوآوری‌های تجاری موجد یکدیگر هستند.

بانک ایران زمین در همین زمینه با راه اندازی مرکز نو آوری سعی کرده است به ارائه خدمات مالی به استارتاپ‌ها بپردازد و این گامی است در جهت تمام الکترونیک کردن این بانک.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین در مراسم افتتاح مرکز نوآوری بانک ایران زمین که در تیرماه سال جاری برگزار شد گفته بود: با ایجاد چنین فضایی و با امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده، تمام استارت آپها خواهند توانست خدمات بانکی را در پیشرفته ترین شکل خود از این مکان دریافت نمایند. من در این مدت شاهد زحمات همکارانم بودم و این فضا به گونه ای است که هر فردی که صاحب ایده های خلاق است بتواند با اطمینان به این مرکز بیاید و ایده های خود را عملیاتی کند. صاحبان ایده و استارت آپها نیاز به فضایی اطمینان بخش برای عملیاتی شدن ایده های خود دارند.

همچنین فرهاد اینانلو، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص کارکردهای مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت: از این دست مراکز نوآوری در حال حاضر تعداد بسیاری راه اندازی شده اما تمایز این مراکز با مرکز نوآوری بانک ایران زمین، اتصال این مرکز به یک بانک تمام دیجیتال و سیستم بانکداری باز است زیرا فین تک در کنار بانکداری دیجیتال مفهوم می یابد. تمام مراکز استارت آپی نیاز به یک بانک دیجیتال در کنار خود دارند تا بتوانند مشکلاتی که در خصوص حوزه بانکی و مالی دارند را رفع کنند. در حال حاضر خدمات حوزه مالی در استارتآپ‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و مرکز نوآوری بانک ایران زمین در این زمینه تلاش کرده است که با ارتباط با چند مرکز مشاوره مالی اخدمات مناسبی را به استارت آپ‌ها ارائه دهد.

برگزاری اولین رویداد بین المللی ماهواره مکعبی در مرکز نوآوری ایران زمین

همزمان با هفته جهانی فضا، اولین رویداد بین المللی ماهواره های مکعبی (CubeSat) در مرکز نوآوری ایران زمین برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد اشتراک گذاری دستاوردهای نوین فضایی و سوق به سمت تجاری سازی آن ها با رویکرد معرفی و توسعه این دانش در زیست بوم استارتاپی کشور است.

این رویداد با مشارکت مرکز نوآوری ایران زمین و شرکت نانوسامانه و با حمایت سازمان فضایی کشور، بانک ایران زمین و شتاب دهنده نوتاش با حضور جمعی از جوانان و علاقمندان به علوم فضایی و ساخت ماهواره های تحقیقاتی-تجاری برگزار شد.

در طی این رویداد یک روزه، بیش از۱۰ طرح تولید ماهواره های کوچک، ۴ کسب و کار فضا پایه و چندین مقاله علمی بین المللی ارائه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها