أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۱۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۷ مهر ۱۳۹۸
نماینده اورژانس در ستاد اربعین حسینی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس و هر ۳۰ کیلومتر هم یک اتوبوس مستقر شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد قادری‌فر نماینده اورژانس در ستاد اربعین حسینی صبح امروز در جلسه مانیتورینگ ستاد اربعین با اشاره به تشریح اقدامات اورژانس اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان از ماه‌های قبل جلسات تخصصی مختلفی را برگزار کرده و در راستای خدمات رسانی بهتر به زائران اباعبدالله تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت بهداشت ایران و عراق امضا کرده است.

وی افزود: اقدامات لجستیکی اورژانس نسبت به سال قبل بین ۲۵ تا ۴۰  درصد افزایش داشته است.

قادری‌فر تصریح کرد: این افزایش به طوری بود که هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس زمینی، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ فروند بالگرد و ۴ فروند آمبولانس هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی با ارتش جمهوری اسلامی به کار گرفته ایم. در ضمن تعداد ۱۷ هزار نفر کادر اورژانس و ۳۶ هزار نفر کادر درمان از واحدهای بهداشت طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مرزهای کشور برای مشکلات احتمالی مستقر بودند.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف ما حضور در مرزهای میرجاوه، مرز دوغارون و مرز آستارا برای خدمات دهی به زائران پاکستانی بود.

نماینده اورژانس در ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس و هر ۳۰ کیلومتر هم یک اتوبوس مستقر کرده و برای پیش بینی حوادث ۱۵ فروند بالگرد آماده کرده ایم تا اگر حادثه ای رخ داد بتوانیم مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کنیم.

وی گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت، کنترل آب آشامیدنی روستاها را برعهده داشتند و همچنین در راستای گندزدایی آب بازدید از مخازن و چاه‌های آبی و همچنین پخت و توزیع مواد غذایی، چه در خاک عراق و چه در خاک ایران را نظارت کردند.

قادری‌فر گفت: زائران اتباع بیگانه را که وارد خاک کشور ما شدند، تماما غربالگری کرده ایم و سندروم‌های مهم و طب سنجی را بر روی آنها انجام دادیم.

وی افزود: درمانگاه‌ها و مراکز درمانی را به صورت سیار در نوار مرزی غربی کشور آماده گذاشتیم و همچنین تعداد ۹ بیمارستان سیار به کلینیک سیار و ۴ بیمارستان تخصصی برای CBRN به صورت آماده باش قرار داده ایم.

نماینده اورژانس در ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: همچنین ۹۱ بیمارستان به عنوان بیمارستان‌های پشتیبان در نوار مرزی کشور به صورت آماده باش مستقر کرده ایم.

وی ادامه داد: بالغ بر ۷۵ هزار زائر پاکستانی در شهر قم حضور داشتند که ۷ هزار و ۱۵۰ نفر نیازمند ویزیت و درمان بودند که همکاران ما اقدامات درمانی را برای آنها انجام داده و ۱۴ مورد هم بستری شدند و همچنین بر روی برخی از آنها عمل‌های جراحی انجام شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها