کد خبر: ۴۶۲۱۹۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۲۵ مهر ۱۳۹۸
در اخبار این هفته بانک ملی ایران، موضوعی که از همه پررنگ تر جلوه کرد، خدمات بانک به زائران اربعین حسینی (ع) بود.
به گزارش پایگاه 598، در اخبار این هفته بانک ملی ایران، موضوعی که از همه پررنگ تر جلوه کرد، خدمات بانک به زائران اربعین حسینی (ع) بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران: از مدیران ریسک پذیر باید حمایت شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که «ریسک» جزء مهمی از فعالیت بانکداری است، حمایت کافی از مدیران ریسک پذیر نظام بانکی را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار مدیران نظام بانکی با رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر قدرت کم نظیر بانک ها برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: تکالیف بسیار زیادی برای کمک به توسعه کشور بر عهده بانک ها گذاشته شده و تقریبا هیچ پروژه زیربنایی نیست که یک یا چند بانک در آن مشارکت نداشته باشند.

وی افزود: در مواقع بحرانی و به ویژه بلایای طبیعی، این بانک ها هستند که در اسرع وقت به کمک مردم می شتابند و در ادامه نیز با ارائه کمک های نقدی، پرداخت تسهیلات و یا مساعدت در بازپرداخت تسهیلات پیشین، آلام آنها را کاهش می دهند، اما در مواقعی دیده شده که همین اقدامات بانک ها و حمایت از تولید و اشتغالزایی با برخوردهایی از سوی نهادهای قانونی مواجه شده است.

به گفته حسین زاده، این روش باعث کاهش ریسک پذیری مدیران بانکی خواهد شد، در حالی که تصمیم گیری در شرایط بحرانی، اقتضائات خاص خود را دارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «رونق تولید» و نقش بانک ها در پیاده سازی آن، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم هدف این شعار محقق شود، چرا که «رونق تولید» یک اقدام همه جانبه را می طلبد و نمی توان آن را فقط از یک یا چند دستگاه انتظار داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رعایت نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات، به موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: البته واقف هستیم که خیلی از این بنگاه‌ها تحمیلی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با بیان این که در واگذاری بنگاه‌ها نیز اشکالاتی در قانون داریم که ان‌شاءالله با همکاری مجلس، آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: وجود فسادهایی که کم‌وبیش اعلام می‌شود، عمدتاً ناشی از اشکالات ساختاری است.

ایشان هم چنین یادآور شدند که رویکرد سازمان بازرسی کل کشور در دوره جدید پیشگیری، اصلاح فرایندها و نیز حمایت و صیانت از مدیران خدوم و شجاع می باشد.

تعدادی از مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی نیز که در این جلسه حضور داشتند، به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

به کمپین « ما عاشقان حسینیم» بپیوندید

کمپین «ما عاشقان حسینیم» به همت حوزه مقاومت بسیج انک ملی ایران راه اندازی شده تا جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی (ع)، عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت ابراز کنند.

 ارادتمندان به اباعبدالله الحسین (ع) می توانند با عضویت در این کمپین و بارگذاری تصاویر خود در راهپیمایی اربعین در مسیر کربلای معلی و یا هر زیارتگاهی در کنار جاماندگان اربعین در صفحه اینستاگرام شان در قرعه کشی 40 جایزه یک میلیون ریالی نیز شرکت کنند.

برای پیوستن به این کمپین و شرکت در قرعه کشی بانک ملی ایران باید پس از دنبال (فالو) کردن صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران و بارگذاری تصاویر در صفحه اینستاگرام خود، نام زیارتگاه و یا مسیر پیاده روی اربعین یا جاماندگان اربعین را ذکر و از دو هشتگ # بانک_ملی_ایران و #ما_عاشقان_حسینیم استفاده کنید.

تگ یا منشن کردن صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران با آدرس bankmelli1307  از شروط شرکت در این کمپین می باشد.

ضمنا در مدت زمان مسابقه صفحه اینستاگرام باید به صورت عمومی باشد تا امکان جست و جو کردن هشتگ ها برای شرکت در قرعه کشی فراهم باشد.

همچنین می توانید با اشتراک گذاری تصاویر کودکان و نوجوانان زیر 18 سال در پیاده روی اربعین یا جاماندگان اربعین در صفحه اینستاگرام خود و استفاده از هشتگ #جوانه_حسینی علاوه بر هشتگ های ذکر شده، در قرعه کشی 10 جایزه یک میلیون ریالی نیز شرکت کنید.

آخرین مهلت پیوستن به کمپین #ما_عاشقان_حسینیم و همچنین اشتراک تصاویر  پایان ماه صفر خواهد بود.

شایان ذکر است حوزه مقاومت بسیج شهید مصطفی خمینی بانک ملی ایران همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی میزبان عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و جاماندگان اربعین حسینی در تهران خواهد بود.

این موکب در محل خیابان فداییان اسلام، رو به روی شعبه فدک بانک و در مسیر پیاده روی زائران به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خدمات رسانی خواهد کرد.

 

ادامه خدمات رسانی بانک ملی ایران به زائران حسینی

همزمان با فرا رسیدن ایام پیاده روی اربعین حسینی، کارکنان بانک ملی ایران با پیوستن به عشاق حسین(ع) ، اقدامات متنوعی را برای خدمت رسانی به زائران حرم امام حسین (ع) انجام داده اند.

 این بانک به منظور ارایه خدمات مطلوب و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، علاوه بر برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین، تمهیدات ویژه ای را در شعب مرزی خود و مسیر پیاده روی اربعین اندیشیده که ضمن استقبال از سوی زائرین با تقدیر مسئولین نیز مواجه گردید.

تقدیر استانداران از  اقدامات همکاران بانکی در باجه های مرزی

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در باجه تفتان بانک ملی ایران در پایانه مرزی میرجاوه از نحوه ارائه خدمات شبانه روزی همکاران به زوار حسینی تقدیر کرد.

موهبتی ضمن تاکید بر افزایش زیرساخت ها در میرجاوه گفت: از اول محرم تاکنون بیش از  90 هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه عبور کرده اند و کار خدمات رسانی به این زوار حرکت بزرگی است که توسط بخش های مختلف در مرز میرجاوه صورت گرفته است و اقدامات همکاران در بانک ملی ایران به این تعداد زائر قابل تقدیر می باشد.

همچنین استاندار خوزستان به همراه رئیس حوزه خرمشهر نیز از باجه مرزی شلمچه بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی شبانه روزی همکارن در این باجه قرار گرفتند.

خدمات بانکی در مسیر پیاده روی اربعین

بر این اساس  بانک ملی ایران علاوه بر افزایش ساعت کار باجه های مرزی، استقرار یک دستگاه های وب کیوسک ، یک دستگاه کش لس (دستگاههای خودپرداز غیرنقدی)، دو دستگاه مودم پوز(pos) و یک دستگاه خودپرداز در مرز شلمچه و یک دستگاه خود پرداز در مرز چزابه و راه اندازی 18  دستگاه خودپرداز از محل ورود به استان تا مرز چزابه آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی می باشد.

گفتنی است خدمت رسانی ارزی و ریالی سه شعبه مرکزی ایلام، مهران و باجه مرزی مهران  به صورت شبانه روزی ، استقرار ۱۱۰ دستگاه خودپرداز ثابت در سطح استان ، پنج دستگاه خودپرداز ثابت و یک واحد سیار شامل دو دستگاه خودپرداز در مهران و باجه مرزی  مهران، تجهیز و آماده سازی مهمانسراهای شهر ایلام ، مهران و شهرستان های منتهی به شهر مهران از دیگر اقدامات این بانک در استان ایلام است.

 

موکب های بانک ملی ایران

همکاران بانک ملی ایران از استان های لرستان، گیلان، ایلام و زنجان با برپایی موکب و یا اهدای کمک های نقدی به موکب های در مسیر راه پیمایی اربعین در خدمت زائران هستند.

موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران به منظور خدمت رسانی به زائران حرم حسینی در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده و به صورت شبانه روزی و رایگان به ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران می پردازد.

 گفتنی است موکب درمانی بیمارستان بانک  تاکنون به 52 هزار نفر خدمت رسانی کرده است که در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است .

مراجعه کنندگان به این موکب علاوه بر دریافت سرویس های عادی پزشکی، سرویس ویژه به جانبازان و اطفال زیر6 ماه، از خدمات دندان پزشکی نیز استفاده کرده اند.

همچنین هیئت خادمین حضرت زهرا (س) کارکنان بانک ملی استان ایلام در میدان اربعین واقع در پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت رسانی به زائرین می پردازد.

این موکب با تامین هزینه و مشارکت صد درصدی کارکنان این استان برپا شده است و روزانه به ده‌ها هزار نفر از زائرین ارائه خدمت می کند .

در موکب ایثارگران بانک ملی ایران نیز که به همت همکاران اداره امور شعب استان لرستان برپا شده است روزانه در 3 وعده بالغ بر 12 هزار پرس غذای گرم توزیع شده و علاوه بر آن تعداد 5000عدد نان نیز بصورت روزانه بین زائرین پخش می گردد.

 

سککوک، سامانه ای برای کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به تغییر رویه بانک ها از پرداخت نقد به ایجاد اعتبار برای مشتریان، گفت: در سامانه سککوک به جای پرداخت نقد به صاحبان کسب و کار اعتبار داده می شود که این اعتبار علاوه بر شفافیت در هزینه کردن آن باعث کاهش هزینه های تولید کنندگان کالا و خدمات و نیز کسب کارمزد برای بانک خواهد شد.

 مسعود خاتونی در همایشی با محوریت جذب منابع ارزان قیمت و کاهش مطالبات غیر جاری که با حضور روسای ادارات امور و حوزه های تهران در سالن کنفرانس اداره امور شعب جنوب تهران برگزار شد، افزود: راهکارهای متنوعی برای جذب منابع ارزان قیمت وجود دارد که ارائه خدمات متناسب با این نیاز و معرفی محصولات مختلف بانک به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک در این بخش می تواند راه گشا باشد.

وی انتقال دانش، تجربه و تبین بخشنامه ها، دستورالعمل ها و اهداف به همکاران شاغل در شعب را از جمله وظایف روسای حوزه ها دانست و افزود: روسای حوزه ها به عنوان آخرین نقطه اتصال صف و ستاد می بایست از درک صحیح و درست کارکنان نسبت به امکانات و مزیت های رقابتی محصولات بانک اطمینان حاصل کرده و در تبین اهداف کلی بانک کوشا باشند.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران نیز در این همایش مهمترین اهداف ایجاد حوزه ها را تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و همکاران، تبیین و تشریح بخشنامه ها، رسیدگی سریع به شکایات و نارضایتی ها، تقویت بعد نظارت و کنترل داخلی شعب، انتقال اختیارات ستاد به شعب، افزایش قدرت چانه زنی و مذاکره مسئولان شعب با مشتریان، گسترش دامنه بازار یابی واحدها، افزایش همگرایی بین صف و ستاد و افرایش قدرت تصمیم گیری و ریسک شعب دانست.

هادی سالار خیلی مدیر امور طرح و برنامه نیز ضمن پاسخ به سوالات همکاران، گزارش مختصری از چگونگی تعیین شاخص ها بیان کرد.

میر محمود موسوی رئیس اداره کل مدیریت استراتژیک بانک هم ضمن ارائه گزارشی، برنامه های جاری و آتی این اداره کل را تشریح کرد.

در پایان این نشست نیز عضو هیات مدیره و مدیران امور ضمن شنیدن نقطه نظرات همکاران حاضر در جلسه به سوالات آنها پاسخ دادند و از حوزه های برتر با اهدای لوح قدردانی شد.

 

زائر اربعینم کجاست؟/ ایجاد قابلیت جدید در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین حسینی (ع)

اپلیکیشن «بله» قابلیت جدیدی در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین حسینی (ع) برای مشاهده وضعیت زائر فراهم کرده است.

 بر این اساس پس از اینکه زائر وضعیت خود را در سامانه اعلام وضعیت ثبت کرد، در یک بازو (بات) این امکان برایش ایجاد می شود که در یک کانال، پیام‌ها و موقعیت مکانی اش را ثبت کند.

زائر می تواند لینک کانال خود را برای افراد مد نظر ارسال کرده و آنها را در جریان موقعیت مکانی و پیامهایش قرار بدهد.

با کانال ارتباطی ایجاد شده در این سامانه و محتویات ارایه شده آن توسط زائر در واقع فضایی برای ثبت و مرور خاطرات این سفر معنوی نیز برای کاربر فراهم می شود.

سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین از طریق سرویس USSD ستاره 500 مربع راه‌اندازی شده و  بدون نیاز به خرید سیم کارت عراقی و اینترنت و همچنین از طریق سیم‌کارت‌ ایرانی (اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل)، امکان اعلام آخرین وضعیت مکانی و ارتباطی زائر را در ایران و کشور عراق فراهم کرده است.

زائران برای استفاده از این سامانه کافیست آخرین نسخه اپلیکیشن بله را از بازارهای معتبر (کافه بازار، گوگل پلی، سیبچه و آی‌اپس) نصب یا به‌روزرسانی کنند.

 

خدمات ویژه بانک ملی ایران برای روشندلان

بانک ملی ایران که همواره تلاش کرده تا حد امکان خدمات خود را به همه اقشار جامعه به صورت یکسان ارائه کند، برای هموطنان روشندل نیز شرایط ویژه خدمت رسانی را فراهم کرده است.

 روشندلان گرچه از یک نعمت الهی محروم شده اند، اما همه ما باید تلاش کنیم محدودیت های ناشی از این محرومیت برای آنها به حداقل ممکن برسد.

یکی از مهمترین نیازهای انسان امروزی، امکان استفاده از خدمات بانکی است و به صورت طبیعی نباید هیچ کس به هیچ بهانه ای از دریافت این گونه خدمات محروم باشد.

بانک ملی ایران در همین راستا امکانات ویژه ای را برای ارائه خدمات بانکی به روشندلان در نظر گرفته است.

اکنون 13 شعبه این بانک در نزدیکی مراکز پر تردد شهرهای تهران، یزد، قم، بیرجند، شیراز، مشهد، ارومیه، تبریز، سنندج، ساری، بجنورد، قزوین و اردبیل به باجه ویژه نابینایان مجهز شده تا خدمات ویژه به این هموطنان ارائه کند.

 

بانک ملی ایران از سوی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی و استاندار تقدیر شد

 

بانک ملی ایران از سوی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی و استاندار تقدیر شد.

 مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در سفر به استان اصفهان با نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مبارکه، استاندار، بازرگانان، مدیران ارشد و فعالان اقتصادی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و عباس رضایی استاندار اصفهان از عملکرد بانک ملی ایران در طرح ها و پروژه های ملی تقدیر کردند و حضور این بانک را در استان بسیار تاثیرگذار و مهم خواندند.

عضو هیات مدیره بانک در دیدار با فعالان اقتصادی ضمن بررسی مشکلات استان حمایت از طرح های ملی را از سرفصل های مهم کاری بانک برشمرد و با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد، خدمت سککوک را دروازه ورود به اقتصاد هوشمند بیان کرد و بهترین راه برون رفت از مشکلات موجود در حمایت از تولید ملی و کاهش قیمت تمام شده را پیاده سازی و فراگیر شدن این خدمت دانست.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال رونق تولید، کمک به راه اندازی چرخ تولید، حمایت از صنعتگران، پیگیری و رفع مشکلات صنعت را از مهم ترین وظایف شبکه بانکی در وضعیت اقتصادی کنونی برشمرد و افزود: بانک ملی ایران کمک به تولید و حمایت از صنعتگران را رسالت خود می داند و ابراز امیدواری کرد که با فراگیر شدن طرح سککوک، بسیاری از دغدغه های مالی تولید کنندگان رفع خواهد شد.

در ادامه سفر خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک به استان اصفهان مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی استان به بیان مشکلات صنعت پرداخت و از اقدامات صورت گرفته توسط بانک ملی ایران در جهت حمایت از تولید قدردانی کرد و وجود مدیران و منابع انسانی توانمند در بانک ملی ایران را موجب خرسندی و امیدواری دانست.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات، هادی سالار خیلی مدیر امور طرح و برنامه، بهرام واقفی رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان بانک به همراه محمدنور آزادی رئیس اداره امور شعب، از خط تولید شرکت سپاهان باتری و روند احداث پروژه هتل کوهستان بازدید و با روسای حوزه و همکاران شعب ممتاز و مبارکه نیز دیدار و گفت و گو کردند.

خاتونی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه همه همکاران از آنها خواست تا با تمام توان در جهت اعتلای نام بانک ملی ایران گام بردارند.

محمد نور آزادی رئیس اداره امور شعب نیز از عزم راسخ بانک ملی اصفهان در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار، خبر داد.

در پایان استاندار اصفهان با اهدای لوح تقدیر به آقای خاتونی از خدمات ارزنده ایشان در بانک ملی ایران و از اقدامات صورت گرفته توسط تیم سککوک طی دو سال گذشته قدردانی کرد و نقش بانک ملی در کل شبکه بانکی را بی بدیل دانست.

 

شاید شما برنده خوش شانس ما باشید!

اسامی برندگان خوش شانس جوایز چهلمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران به زودی اعلام می شود.

 برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در مراسم چهلمین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران که با حضور هیات نظارت متشکل از نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و عضو هیات مدیره بانک ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه قرض الحسنه یکی از افتخارات نظام بانکی است، گفت: قرض الحسنه تنها سرفصل سپرده ای است که هیچ نفع مالی برای نظام بانکی ندارد و تنها بحث معنوی آن مطرح است.

وی با اشاره به تاکید موکد دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بر اجر معنوی رفع گرفتاری افراد از طریق قرض دادن تصریح کرد: نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در تمامی ادیان نیز بر سنت نیک قرض دادن تاکید شده است و حتی قرض دادن ثوابی بس بالاتر از صدقه دادن دارد.

کریمی تاکید کرد: به جرات می توان گفت که مشتریان مراجعه کننده به بانک برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه، همگی نیازمند هستند و اعتماد مردم به بانک ملی ایران این اتفاق نیکو را رقم زده است و امیدواریم این سنت و دست گیری از نیازمندان کشور همچنان با یاری مردم خیر اندیش مداومت داشته باشد.

محمود خادمیان رییس صندوق پس انداز ملی ایران نیز گزارشی از وضعیت تخصیص تسهیلات قرض الحسنه بانک اعم از تسهیلات اشتغال، ازدواج و... ارایه کرد.

لازم به ذکر است، این دوره از قرعه کشی حساب های قرض الحسنه از یکم شهریورماه سال 97 آغاز و آخرین مهلت سپرده پذیری جهت افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی و بهره مندی از جوایز آن، 31 مردادماه امسال بود.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به مدت سه ماه یا ۹۰ روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط لازم برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌ها بود.

91 کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن تنها بخشی از جوایز نفیس این دوره از قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک ملی ایران است.

اسامی برندگان این مرحله از قرعه کشی پس از تایید هیات نظارت، بر روی سایت بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir قرار می گیرد.

 

پاسخگویی بانک کارگشایی به نیازهای فوری و ضروری مشتریان

بانک کارگشایی در شش ماه ابتدای سال جاری با تخصیص بیش از 202 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه، پاسخگوی نیازهای فوری و ضروری مشتریان بوده است.

 این بانک از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت رفع نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند و از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد 202 هزار و 258 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش دو هزار و 237 میلیارد ریال و 34 هزار و 891 فقره تسهیلات جعاله به ارزش دو هزار و 904 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

مدت زمان باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی نیز در یک قسط و حداکثر تا یک سال است.

بانک کارگشایی در سال گذشته هم تعداد 507 هزار و 636 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از پنج هزار و 173 میلیارد ریال و تعداد 66 هزار و 871 فقره تسهیلات جعاله به ارزش پنج هزار و 453 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

شعبه مرکزی بانک کارگشایی در میدان محمدیه تهران قرار دارد.

 

زائران اربعین بیش از یک میلیون پیام رایگان ارسال کردند

زائران اربعین در سامانه اعلام وضعیت اپلیکیشن بله تاکنون بیش از یک میلیون و 66 هزار پیام طی 12 روز به صورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت ارسال کردند.

 زائران ایرانی می‌توانند از طریق نسخه جدید اپلیکیشن بله بدون نیاز به خرید سیم‌کارت عراقی و از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل در ایران و عراق وضعیت خود را ثبت و یا وضعیت عزیزان خود را مشاهده کنند.

از زمان راه‌اندازی این سرویس تاکنون بیش از 200هزار نفر در این سامانه وضعیت خود را ثبت و خانواده یا دوستان آنها نیز وضعیت آنها را مشاهده کرده‌اند.

گفتنی است، سامانه اعلام وضعیت زائران از دهم مهر ماه امسال با هدف تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی در صفحه ویترین اپلیکیشن بله راه‌اندازی شده و زائران برای استفاده از آن باید آخرین نسخه این اپلیکیشن را از بازارهای معتبر (کافه بازار، گوگل پلی، سیبچه و آی‌اپس) نصب یا به‌روزرسانی کنند.

 

حمایتی به وسعت یک سرزمین/ احداث بزرگترین هتل غرب کشور با تسهیلات بانک ملی ایران

بانک ملی ایران طی سال های گذشته مطابق سند چشم انداز 1404 تسهیلات بسیاری به کارآفرینان و فعالان عرصه صنعت هتلداری برای ساخت مراکز اقامتی و توسعه صنعت گردشگری با هدف جذب 20 میلیون گردشگر داخلی و خارجی پرداخت کرده است.

 با توجه به شاهراه بودن شهرکرمانشاه و توریستی بودن این منطقه، بانک ملی ایران با هدف توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از محل منابع طرح های ایجادی اقدام به ارائه تسهیلات و مشارکت برای احداث هتل در شهرستان کرمانشاه کرده است.

هتل بزرگ پارسیان با تسهیلات و مشارکت بانک ملی ایران در شهرکرمانشاه احداث شده و این هتل توانسته از زمان تاسیس تاکنون بهترین خدمات را با استانداردهای روز دنیا به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد.

حوزه گردشگری نقش مهم و حیاتی در رونق اقتصادی و به طور ویژه در زمینه اشتغال دارد و در این میان بانک ملی ایران در سال های گذشته توانسته با ارائه تسیهلات به توسعه این صنعت در کشور یاری رساند.

هتل پارسیان کرمانشاه در سایه ی حمایت ها و کمک های بانک ملی ایران با ایجاد زیر ساخت های اسکان مناسب و بسترسازی خدمات مطلوب، با ۱۰۰ باب واحدهای اقامتی و پذیرایی استاندارد، ظرفیت پذیرش 1000 میهمان را داراست.

هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی حوزه خدمات و صنعت گردشگری کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در جهت احداث و راه اندازی این هتل ایفا کرده که توانسته به رونق تولید 20 نوع صنعت و صنایع مرتبط در استان کمک کند و مسلما ادامه این روند و حمایت این بانک از پروژه‌های حوزه گردشگری کشور سبب رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت مهم، اشتغالزا و ارز آور خواهد شد.

وی با بیان این که سرمایه گذاری درحوزه گردشگری و هتل داری به نسبت ایجاد اشتغال در مقایسه با بخش صنعت بسیار به صرفه است، تصریح کرد: سال گذشته میلیاردها تومان گردش مالی از ارائه خدمات گردشگری در استان کرمانشاه منجر به در آمد و توسعه اقتصادی و رونق تولید استان شد.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، در همین رابطه اظهار داشت: استان کرمانشاه با ظرفیت قابل توجه در حوزه گردشگری توانسته در جذب سرمایه گذار از سایر مناطق کشور پیشی بگیرد و وضعیت سرمایه گذاری در طرح های گردشگری استان به پشتوانه بی دریغ و با تامین مالی بانک ملی ایران پیشرفت خوبی داشته است.

وی به ساخت هتل به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: ساخت و بهره برداری از مجموعه بزرگ هتل پارسیان با حمایت ها و مشارکت بانک ملی ایران فرصت و زمینه اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم را در شهرستان کرمانشاه ایجاد و این بانک نقش مهمی را در ارتقای این صنعت در استان ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: موقعیت استراتژیک، زیرساخت های مناسب و تخصیص منابع و حمایت های بانک ملی ایران در شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای طبیعی خطه کرمانشاه افق روشنی را برای سودآوری و سرمایه گذاری در زمینه صنعت گردشگری استان در سالهای آینده نوید می دهد.

صفری تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، می توان با رشد و رونق گردشگری داخلی از طریق افزایش جذابیت های داخلی به رشد اقتصاد و رونق تولید کشور کمک کرد که ایران از ظرفیت های لازم و مناسبی برای رونق گردشگری برخوردار است.

اشکان لطفی، مدیر کل هتل پارسیان کرمانشاه گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی و توریستی بودن این منطقه و حضور گردشگران خارجی و داخلی در استان، بازدهی سرمایه گذاری این پروژه توسط بانک ملی ایران بسیار بالا است.

هتل بزرگ پارسیان کرمانشاه جدیدترین و خاص‌ترین هتل در منطقه غرب کشور است که توسط متخصصین داخلی در مساحتی بالغ بر 33 هزارمتر مربع طراحی و با تخصیص اعتبار و تامین مالی بانک ملی ایران در 8 طبقه شامل سالن همایش، تالار پذیرایی، فروشگاه، فضای ورزشی و هایپر مارکت و همچنین رستوران به بهره برداری رسیده است.

 

خدمات رسانی شعب و باجه های بانک ملی ایران در ایام اربعین

بانک ملی ایران تعدادی از شعب ارزی، ریالی و باجه های خود در نقاط مرزی کشور را جهت خدمات رسانی مناسب به زائرین حسینی در ایام اربعین شبانه روزی کرد.

 به منظور رفاه حال هموطنان و زائران گرامی در ایام اربعین حسینی، تعدادی از شعب و باجه های مجهز به دستگاه خودپرداز این بانک در برخی از استان های مرزی کشور از جمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام و گیلان آماده خدمت رسانی می باشند.

همچنین با استقرار و راه اندازی دستگاه های بانکداری الکترونیکی اعم از خودپرداز، پایانه غیر نقدی، خود دریافت و خودپرداز و... در مکان های مورد نیاز مناطق مرزی برای برداشت نقدی، پرداخت عوارض خروج از کشور و... به صورت سیار یا ثابت تلاش شده تا هم میهنان عزیز با کمترین دغدغه به سفر زیارتی خود بروند.

همچنین بانک ملی ایران در این ایام تمامی موکب های کمیته امداد امام خمینی (ره) را  نیز به منظور دریافت الکترونیکی کمک های مردمی به پایانه های فروش مجهز نمود.

 

ارایه خدمات درمانی به 24 هزار زائر اربعین در موکب بیمارستان بانک ملی ایران

موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران تاکنون به 24 هزار نفر از زائران حرم حسینی، خدمات درمانی و پزشکی شبانه روزی رایگان ارایه داده است.

 این موکب از روز پانزدهم مهرماه با 38 نفر کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان بانک ملی ایران، خدمت رسانی به زائران را آغاز کرده و قرار است تا پایان مراسم پیاده روی اربعین، خدمات درمانی رایگان به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارایه کند.

این موکب در طریق الحسین (ع) عمود 202 برپاست و زائران علاوه بر انجام چکاپ توسط پزشکان، می توانند از انواع خدمات بستری و جراحی های سرپایی آن بهره مند باشند.

رسیدگی به بیماران قلبی و فشارخون و نیز ارائه خدمات پزشکی به حادثه دیدگان ناشی از تصادف در کنار خدمات عمومی چون تزریق سرم و آمپول از دیگر اقدامات موکب درمانی بانک ملی ایران بوده است.

گفتنی است، تعداد یک دستگاه آمبولانس بیمارستان بانک برای اعزام و انتقال بیماران به مراکز درمانی در این موکب سرویس دهی می کند و تعداد دو دستگاه آمبولانس نیز بر اساس هماهنگی مدیریت بیمارستان بانک با هلال احمر نجف بدلیل ازدحام مراجعات از دیروز به این تیم ملحق شده اند.

لازم به ذکر است، موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران برای دومین سال متوالی است که در مسیر زائران اربعین خدمت رسانی رایگان انجام می دهد و منابع آن نیز از محل هزینه شخصی کارکنان بیمارستان بانک و همچنین خیرین تامین می شود.

 

بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی و معرق کاری موزه بانک ملی ایران رایگان شد

به علت استقبال گسترده علاقه مندان و هنر دوستان به گنجینه خط و هنر خوشنویسی و معرق کاری، امکان بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی و معرق کاری موزه بانک ملی ایران به صورت رایگان فراهم شد.

 در این نمایشگاه آثاری از استادان بزرگ خوشنویسی کشور از جمله استادان امیرخانی، شیرازی، ملک زاده و بنی رضی به نمایش در آمده است و در کنار آن علاقه مندان می توانند از آثار معرق کاری هنرمندان نامی این عرصه نیز دیدن کنند.

نمایشگاه آثار خوشنویسی و معرق کاری از روز یکشنبه 14 مهرماه در موزه بانک ملی ایران برپاست و به مدت 10 روز ادامه دارد.

علاقه مندان می توانند از  ساعت 10 صبح تا 18 عصر با مراجعه به موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی از این آثار هنری بازدید کنند.

موزه بانک ملی ایران گنجینه ای نفیس و ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است

تمدید مهلت جشنواره عکاسی «نمای ملی»

بانک ملی ایران مهلت شرکت در جشنواره عکاسی" نمای ملی" را تا بیستم آبان ماه تمدید کرد.

علاقه مندان به عکاسی می توانند علاوه بر سایت از طریق پست الکترونیکی به آدرس prs@bmi.ir و یا از طریق پیام رسان های شبکه های اجتماعی آثار خود را به شماره تلفن 09033797225 در قالب فایل با ذکر مشخصات فردی ارسال کنند.

شایان ذکر است با تمدید مهلت این جشنواره علاقه مندانی که موفق به ارسال عکس های خود شده بودند نیز می توانند در این مدت عکس های بیشتری را جهت شرکت در جشنواره ارسال نمایند.

این جشنواره در پاسداشت نود و یکمین سال تأسیس بانک ملی ایران  و با دعوت از تمامی هنرمندان و عکاسان حرفه‌ای سراسر کشور، با هدف بهره گیری از همه ظرفیت های هنری و بررسی طراحی و معماری بناهای این بانک، ترویج فرهنگ بانکداری نوین و تبیین الگوهای رفتاری در بانکداری الکترونیک و دیجیتال برگزار می شود.

علاقمندان شرکت در این جشنواره جهت ارتباط با دبیرخانه این جشنواره می توانند با شماره تلفن های 60992378-60993727 تماس حاصل نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه جشنواره عکاسی نمای ملی در سایت بانک مراجعه کنند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها