کد خبر: ۴۶۲۲۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۸ مهر ۱۳۹۸
تشدید ریزش‌های بورس/
معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش شدید بیش از ۸۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۱ هزار و ۹۷۸ واحد به پایان رسید تا سهامداران باز هم شاهد ادامه کاهش ارزش سهام باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با افت سنگین حداقل ۳ درصد مواجه شدند.

ریزش همه شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۸۲۴۸) واحد ریزش معادل (۲.۶۶) درصد به ۳۰۱ هزار ۳۹۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۲۱۶) واحد افت معادل (۲.۶۶) درصد به ۸۱ هزار یک واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۵۵۳) واحد رشد معادل (۳.۰۲) درصد به ۸۲ هزار و ۹۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۷۰۸) واحد افزایش، معادل (۳.۰۲) درصد به ۵۴ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۴۸۷) واحد کاهش، معادل (۲.۹۷) درصد به ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص بازار اول با (۶۲۹۲) واحد افت معادل (۲.۸۰) درصد به ۲۱۸ هزار ۸۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۵۴۴۳) واحد کاهش معادل (۲.۴۵) درصد به ۶۱۳ هزار و ۹۵۶ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد « وبملت با (۳۷۴) واحد، شتران با (۳۰۵) واحد، تاپیکو با (۳۰۵) واحد، پارسان با (۳۰۴) واحد، کگل با (۲۸۰) واحد، رمپنا با (۲۷۶) واحد و فملی با (۲۷۰) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

کاهش شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر مالی با (۲۰۷) واحد کاهش معادل (۴.۲۴) درصد به ۴ هزار و ۶۹۸ واحد، محصولات کاغذ با (۴۰۶۴) واحد افت معادل (۴.۲۶) درصد به ۹۱ هزار و ۲۹۷ واحد، فنی مهندسی (۱۰۳) واحد کاهش معادل (۴.۳۱) درصد به ۲ هزار و ۲۹۳ واحد، لاستیک (۲۸۹۹) واحد افت معادل (۴.۴۴) درصد به ۶۲ هزار و ۴۴۶ واحد، انتشار و چاپ با (۴۶۰۹۷) واحد ریزش، معادل (۴.۵۶) درصد به ۹۶۵ هزار و ۲۴۱ واحد، وسایل ارتباطی (۵۸۶) واحد کاهش معادل (۴.۸۴) درصد به ۱۱ هزار و ۵۴۴ واحد، سایر معادن با با (۵) واحد افت معادل (۵) درصد به ۶۳ هزار و ۶۸۷ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «غچین، ختراک، غشصفا، غنوش، بسویچ، آسیا و غشان»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بترانس، کپارس، غگل، حتوکا، شلعاب، دشیمی و پدرخش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۱۶ هزار و ۵۳۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها