به گزارش پایگاه 598، حمید رضائیان اصل در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حمله‌ی موشکی به نفت‌کش MT-SABITI متعلق به ناوگان شرکت ملی نفت‌کش ایران، بیان داشت: حمله به نفت‌کش ایرانی اقدامی ناجوانمردانه و خلاف عرف و قوانین بین‌المللی بود.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی تمام‌عیار دشمن ادامه داد: امروز کشورمان در شرایط حساسی قرار دارد؛ در این شرایط اهمیت صدور نفت بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ از این ‌رو میتوان گفت که شرکت ملی نفت‌کش ایران همواره در صف اول این جنگ تمام عیار قرار دارد.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه حادثه‌ی پیش‌آمده تنها به شرکت ملی نفت‌کش ایران مربوط نیست، گفت: با توجه به ابعاد ملی این موضوع، این حادثه به تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها مربوط است و باید در آن مشارکت داشته باشند.

رضائیان اصل ادامه داد: اگر تمامی دستگاه ها هم دل شوند و هرکدام در حد توان  بخشی از فشارها را متقبل شوند می توانیم از این شرایط به سادگی و سلامت عبور کنیم.

وی در پایان گفت: در این راستا بازسازی نقاط آسیب‌دیده در بدنه‌ی تانکر MT-SABITI با شرایطی ویژه و تقبل بخش از هزینه های تعمیر توسط مجتمع ایزوایکو انجام خواهد شد.

** نفت‌کش سابیتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفت‌کش ایران در روز جمعه ۱۹ مهرماه در ۶۰ کیلومتری سواحل جده در دریای سرخ هدف حمله‌ی دو موشک ناشناس قرار گرفت و از نقاطی در بدنه‌ی اصلی دچار آسیب شد.