يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۲۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۹ مهر ۱۳۹۸
کارشناس و پژوهشگر زیبایی:
مدیر موسسه سایه روشن: مشکل اصلی نا آشنایی جامعه با مقوله زیبایی و فریب دروغ های زیبایی و زیبایی های دروغین است.
نرگس حسینی زاد متخلص به "حضرتی" پژوهشگر زیبایی بوده که دارای مدرک عالی  کارشناسی بین المللی پوست و زیبایی است که بیش از سه دهه در این حوزه فعالیت جدی داشته وی بدلیل تالیفات برجسته خود که بارها تجدید چاپ شده است عمدتا به عنوان نویسنده و آموزگار در رشته زیبایی در حوزه های آکادمیک شناخته می شود چرا که کتاب "تکنیک سایه روشن" وی  در حال حاضر به عنوان یکی از منابع اصلی آموزشی رشته مراقبت زیبایی بشمار می رود.

وی طی مصاحبه ای می گوید هوش زیبایی در ذات هر انسانی وجود دارد. وقتی آدمی به زیبایی معطوف می شود خیلی چیزها رفع می شود؛  چون انسان به ذات اصلی خود نزدیک می شود. فراموش نکنیم که تمام مخلوقات خداوند زیبا هستند اما زیباترین آنها انسان است.

افشای دروغ های زیبایی و زیبایی های دروغین
این کارشناس حوزه زیبایی کشور همچنین  با اشاره به اهمیت استاندارد های زیبایی می افزاید که رساله "دروغ های زیبایی و زیبایی های دروغین" نتیجه پژوهش طولانی اش دراین زمینه است که در حال حاضر به صورت واحد آموزشی تدریس می شود و در کارگاه های آموزشی  در اقصی نقاط کشور ارایه می گردد.

وی خاطرنشان می کند که هدف از "دروغ های زیبایی و زیبایی های دروغین"  آن است که جامعه درک درستی از زیبایی بیابد تا با آگاهی از زیبایی های دروغین فاصله بگیرد. که به طور قطع در صورت عدم تبیین آن، نسل آینده شاهد  جایگزین شدن "زیبایی های دروغین" با مفهوم "زیبایی اصیل"، که عجین با ذات انسانی است، خواهند بود.

حسینی زاد بیان می کند که در مثال های ساده اجتماع گاه دیده می شود که برخی زنان و دختران جوان کاشت مژه هایی را انجام می دهند که وسعت چهار سانتی متری روی صورتشان دارد این وضعیت علاوه بر غیر طبیعی بودن موجب کاهش قدرت دید و آسیب به ساختار ظریف چشمها می شود، بنابراین با هیچ منطقی نمی توان ادعا کرد که این اقدام موجب زیبایی است. یا در بحث کاشت ناخن گاه می بینیم که ناخن هایی هستند که هم  به لحاظ زیبایی ناموجه بوده  و هم مانع کارکرد افراد می شوند. در این میان جامعه چراباید بپذیرد که این  موارد زیبا هستند.

خطر قیچی های کچلی، رنگ موهای سرطان زا
وی می گوید آیا جامعه از این آگاهی دارد که به رغم تحقیقات علمی اثبات شده بسیاری از ریزش مو ها و طاسی سر افراد بدلیل آلیاژقیچی هایی است که استاندارد جهانی ندارند.این یک واقعیت هولناک و غیر قابل انکار است که تمامی رنگ موهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار کشور ما استاندارد لازم را ندارند و احتمال سرطان های لنف و مخاط را در افراد بالا می برند.

مدیر موسسه سایه روشن حضرتی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود اشاره می کند که زیبایی الفبایی دارد و لازم است این الفبا را همه فرا گیرند. در موسسه ما آموزش زیبایی بر سه  بخش مراقبت های  سر، صورت و بدن متمرکز است و تلاش داریم با آموزش عمومی در مقاطع مختلف  به نسل آینده جامعه نحوه تشخیص  جنس اصل از تقلبی را بیاموزیم.همچنین زیبایی اصیل با منشاء سلامتی را ترویج نماییم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها