أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۳۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۰۱ آبان ۱۳۹۸
کشیده شدن برائت از مشرکین به خارج مرزهای جغرافیایی؛
کشیده شدن برائت از مشرکین پس از انقلاب به خارج مرزهای جغرافیایی که در مراسم حج شروع و سپس به سرزمین عراق و عتبات کشیده شد نشان داد که این حرکت ساخته‌وپرداخته جمهوری اسلامی نیست و همه مسلمانان باید نسبت به آن عکس‌العمل میدانی داشته باشند درنتیجه اگر اربعین حسینی را نمودی از برائت از مشرکین حج قلمداد کنیم نشان‌دهنده روند صعودی به دیگر کشورهاست که اوج آن در اربعین حسینی عینیت یافته است.
سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده؛ حضور چندین میلیون زائر ایرانی و غیر ایرانی در کشور عراق برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی همچنان رو به فزونی است و این در حالی است که بسیاری نیز به بیام مراجع عظام و مسئولان کشور روزهای قبل این توفیق را یافته و بعد انجام زیارت حرمین شریفین عتبات به کشور بازگشته‌اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) یک سنت حسنه متروک مانده در مراسم حج ابراهیمی را دوباره زنده کردند و آن‌هم مراسم "برائت از مشرکین" بوده است. از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مراسم باقوت و قدرت هر چه بیشتر در ایان حج برگزار گردیده است لیکن در ادوار مختلف این امر با حرکات سرکوب و قتل و کشتار حجاج در حرم امن الهی توسط وهابیان روبرو گشته است کشتارهای عمدی و به‌ظاهر اتفاقی در حوادث مختلف نشان داد که این مراسم همچنان دارای اثرات بسیار مثبتی در وحدت و مرزبندی میان جوامع اسلامی و دشمنان ادیان ابراهیمی از یک‌سو و دشمنان رنگارنگ در اقصی نقاط عالم خصوصاً کشورهای غربی و صهیونیست‌های اشغالگر داشته است. برائت از مشرکین درگذر زمان به دلیل محدودیت‌های برقرارشده از سوی وهابیان همچنان در محاصره و تلاش برای کم‌رنگ شدن آن قرار دارد اما گسترش بیداری اسلامی و توجه به مبانی انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف نشان داد که باید مشابهی برای این واجب الهی و رهاندن آن از چنگال لیبرالیسم سرمایه‌دار و وهابیت وحشی که سعی در نشان دادن چهره‌ای خشن و خون‌ریز از اسلام دارند توسط حرکت جوشان امت اسلامی به وجود می‌آمد و چه مراسمی بهتر از اربعین حسینی.

اگر امروزه حشد الشعبی و حزب‌الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و الحوثی ها در یمن و مدافعان حرم در کشورهای مختلف اسلامی و با عناوین گوناگون به‌عنوان بازوهای نظامی حرکت و مقاومت اسلامی توانسته‌اند تاکنون ضربات مهلکی بر پیکره دشمنان وحشی وارد آورند، در شاخه مذهبی – سیاسی نیز می‌بایستی نمادی کارساز و قابل‌درک برای تمام اقوام و جوامع اسلامی موردسنجش و معیار وحدت و هم‌زبانی قرار گیرد درنتیجه "اربعین حسینی" به چند دلیل توانست این مهم را بر عهده بگیرد:

1- شهادت امام حسین ع و یارانش و به اسارت رفتن خاندان نبوت حادثه‌ای غیرقابل تشکیک و مستند به مدارک متقین و غیرقابل‌انکاری بوده است که هر انسان متفکر و علاقه‌مند می‌تواند با تلاش در فضای مجازی به آن دسترسی داشته باشد و به اهداف قیام عاشورا و کسب الگویی ملموس دست باید.

2- یارگیری جبهه حق از طریق حادثه عاشورا و حرکت اصلاحی امام (ع) در سال 63 هجری و آگاهی‌بخشی حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) در صیانت از حادثه عاشورا و انتشار آن در تاریخ اسلام از طریق تکلیف کردن آن بر عهده همه یاران و علاقه‌مندان اهل‌بیت با برگزاری مراسم عزاداری‌های خانگی و ملی و منطقه‌ای و جهانی در ایام ماه محرم موجب گردید تا این حرکت درگذر ایام ادامه‌دار باشد و پیروزی انقلاب اسلامی بر عطش ملت ایران و ملت‌های اسلامی برای زیارت حسینی افزود و با اعدام صدام و گشوده شدن مرزها به ناگاه قدرت عظیم علاقه‌مندان به سمت‌وسوی عراق و عتبه عالیه سرازیر گردید.

3- کشور عراق کشوری است که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند درنتیجه مشاهده می‌کنیم که هم اهل سنت و هم اهل تشیع در کنار هم هرساله با گسترش کمی و کیفی مراسم به‌نوعی برائت از مشرکین ایام حج را در این مسیر انجام می‌دهند بدون محدودیت‌ها و بدون جنایت‌کاری‌های وهابیت و آل خائن سعود؛ لذا پیش‌بینی اینکه در سال‌های آتی بر عمق و گستره اربعین حسینی و طنین‌انداز شدن فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار افزوده گردد امری دور از انتظار نیست.

4- کشیده شدن برائت از مشرکین پس از انقلاب اسلامی به خارج مرزهای جغرافیایی انقلاب اسلامی که در مراسم حج ابراهیمی سرزمین حجاز شروع و سپس به سرزمین عراق و عتبات عالیات کشیده شد نشان داد که این حرکت ساخته‌وپرداخته جمهوری اسلامی ایران نیست و همه مسلمانان باید نسبت به آن عکس‌العمل میدانی داشته باشند درنتیجه اگر اربعین حسینی را نمودی از برائت از مشرکین حج قلمداد کنیم نشان‌دهنده روند صعودی به دیگر کشورهاست که اوج آن در اربعین حسینی عینیت یافته است. به‌عبارت‌دیگر برائت از مشرکین هم در کیفیت برنامه‌ها و اصول و ارزش‌های حاکم بر شرکت‌کنندگان آن و هم در کمیت (تعداد زائران شرکت‌کننده) آن حاکمیت خاندان وهابی سعودی بر حرمین شریفین را هرروز بیش‌ازپیش در سایه قرار خواهد داد.

درمجموع همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی درباره برائت از مشرکین می‌فرمایند که: برائت از مشرکین در حج نوعی عمل سیاسی منطبق بر قرآن است، کنگره عظیم اربعین حسینی هم می‌تواند برائت از مشرکین را حتی در ابعادی وسیع‌تر از حج به نمایش بگذارد زیرا حج تجمع عظیم مسلمانان در مکه است درحالی‌که اربعین تمام اقوام و ادیان در سرتاسر جهان را شامل می‌گردد که وحدت انسانی اسلامی را به‌وضوح و ملموس نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها