يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۳۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۱ آبان ۱۳۹۸
شاید برایتان جالب باشد بدانید در تهران روزنامه‌ای منتشر می‌شود به نام روزنامه خوب. چهار سال و اندی پیش در زمان حسین انتظامی مجوز گرفته ولی شماره امروزش عدد ۱۶۰ را نشان می‌دهد. یعنی در چهار سال و چهار ماه، کلاً ۱۶۰ شماره منتشر کرده، اما تنها در سال جاری، ۴۰ تن کاغذ سهمیه‌ای از ارشاد گرفته است.
به گزارش پایگاه 598، یک خبرنگار اصلاح طلب این روز‌ها در صفحه توئیترش توئیت‌های متعددی از وضعیت اختصاص کاغذ دولتی به روزنامه‌ها می‌نویسد. اجازه دهید چند توئیت از پژمان موسوی، این خبرنگار اصلاح طلب را بخوانیم: «شاید برایتان جالب باشد بدانید در تهران روزنامه‌ای منتشر می‌شود به نام روزنامه خوب. چهار سال و اندی پیش در زمان حسین انتظامی مجوز گرفته ولی شماره امروزش عدد ۱۶۰ را نشان می‌دهد. یعنی در چهار سال و چهار ماه، کلاً ۱۶۰ شماره منتشر کرده، اما تنها در سال جاری، ۴۰ تن کاغذ سهمیه‌ای از ارشاد گرفته است.» و «شاید باورش سخت باشد ولی نشریه «ماهان» که دهه‌های ۷۰ و ۸۰ منتشر می‌شد و مخاطبانی برای خود داشت، هنوز هم دارد «اعلام وصول» می‌کند و دقیقاً برای همین اعلام‌وصول، هر نوبت از ارشاد پول می‌گیرد. در این آخری‌ها، این نشریه مجموعا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است. ۱۰۰ میلیون برای نشریه‌ای که نیست!» و یا «وزارت ارشاد در سال ۹۵ به هفته‌نامه‌ای به نام «اندیشمندان ملت ایران» مجوز انتشار داده و از آن زمان تاکنون به طور مرتب به آن یارانه می‌دهد. هیچ نشانی از این نشریه نه در اینترنت هست نه در کیوسک‌ها. پرسش ساده است: ارشاد دقیقاً به چه چیزی یارانه می‌دهد؟ اگر این نامش فساد نیست، پس چیست؟» و یا «با یک روزنامه سراسری دیگر آشنا شوید: «شهر مردم»! مثلاً شش سال سابقه انتشار دارد، اما نمی‌دونم چرا نتیجه بررسی برای پیدا کردن ردی از این روزنامه در اینترنت و کیوسک‌ها «هیچ» است.» و یا «دانش_فرهنگ_مینو نخستین مؤسسه‌ای بود که یارانه میلیاردی‌اش مورد سؤال قرار گرفت و مسئولان وعده پیگیری دادند.

حالا پس از چند ماه از مطرح شدن نام آن، نه تنها برخوردی صورت نگرفته، که بر اساس جدیدترین آمار، وزارت ارشاد در سال جاری، ۳۲۳ تن کاغذ سهمیه‌ای هم به این مؤسسه اعطا کرده است.» او لیستی طولانی دارد از نشریاتی که در عالم واقع نیستند و منتشر نمی‌شوند، اما یارانه و کاغذ می‌گیرند: «این نشریات عموما موهوم را حتماً به خاطر می‌آورید. خوب است بدانید ارشاد در سال ۹۸ به شرکت الهام گستر امروز در کنار یارانه‌های میلیونی، بالغ بر ۹۶۲۹۲۰ کیلو معادل ۹۶۲ تن کاغذ داده است. دقت بفرمایید، نزدیک به ۱۰۰۰ تن. آنانی که دستشان توی کار است می‌دانند این عدد در بازار چه قیمتی دارد.» ارشاد تاکنون پاسخی به این اتهامات نزده، تنها خود این خبرنگار اسکرینی از یک گروه تلگرامی منتشر کرده که به او اتهام زده‌اند برای کسب پناهندگی دست به این کار زده است. او این اتهام را رد کرده است. امید است طرح جدیدی که معاونت مطبوعاتی دنبال می‌کند به این نقیصه پایان دهد و یارانه هدفمند شود.
 
منبع:جوان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها