يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سخنگوی طالبان مدعی حمله به کاروان نظامیان تروریست آمریکایی در مرکز افغانستان شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طالبان مدعی حمله به کاروان نیروهای آمریکایی تروریست در ولایت پروان شد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای ادعا کرد که ساعت 2 بامداد امروز پنج‌شنبه (2 عقرب) در نتیجه عملیات «الفتح» در منطقه صیاد چاریکار واقع در مرکز ولایت پروان به کاروان نیروهای اشغالگر آمریکایی حمله‌ای وارد شده است.

به گفته وی، بر اثر این انفجار ۲ تانک نیروهای آمریکایی کاملا تخریب شده، ۸ سرباز آمریکایی کشته شده، و ۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که طالبان 2 روز قبل نیز مدعی حمله به یک پایگاه آمریکایی در لشکرگاه مرکز ولایت هلمند شده بود.

تاکنون مقامات ناتو و آمریکا در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

در آخرین حمله طالبان به نیروهای آمریکایی که همزمان با برگزاری دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه،صورت گرفت، دو تانک نیروهای خارجی در اثر انفجار تخریب شدند.

اما گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این رویداد توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شده و در نتیجه آن ۲ تانک نیروهای خارجی تخریب، ۷ سرباز خارجی کشته و ۴ تن دیگر آنها زخمی شده‌اند.

از ابتدای سال 2019 میلادی تاکنون 12 نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان کشته شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها