يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۳۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۲ آبان ۱۳۹۸
مجرم اينترنتي بعد از اغفال دختري جوان از او ۲۰ ميليون تومان اخاذي کرد تا عکس‌هاي خصوصي‌اش را منتشر نکند، اما عاقبت دستگير شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شرق، دختري 23 ساله به پليس فتاي پايتخت مراجعه کرد و در شکايتي گفت: در تلگرام با فردي آشنا شدم که پيامي با محتواي پيشنهاد دوستي برايم ارسال کرده بود. از روي ساده‌لوحي تقاضاي او را پذيرفتم و گفت‌و‌گوهايمان آغاز شد.

شاکي ادامه داد: مدتي از آشنايی‌مان گذشت و به آن پسر علاقه‌مند شدم. با پيشنهاد ازدواج از سوي وي، علاقه من به او بيشتر و بيشتر شد تا جایي که تصاوير شخصي و خصوصي‌ام را برايش فرستادم. درحالي‌که نمي‌دانستم پشت اين چهره مهربان، فردي دروغ‌گو وجود دارد و با طرح دوستي قصد سوء‌استفاده از من را دارد. پس از گذشت مدتي از دوستي ما، آن پسر از من درخواست مبلغي پول کرد و من براي نشان‌دادن اعتمادم به وي مبلغ درخواستي‌اش را به او دادم. 

قرار بود آن مبلغ را بعد از مدت کوتاهي به من بازگرداند، اما هنوز پول را پس نداده بود که مبالغ ديگري درخواست کرد و وقتي با پاسخ منفي من مواجه شد، شروع به تهديد و انتشار تصاويرم در فضاي مجازي کرد و تاکنون در چند مرحله مبلغ 200 ميليون ريال از من اخاذي کرده است، ولي ديگر از تهديدات اين فرد خسته شده‌ام و مزاحمت‌هاي او باعث ايجاد مشکلات روحي و رواني برايم شده است. به‌همين‌دليل درخواست رسيدگي به اين موضوع را دارم و مي‌خواهم آن پسر دستگير شود. رسيدگي به اين پرونده با هماهنگي دادسراي مبارزه با جرائم رايانه‌اي در دستور کار مهندسان پليس فتا قرار گرفت و تيمي از کارآگاهان پليس تحقيقات خود را آغاز کردند.

در تحقيقات پليسي مردي 32 ساله، ساکن محله بلوار فردوس شناسايي و با هماهنگي‌هاي قضائي در محل سکونتش بازداشت و به پليس فتا منتقل شد. متهم در ابتدا خود را بي‌اطلاع از اظهارات شاکي نشان داد و ادعا کرد اصلا اين دختر را نمي‌شناسد و نمي‌داند او چرا چنين ادعايي را مطرح کرده است.

اين متهم در ادامه با ديدن نتيجه تحقيقات مفصل پليسي و مدارک به‌دست‌آمده به‌ناچار به جرم ارتکابي خود اعتراف کرد و گفت: بعد از اينکه با اين دختر طرح دوستي ريختم، با جلب اعتماد عکس‌هايش را به‌ دست آوردم. وقتي فهميدم شاکي از انتشار اطلاعات شخصي خود بسيار واهمه دارد، از وي اخاذي کردم و در چند مرحله مبلغ 200 ميليون ريال از او گرفتم. بنا بر اين گزارش، رسيدگي به اين پرونده در مرجع قضائي همچنان ادامه دارد.

سرهنگ «تورج کاظمي»، رئيس پليس فتای پايتخت، با تأييد اين خبر يادآوري کرد: برخي از مجرمان سايبري براي نيل به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه‌اي مي‌زنند و با فريب قرباني خود، طرح دوستي و پيشنهاد ازدواج به هدف مجرمانه خود دست مي‌يابند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها