أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۳۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۰۲ آبان ۱۳۹۸
در حالی که بیش از ۲۴ ساعت از کشف کامیون حامل ۳۹ جسد در حومه لندن می‌گذرد، پرسش‌هایی در خصوص هویت قربانیان این حادثه همچنان بی‌جواب مانده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که بیش از ۲۴ ساعت از کشف کامیون حامل ۳۹ جسد در منطقه «اسکس» در حومه لندن می‌گذرد، پرسش‌هایی در خصوص هویت قربانیان این حادثه همچنان در ذهن باقی است و مقامات انگلیسی پاسخی به آنها نداده‌اند.

معمای کامیون پر از جسد در انگلیس/ یورش پلیس به دو خانه در ایرلند شمالی

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز به نقل از بی بی سی گزارش داد پلیس به منظور انجام تحقیقات در خصوص مرگ این افراد، به دو خانه در ایرلند شمالی یورش برد. پلیس همچنین راننده ۲۵ ساله این کامیون را که از اهالی ایرلند شمالی بود، بازداشت کرد. پلیس اعلام کرده این کامیون از «زیبروگ» بلژیک به اسکله اسکس رسیده و تنها یک ساعت پس از آن در ساعت ۱:۴۰ بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی (ساعت ۴:۱۰ صبح به وقت تهران) کشف شده است.

معمای کامیون پر از جسد در انگلیس/ یورش پلیس به دو خانه در ایرلند شمالی

راننده بازداشت شده کامیون حامل اجساد

طبق اعلام رویترز، کابین قرمز رنگ جلویی این کامیون، نشان می‌دهد ظاهرا این کامیون برای ایرلند بوده و بر روی شیشه جلویی آن چنین پیامی درج شده بود: «رؤیای نهایی»

آژانس ملی رسیدگی به جرم و جنایت انگلیس (NCA) (که مسئولیت بررسی جنایت‌های سازمان یافته، قاچاق انسان، سلاح و مواد مخدر را به عهده داشته و تقریبا در انگلیس مانند اف بی آی است) مدعی شده تلاش می‌کند به سرعت هر گروه مجرمانه‌ای که این حادثه را ترتیب داده و در مرگ این افراد نقش داشته است را شناسایی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی اعلام کرد آژانس ملی رسیدگی به جرم و جنایت در آوریل سال ۲۰۱۶ به دولت در خصوص شبکه قاچاق انسان که دستکم بنادر شرقی و جنوبی را هدف گرفته، هشدار داده بود. این آژانس گفته بود مهاجران با پرداخت ۱۳۰ یورو (معادل ۱۴۵ دلار) تلاش می‌کنند وارد انگلیس شوند.

روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند کامیونی حامل اجساد ۳۹ نفر را در شهرک صنعتی «واتر گلید» در منطقه اسکس واقع در حومه لندن کشف کرده اند. منطقه کشف این اجساد در ۳۲ کیلومتری شرق مرکز لندن قرار داشت. به گفته پلیس انگلیس،‌ این کامیون حامل جسد ۳۹ بزرگسال و یک نوجوان بود. به نوشته رسانه ها، کامیونی که اجساد در آن کشف شده، یخچال دار بوده است.

راننده ۲۵ ساله این خودرو که به وی «مو رابینسون» می‌گویند، از ساکنان منطقه «پورتاداون» در شهرستان «آرماگ» در ایرلند شمالی بوده و به ظن ارتکاب قتل دستگیر شده است.

همچنین ریچارد برنت، مدیر عامل انجمن حمل و نقل جاده‌ای گفته بود به نظر می‌رسد این کامیون یخچال دار بوده و دمای آن می‌توانسته تا ۲۵ درصد زیر صفر برسد. وی شرایط افراد داخل این کامیون را وحشتناک توصیف کرد.

بوریس جانسون این حادثه را «تراژدی بزرگ» نامید و اعلام کرد از نزدیک و مداوم گزارش‌ها در این باره را پیگیری می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها