يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۴۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۴ آبان ۱۳۹۸
دونالد ترامپ قصد دارد اشتراک دو روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست در اداره‌های دولتی سراسر آمریکا را متوقف کند. این تازه‌ترین اقدام او علیه رسانه‌های منتقد محسوب می‌شود؛ اقدام‌هایی که تا کنون توفیق زیادی نداشته‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیـوز، ظاهرا کاسه صبر دونالد ترامپ از گزارش‌های انتقادی و افشاگرانه دو روزنامه معروف نیویورک تایمز و واشنگتن پست لبریز شده و کاخ سفید برای ضربه زدن به این دو نشریه طرحی در دستور کار دارد.

دولت آمریکا قصد دارد با تهیه دستورالعملی برای تمام اداره‌های دولتی فدرال مانع تمدید دوره اشتراک این دو روزنامه شود.

"تاگس‌شاو"، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان جمعه ۲۵ اکتبر (سوم آبان) به نقل از سخنگوی کاخ سفید، استفانی گریشام نوشته که این کار "صرفه‌جویی قابل توجهی" در هزینه مالیات دهندگان به میزان صدها هزار دلار خواهد بود.

نیویورک تایمز و واشنگتن پست از مشهورترین نشریات با کیفیت ایالات متحده به شمار می‌روند و در سطح بین المللی نیز از اعتبار زیادی برخوردارند.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا همواره به رسانه‌های منتقد، به خصوص به این دو روزنامه مهم آمریکایی به شدت تاخته و آنها را به جعل خبر و نشر گزارش‌های دروغ متهم کرده است.

او روز دوشنبه در گفت‌وگو با "فاکس نیوز"، از معدود رسانه‌های مورد علاقه‌اش گفته بود که کاخ سفید دیگر تمایلی به دریافت این دو روزنامه ندارد.

دونالد ترامپ ماه گذشته این دو روزنامه معتبر آمریکایی را "دشمنان مردم" خوانده بود. همکاران دولت گفته‌اند که دریافت نسخه‌های چاپی نیویورک تایمز و واشنگتن پست در کاخ سفید متوقف شده اما دسترسی به نسخه آنلاین آنها هنوز ممکن است.

جاناتان کارل، رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید می‌گوید اطمینان دارد که گزارشگران نیویورک تایمز و واشنگتن پست همچنان به کار خود در مسیر روزنامه‌نگاری با کیفیت ادامه خواهند داد و برای آنها اهمیتی ندارد که ترامپ اعتراف کند آثار آنها را مطالعه می‌کند.

او می‌افزاید بی‌اعتنایی به فعالیت رسانه‌های آزاد کار تولید خبر را متوقف نمی‌کند و گزارشگران را از این که به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند و صاحبان قدرت را به پاسخگویی وادارند باز نمی‌دارد.

در واکنش به اتهام تکراری دروغ‌پراکنی به رسانه‌های مستقل توسط دونالد ترامپ، رسانه‌های منتقد متقابلا او را متهم می‌کنند که بزرگترین رواج دهنده و منتشرکننده خبرهای جعلی و دروغین است.

بر پایه راستی‌آزمایی‌های روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در حدود هزار روز نخست حضور خود در کاخ سفید ۱۳ هزار و ۴۳۵ مورد اظهارات خلاف واقع و گمراه‌کننده داشته است.

تاکنون مدیران و مسئولان نیویورک تایمز و واشنگتن پست به طرح کاخ سفید برای خاتمه دادن به اشتراک این دو روزنامه در اداره‌های دولتی واکنشی نشان نداده‌اند و مشخص نیست چنین کاری به لحاظ حقوقی و عملی قابل اجرا باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها