أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۴۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۵ آبان ۱۳۹۸
وزیر کشور عراق دستور داد تا میان تظاهرات‌کنندگان حاضر در میدان «التحریر» بغداد غذا و نوشیدنی توزیع شود و همزمان از معترضان خواست که اعتراضشان مسالمت‌آمیز باقی بماند.
به گزارش پایگاه 598، دور دوم تظاهرات در شهرهای عراق که از جمعه ۲۵ اکتبر در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شده همچنان ادامه دارد و نخست وزیر عراق دیشب (۲۶ اکتبر) با فرماندهان سرویس‌های امنیتی و پلیس این کشور به منظور بررسی اوضاع در بغداد و سایر استان‌ها دیدار و بر ضرورت همکاری با شهروندان برای حفظ ثبات عراق تاکید کرد.

در این نشست امنیتی، اوضاع در بغداد و استان‌ها و همچنین راه‌هایی برای تقویت امنیت و ثبات با همکاری شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا نیز، دفتر اطلاع‌رسانی وزارت کشور عراق طی بیانیه‌ای از دستور «یاسین طاهر الیاسری» مبنی بر توزیع غذا، آب و نوشیدنی میان تظاهرات‌کنندگان در بغداد خبر داد.

بر اساس این بیانیه، که نسخه‌‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، وزیر کشور، به نیروهای پلیس فدرال مستقر در میدان «التحریر» بغداد دستور داد تا میان تظاهرات کنندگان آب آشامیدنی و آب میوه توزیع کنند.

وزیر کشور از تظاهرات کنندگان خواست تا مسالمت‌آمیز بودن این اعتراض‌ها را حفظ کنند و تاکید کرد که نیروهای امنیتی حاضر در میدان التحریر به منظور حمایت از تظاهرات‌کنندگان حضور دارند.

در حالی که تظاهرات‌های مردمی عراق در برخی مناطق به خشونت کشیده شده و ورود افراد نفوذی و مسلح در صفوف معترضان، موجب شده تا ده‌ها شهروند عراقی کشته شوند و شماری از نیروهای امنیتی زخمی شوند، دولت عراق بر ضرورت حفظ مسالمت‌آمیز بودن اعتراض‌های مردمی تاکید دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها