أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۵۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۰۸ آبان ۱۳۹۸
بازار مسکن تهران که از اردیبهشت امسال با رکود شدیدی مواجه شده و تعداد معاملات در آن حدود 77 درصد افت کرده بود، در مهرماه تغییر جهت داد.
به گزارش پایگاه 598، طبق گزارش بانک مرکزی در حالی در مهرماه، سه هزار و 401 معامله مسکن در تهران ثبت شده است که در شهریور، این رقم به دو هزار و 787 فقره رسیده بود. بدین ترتیب معاملات مسکن با رشد 22 درصد در مهرماه نسبت به شهریور مواجه شده است. با این حال، اگر حتی آمار قابل توجه معامله مسکن در اردیبهشت را نادیده بگیریم، میزان معاملات در مهرماه با میانگین امسال یعنی 3900 فقره، فاصله دارد. امسال، تعداد معاملات به غیر از اردیبهشت (با 12 هزار و 128 خرید و فروش)، زیر شش هزار فقره بوده و پس از اردیبهشت روند مستمر نزولی داشته است. از سوی دیگر، روند قیمت مسکن تهران نیز حاکی از رشد ماهانه 0.4 درصدی قیمت در آن است. بر این اساس، متوسط قیمت مسکن به 12 میلیون و 715 هزار تومان رسید که نسبت به شهریور، رشد 48 هزار تومانی را نشان می دهد. این رشد پس از دو ماه افت قیمت در بازار مسکن تهران اتفاق می افتد. بیشینه متوسط قیمت مسکن در تهران در امسال، مربوط به تیرماه است که در آن نرخ هر متر مربع واحد مسکونی، تا 13 میلیون و 351 هزار تومان افزایش یافته بود.
در مجموع عملکرد هفت ماهه بازار مسکن در امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که تعداد معاملات در تهران 57.5 درصد افت داشته و در مقابل، 81.3 درصد به قیمت مسکن افزوده شده است. گزارش بانک مرکزی از اجازه مسکن در مهرماه نیز خبر داده که این رقم در تهران و مناطق شهری کشور به ترتیب 34.8 و 33.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها