أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۵۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۰۸ آبان ۱۳۹۸
به گزارش پایگاه 598، در حالی که استقلال با چند بازیکن مصدوم خود را برای بازی بزرگ هفته نهم مقابل تراکتور آماده می‌کند و ترکیب 11 نفره آبی‌ها با وجود مصدومانی چون روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته و... دغدغه بزرگ آندره‌آ استراماچونی است دوباره موضوع کهنه و نخ‌نمای ایگور پروپیچ مطرح شده و باعث نگرانی استقلالی‌ها شده است. در حالی که سرمربی ایتالیایی استقلال پس از 5 برد متوالی به دومین آزمون سخت و جدی‌اش نزدیک می‌شود برخی رسانه‌ها به جای پرداختن به مسائل فنی استقلال و حریفش اقدام به انتشار اخباری می‌کنند که هدفی جز حاشیه‌سازی را نمی‌توان برای آن تصور کرد! این‌که در آستانه بازی استقلال با تراکتور ابتدا استوری‌های وریا غفوری درباره مسائل اجتماعی و سیاسی ایران و جهان در بوق و کرنا می‌شود و عده‌ای در کانال‌های هواداری تراکتور رسما و بی‌محابا کاپیتان استقلال را تهدید و او را از رفتن به تبریز منع می‌کنند خود موضوعی مهم و قابل تامل است که می‌طلبد کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال سریعا به آن ورود کنند اما نه تنها چنین نشده بلکه شاهد حاشیه‌سازی دیگری برای آبی‌ها با پرونده نخ‌نمای پروپیچ هستیم. وکیل ایگور پروپیچ، مهاجم سابق و کروات استقلال برای چندمین بار مدعی شده که هنوز طلب این بازیکن پرداخت نشده و آبی‌ها در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارند؛ ادعایی که برخی رسانه‌های داخلی هم به آن آب و تاب داده‌اند و در اقدامی غیرحرفه‌ای و بدون اطلاع از قوانین فیفا ادعای وکیل پروپیچ را برجسته کرده و حسابی به آن پرداخته‌اند. حتی ایمیل و ادعای وکیل پروپیچ به برنامه فوتبال برتر هم راه پیدا کرد و مجری آن به نوعی به تایید ادعای او پرداخت و از سقوط قریب‌الوقوع استقلال به لیگ پایین‌تر گفت! به نظر می‌رسد فقر اطلاعات یا شاید غرض‌ورزی یا حس شهرت‌طلبی و یا حاشیه‌سازی برای یک فرد یا باشگاه باعث شده وکیل پروپیچ هرازگاهی در رسانه‌های ایران تیتر یک شود وگرنه سابقه نداشته رسانه‌های ورزشی تا این اندازه به یک وکیل خارجی بها دهند. حتی در پرونده قطور و چند میلیون دلاری ژوزه مانوئل و پرونده اخیر و پر سر و صدای فوتبال ایران که مربوط به برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس است وکلای خارجی‌شان چندان مورد توجه رسانه‌ها نبوده و نیستند اما در مورد پروپیچ با وجود توافق باشگاه استقلال با فیفا و تاکید فیفا به مختومه شدن این پرونده موضوع پیگیری رسانه‌ها آن هم از طریق وکیل پروپیچ در نوع خود بی‌نظیر و قابل تامل است!
چند ماه قبل و در آخرین روزهای مهلت فیفا به باشگاه استقلال برای پرداخت طلب پروپیچ، مدیران باشگاه استقلال از حل و فصل کامل پرونده این بازیکن کروات خبر دادند و اعلام کردند طلب او از محل مطالبات استقلال و فوتبال ایران در فیفا برداشت خواهد شد اما با وجود گذشت چند ماه این بازیکن کروات و وکیلش پیگیر طلب خود هستند و هر روز هم ادعایی تازه مطرح می‌کنند و برخی رسانه‌ها هم خواسته یا ناخواسته در دام حرف‌ها و ادعاهای آن‌ها افتاده‌اند. در ماجرای پروپیچ توجه به یک موضوع مهم ادعای اخیر و آتی وکیل پروپیچ را رد و باطل می‌کند. نکته اینجاست که فیفا هیچ باشگاهی را به یک باره راهی لیگ پایین‌تر نمی‌کند حتی اگر آن باشگاه میلیون‌ها دلار بدهی داشته باشد. پروسه تنبیه باشگاه خاطی توسط فیفا در ابتدای امر جریمه مالی و دادن فرصت برای پرداخت اصل طلب و دیرکرد آن است که در مورد پروپیچ و استقلال این مرحله چند ماه پیش انجام و رای ابلاغ شد و باشگاه ایرانی هم پیش از پایان فرصت، توافقی با فیفا داشت و مقرر شد فیفا از محل درآمد باشگاه استقلال از جام‌جهانی 2018 پول پروپیچ را بپردازند و طبق اعلام فیفا این پرونده مختومه شد. حال اگر فیفا به هر دلیل در پرداخت طلب پروپیچ کوتاهی و تاخیر کرده ربطی به باشگاه استقلال ندارد. حتی اگر چنین نباشد و فرض کنیم استقلال در پرداخت پول در زمان مقرر کوتاهی کرده باشد فیفا جریمه دوم و بعدی را اعمال می‌کند که کسر امتیاز و محرومیت از نقل‌وانتقالات است و البته دادن یک فرصت دوباره برای پرداخت طلب شاکی. اگر باشگاه در این مرحله هم اقدامی نکند مرحله نهایی که سقوط تیم به دسته پایین‌تر است اعمال می‌شود. در مورد باشگاه استقلال فعلا مرحله اول انجام شده و استقلال هم اقدامات لازم را صورت داده است بنابراین بحث سقوط مستقیم که وکیل پروپیچ ادعا کرده و برخی رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند بی‌پایه و اساس است.
پاسخ فیفا به باشگاه استقلال
باشگاه استقلال به حواشی به وجود آمده در خصوص شکایت پروپیچ از این باشگاه واکنش نشان داد. طبق اعلام رسمی فیفا به فدراسیون فوتبال قرار بوده بدهی پروپیچ از حساب باشگاه استقلال در فیفا تا پایان ماه سپتامبر پرداخت شود اما به دلیل آنکه این کار هنوز انجام نشده، فدراسیون فوتبال ایران در روز ۱۳ اکتبر (16 روز قبل) دلیل پرداخت نشدن این پول را از فیفا پرسیده بود که جواب ارسالی فیفا به این ایمیل، بهترین و کامل‌ترین پاسخ جهت رفع تمامی نگرانی‌هاست.
۱- در جلسه با هیئت مدیره بانک (بانکی که قرار است پول پروپیچ از طریق آن پرداخت شود) روش‌های مختلف انتقال این پول را بررسی کردیم.
۲- بانک مورد نظر قبل از این‌که بخواهد تصمیم بگیرد خواستار یک‌سری اطلاعات از دپارتمان مالی فیفا شده بود که ما این اطلاعات را به طور کامل به بانک توضیح دادیم.
۳- از این به بعد این موضوع یک مسئله داخلی بانکی است که تاکنون به طول انجامیده و البته آن‌ها (بانک) با حسابداری فیفا در ارتباط هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها