يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۵۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۸
هفته نهم لیگ برتر؛
دیدارهای هفته نهم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود؛ در این روز پرسپولیس میزبان ماشین‌سازی تبریز است و سپاهان صدرنشین میهمان پارس جنوبی است.
به گزارش پایگاه 598، هفته نهم لیگ برتر روز پنجشنبه آغاز می شود.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛

سایپا - شهر خودرو؛ رویای صدرنشینی شاگردان گل محمدی

نارنجی پوشان تهرانی بعد از 4 باخت متوالی در لیگ برتر توانستند سپاهان را در خانه متوقف کنند و نتیجه ای مطلوب در اصفهان بگیرند که هم به سایپا کمک کرد و هم به جذابیت بیشتر لیگ برتر، شاگردان ابراهیم صادقی پنجشنبه میزبان تیم شهر خودرو یکی دیگر از مدعیان لیگ برتر هستند. شهر خودرو در حال حاضر در رده سوم جدول قرار دارد و اگر بتواند سایپا را شکست بدهد حداقل برای چند ساعت صدرنشینی را این هفته تجربه خواهد کرد. سایپا هم می خواهد از رده دوازدهم جدول جدا شود و به رده های بالاتر جدول لیگ برسد. این بازی را می توان یکی از مسابقات جذاب هفته دانست که نتیجه اش برای همه تیم های مدعی اهمیت دارد.

نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان؛ قطع نوار باخت های نساجی؟

نساجی دو باخت متوالی داشته و این هفته میزبان تیم رده پنجمی جدول است. صنعت نفت اما 5 هفته است که نباخته و با نتایج خوبی که گرفته بخصوص شکست دادن تراکتور در آبادان خود را 15 امتیازی کرد و به رده پنجم جدول رساند. شاگردان دراگان اسکوچیچ تا اینجای لیگ بالاتر از تیم های مدعی مثل  استقلال ایستاده اند که رتبه ای ایده آل برای این تیم محبوب آبادانی است. نساجی هم تیمی قدیمی و ریشه دار است که هوادارانش تحمل سومین شکست پیاپی را ندارند و به همین دلیل رضا مهاجری با شاگردانش برای قطع نوار باخت ها به میدان خواهند آمد.هر دو تیم از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران هستند.

نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان؛ دربی خوزستان

دربی خوزستانی دیدنی خواهد بود. هر دو تیم هم در بهترین شرایط فصل خود قرار دارند. فولاد خوزستان با سه برد متوالی در رده ششم جدول است و نفت مسجدسلیمان هم همراه سپاهان تنها تیم های بدون باخت لیگ نوزدهم. همین وضعیت نویدبخش یک مسابقه پر هیجان را می دهد. مسابقه ای که می تواند جذاب و تماشایی از کار دربیاید. البته شاگردان مهدی تارتار رکورددار تساوی در این فصل هستند ولی بعید است آنها مقابل فولاد به تساوی رضایت بدهند. نکونام هم دوست ندارند نوار بردهایش در لیگ برتر قطع شود. 

پرسپولیس - ماشین سازی تبریز؛ به دنبال سومین برد متوالی در نبردی تکراری

پرسپولیس با 5 گل شاهین بوشهر را در خانه اش شکار کرد تا هم دومین برد متوالی در لیگ برتر را جشن بگیرد هم مهاجمی مثل علی علیپور با هت تریک و اعتماد به نفس به لیگ برتر برگردد. اکنون سرخپوشان تیمی تهاجمی هستند که مقابل تماشاگران خودی می خواهند سومین برد متوالی را جشن بگیرند. ماشین سازی تبریز هم  به خوبی با پرسپولیس آشناست. دو تیم در جام حذفی مسابقه ای پرتنش را داشتند که رسول خطیبی در آن مسابقه اخراج شد. کالدرون هم به خوبی تیم دوم تبریز را می شناسد و شاگردانش را برای یک برد تکراری به میدان می فرستد. ماشین سازی اما تیمی است که فوتبال را زیبا و تهاجمی بازی می کند و حتی در هفته اول هم استقلال را شکست داد بنابراین نباید این تیم را دستکم گرفت.

پارس جنوبی جم - سپاهان اصفهان؛ صدرنشین مقابل تیم بحران زده

سپاهان هفته گذشته در اصفهان مقابل تیم سایپا متوقف شد تا این هفته صدرنشینی اش در خطر باشد. زردپوشان اصفهانی برای حفظ صدر باید در شهر جم بوشهر سه امتیاز را از تیم بحران زده پارس جنوبی بگیرند. تیمی که با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند و حتی زمزمه کناره گیری این تیم از لیگ برتر هم شنیده شده است. شاگردان فراز کمالوند 4 هفته است که رنگ برد را ندیده اند و این هفته هم بعید است بتوانند مقابل سپاهان قدرتمند به پیروزی برسند. شاگردان قلعه نویی در این فصل هنوز نه شکست خورده اند نه گلی دریافت کرده اند. به همین دلیل روی کاغذ همه شانس سپاهان را بیش از تیم میزبان می دانند اما اگر کمالوند بتواند بازهم از سپاهان امتیاز بگیرد به جذابیت لیگ و فشردگی رقابت در صدر جدول لیگ کمک شایانی کرده است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر:

*پنجشنبه ۹ آبان

نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان

داور: مرتضی منصوریان

کمک ها: حسن انتظاری – یعقوب سخندان

کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – کمیل غلامی

داور چهارم: امیرمحمد داودزاده

ناظر:  محمود رفیعی

پرسپولیس – ماشین سازی تبریز

داور: علی صفایی

کمک ها:  علی میرزابیگی – محمدعلی پورمتقی

کمک داوران اضافی: حسین زمانی – کیوان علی‌محمدی

داور چهارم: رحیم حاجیلو

ناظر: سعید بطحایی

سایپا تهران – شهرخودرو مشهد

داور: علی بای

کمک ها: فرهاد مروجی – میلاد قاسمی

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – کوپال ناظمی

داور چهارم: محمد عطایی

ناظر: بهرام مهرپیما

نفت مسجد سلیمان – فولاد خوزستان

داور: سیدوحید کاظمی

کمک ها: تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور

کمک داوران اضافی: علی ابراهیمی – جواد رحیم زاده

داور چهارم: ولی کاوسی

ناظر: حسین نجاتی

پارس جنوبی جم – فولاد مبارکه سپاهان

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک ها: علیرضا ایلدروم – فرهاد فرهادپور

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – محمدحسین ترابیان

داور چهارم: مهدی عالیقدر

ناظر: محمدرضا فلاح

*جمعه ۱۰ آبان

تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – آرمان اسعدی

کمک داوران اضافی: اشکان خورشیدی – محمدرضا اکبریان

داور چهارم: سعید قاسمی

ناظر: اسماعیل صفیری

گل گهر سیرجان – پیکان تهران

داور: پیام حیدری

کمک ها: رحیم شاهین – ایوب غلامزاده

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش

داور چهارم: حامد صفایی

ناظر: حسین خانبان

ذوب آهن اصفهان – شاهین شهرداری بوشهر

داور: سیدعلی اصغر مومنی

کمک ها: عسگر محمدی – محمد راهی

کمک داوران اضافی: میثم حیدری – امیرسامان سلطانی

داور چهارم: قهرمان نجفی

ناظر: مسعود مرادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها