کد خبر: ۴۶۲۵۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۸ آبان ۱۳۹۸
یادداشت/
علی کرد
من فیلم #خانه_پدری را ندیده‌ام! اما بیایید فرض کنیم خشونت مذبور در فیلم یا نمادهایی مانند کشتن دختر با شمشیر تعذیه و... که شنیده‌ایم موثق باشند.

موضع اول این است که فیلم نقد شود و علیه‌ش حتی الامکان مواضع محکمی گرفته شود و مطالبه‌ی برخورد با آن در چارچوب #قانون جدی گرفته شود و نهایتا هم افکار عمومی را اقناع کرد که این برخورد قانونی حق فیلم بوده است.

موضع دومی هم اما عملیاتی به نظر می‌رسد! نقد موضع اول! بدین صورت که نه فیلم را خیلی مورد رد و حمله قرار دهید و نه تایید، با این استدلال که: اولا نقد و واکنش شما باعث بیشتر دیده شدن فیلم می‌شود. ثانیا این کار باعث می‌شود که مسائل اصلی و #معیشتی به کناری نهاده شوند. ثالثا امثال عیاری را می‌توان در خدمت انقلاب گرفت و می‌توان به ضدش، پس بیایید این زهر را بنوشیم به امید آن شهد!

1⃣ اولا سوال اینجاست که خب به فرض این رویه اتخاذ شد، امروز خانه‌ی پدری، فردا قانون #حجاب، پس‌فردا اختلاط در ورزشگاه و همین‌طور روزهای بعد همه با هم همراهی کنیم در تایید مطالبات برساخته‌ی اپوزیسیون و رسانه‌هایش برای عدم تبدیل آنها به مساله‌ی اول کشور، سوال؛ #حد_یقف کجاست؟ اصولا در چه جایی باید جریان انقلابی #فرهنگ مطلوب جمهوری اسلامی را مورد دفاع قرار دهد و از آن دفاع کند؟! اگر حد یقفی وجود دارد خب همین امروز هم اعلامش کنید و هم منطق انتخابش را! (حقا هم موضوع خوبیست برای مباحثه و مصاحبه)

2⃣ ثانیا می‌گویید نپردازید که مسأله برجسته نشود، شما خودتان که به مساله از زاویه‌ی خودتان می‌‌پردازید و سرمقاله برایش می‌روید، برجسته نمی‌کنیدش؟!

3⃣ ثالثا چرا خلط بحث می‌کنید؟! در فرهنگ #نهی_از_منکر، ممکن است شما روزی به صمیمی‌ترین دوستتان یا دشمن درجه یکتان تذکری جدی دهید و یا از کاری منعش یا کنید، اما تاکید می‌شود که اعلام کنید و نشان دهید که با شخص مشکل ندارید و با فعل او مشکل دارید و ای بسا کسی که مورد نهی واقع شده خود تقوایی فراتر از ناهی داشته باشد. چرا معنای نقد یک فیلم را تبدیل می‌کنید به نقد شخص و بعد نقد شخص را مساوی می‌گیرد با حمله و تخریبش؟

4⃣ رابعاً آن کسانی که سال‌هاست با رانت و بیرانت در هر جایی که بوی رسانه‌ و پول می‌آید جا خوش کرده‌اند «مخاطب این باید‌اند» که عدم تبدیل عیاری روزگار قریب به عیاری خانه‌ی پدری است. بفرمایند در همین مورد فعلی چه کرده‌اند؟ نه اینکه امروز بنشینند و بگویند باید کاری کرد! بیایید کاری بکنیم! نه اینکه بگویند آن نباید این می‌شد و این باید آن بشود. با حلوا حلوا دهن شیرین نمی‌شود برادران!

5⃣ خامسا این رویه که تا شخص حرکتی به دور از مشی انقلابی انجام داد همه لشگر می‌کشید که نباید نقد شود و برایش زره می‌شوید و می‌گویید باید در چارچوب نگه‌ش داریم و دعوتش می‌کنید برای مصاحبه و صفحه‌ی اول را دستش می‌دهید و الخ دقیقا یعنی تضعیف آن #جوان_مومن_انقلابی که برای آرمانش تلاش می‌کند و تقویت منش «یکی به نعل موج روز و یکی به میخ ارزش انقلاب»!

جلوگیری از تخریب شخصیت و حفظ چهره‌های انقلاب یک بحث است و تقویت نگاه #مذبذب بحثی دیگر.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها