‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۵۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۸ آبان ۱۳۹۸
ادامه ابهامات در خصوص مرگ ابوبکر بغدادی:
پیش از این کانال رسمی «اتاق عملیات فتح المبین» _وابسته به جبهة الوطنية للتحرير (ارتش آزاد سوریه: معارضین با دولت بشار اسد) که در ادلب مستقر است_ در همین زمینه از قول یک منبع آگاه، کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را کذب خوانده بود.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، به دنبال انتشار اخبار عملیات ویژه ارتش امریکا در سوریه و ادعای کشته شدن بغدادی، دونالد ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد که بغدادی پس از گریز به داخل یک تونل، درحالی که سگ های ارتش آمریکا او را دنبال می کردند، با منفجر کردن جلیقه ای انفجاری خودکشی کرد.


ترامپ افزود: "بغدادی در حالی کشته شد که در یک تونل پنهان شده بود. او در زمان کشته شدنش بسیار ترسیده بود، فرار می کرد، گریه می کرد و سراسیمه بود."

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز دوشنبه 6آبان ماه در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات آقای ترامپ که بغدادی پیش از مرگ "ضجه و مویه" کرده است  گفت  او نمی داند این اطلاعات از کجا آمده است و افزود: "فرض می کنم محصول گفتگوی مستقیم با اعضای یگان (کماندویی) بوده باشد."

ژنرال میلی به خبرنگاران گفت: "بقایای بغدادی به مرکزی امن منتقل شد تا هویت او با آزمایش های پزشکی DNA تایید شود، و دفع بقایای او اکنون انجام و کامل شده، که به شیوه ای مناسب انجام شد."

این درحالی است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا  اعلام کرده بود  با توجه به آزمایش "دی ان ای" از مرگ ابوبکر بغدادی اطمینان دارد.

مشاور ارشد نیرو‌های دموکراتیک سوریه (SDF) در حساب کاربری خود در توئیتر ادعا کرده است که تمام اطلاعات و دسترسی و تأیید موقعیت بغدادی نتیجه کار آنها بوده.

به گفته این فرد «منبع خصوصی ما که توانست به بغدادی دسترسی پیدا کند؛ لباس زیر بغدادی را برای آزمایش DNA و تأیید 100درصدی اینکه این شخص بی تردید همان خود بغدادی است، به دست آورد.»


با این حال روسیه بار دیگر نسبت به مرگ سرکرده داعش ابراز تردید کرد.

«ایگور کونشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در اظهاراتی گفته است که افزایش تعداد شرکت کنندگان که گفته می‌شود در عملیاتی برای از بین بردن سرکرده گروه تروریستی داعش شرکت کرده‌اند، سؤالات و تردیدها را در مورد واقعیت آن ایجاد می کنند.

وب سایت امریکایی «دیفنس وان» نیز در همین زمینه می‌گوید: "حدس زده می‌شود که البغدادی کشته شده ولی تاکنون هیچ مدرک معتبری مبنی بر مرگ وی ارائه نشده است."

پیش از این کانال رسمی «اتاق عملیات فتح المبین» _وابسته به جبهة الوطنية للتحرير (ارتش آزاد سوریه: معارضین با دولت بشار اسد) که در ادلب مستقر است_ در همین زمینه از قول یک منبع آگاه، کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را کذب خوانده بود.

به گفته این منبع که: "نیروهای ائتلاف یکی از فرماندهان هئیت تحریر الشام و گروه حراس الدین به همراه همسر و خانواده و 5تن از شهروندان را هدف قرار داده‌اند."
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها