أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۶۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۹ آبان ۱۳۹۸
تجلی مفهوم «حب الحسین یجمعنا» در قرارگاه مردمی اربعین در قم؛
قرارگاه مردمی اربعین برخلاف سالهای گذشته، امسال تا 18 آبان ماه جهت پذیرایی از زائران در حال بازگشت از عتبات عالیات دایر است که این سطح از حمیت و پای کار بودن زوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و خدمت خالصانه تقدیر و تشکر ویژه‌ای را می‌طلبد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، قرارگاه مردمی اربعین در قم، چند سالی است که به صورت خودجوش در خدمت زوار مراسم زیارت اربعین حسینی است و امسال نیز در راستای همین خدمت رسانی از سیزدهم مهرماه در حال ارائه خدمات به زائرینی ایرانی و خارجی است که پیش از عزیمت به کشور عراق و یا در راه برگشت از آن، به زیارت کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) می‌آیند.

با وجود این‌که ماه صفر به اتمام رسیده است و نزدیک به دو هفته است که از روز اربعین حسینی گذشته است؛ با این حال قرارگاه مردمی اربعین در قم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همچنان میزبان زائرانی است که در حال بازگشت از کشور عراق می‌باشند.

به گفته «مهدی قربانی‌کرم» مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم، این قرارگاه بر خلاف سالهای گذشته _که خدمت رسانی به زائرین حسینی تا چند روز پس از اربعین ادامه داشت_ امسال تا 18 آبان ماه جهت پذیرایی از زائران در حال بازگشت از عتبات عالیات دایر است که این سطح از حمیت و پای کار بودن زوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و خدمت خالصانه تقدیر و تشکر ویژه‌ای را می‌طلبد.

اینگونه اقدامات علاوه بر اجر اخروی، در نگاه اول منعکس کننده مهمان‌نوازی مردم قم و ایران بوده و در نگاه‌های بعدی نظر به فعالیت‎های فرهنگی صورت گرفته، منتقل کننده مفاهیم اسلام ناب و انقلاب اسلامی نیز هست.
نگاهی که باعث همدلی و نزدیکی بیش از پیش قلوب مردم مناطق دور و نزدیک با هم است؛ لذا امید آن می‌رود که مسئولین استان با بها دادن بیشتر به اینگونه اقدامات، زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر جوانان در این راه فراهم کنند تا در سالهای آتی نیز، شاهد تجلی مفهوم «حب الحسین یجمعنا» در شهر مقدس قم باشیم.

شایان ذکر است به گفته معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، تاکنون 230 هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین در مصلای قدس و مسجد مقدس جمکران و همچنین امامزاده جمال(ع) قم اسکان یافته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها