يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۶۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۹ آبان ۱۳۹۸
منابع خبری معارض خبر دادند که یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عفرین در استان حلب سوریه منفجر شده که در پی آن، نُه نفر کشته شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، منابع خبری از وقوع یک انفجار در شهر عفرین واقع در شمال استان حلب سوریه خبر دادند.
 
پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که صبح امروز پنجشنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده در میدان «الهال» واقع در مرکز شهر عفرین منفجر شد.
 
خبرنگار عنب به نقل از یک منبع بیمارستان خبر داد که در پی این انفجار تا لحظه تنظیم خبر نُه نفر کشته و بیش از بیست نفر نیز زخمی شده‌اند.
 
منبع مذکور خبر داد که افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند، وضعیت بسیاری از آنان وخیم است و احتمال دارد که بر تعداد افراد کشته شده، افزوده شود.
 
عنب گزارش داد که این انفجار باعث آتش‌سوزی مهیب در بازار و ساختمان‌های مجاور شده است، ولی نیروهای امدادی و امنیتی در محل حادثه حضور دارند.
 
هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این انفجار ر بر عهده نگرفته است.
 
ترکیه به همراه تروریست‌های هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کُرد، (از تاریخ ۲۰ ژانویه الی ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید بر عفرین مسلط شد.
 
شهرهای شمال حلب که در اشغال تروریست‌های معارض قرار دارد، شاهد انفجارهای مکرر است. آخرین انفجاری که در این منطقه رخ داد به دوشنبه هفته گذشته باز می‌گردد.
 
در جریان انفجار مذکور، یک نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند. این انفجار در شهر «الراعی» در شرق حلب رخ داده بود.
 
در اواخر سپتامبر گذشته نیز یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک «جندیرس» در منطقه عفرین منفجر شد که در آن پنج نفر نیز کشته شدند.
 
به گزارش عنب، گروههای معارض معمولا یگان‌های مدافع خلق کُرد را مجری این انفجار و عملیات‌ها معرفی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها