يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۶۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۲ آبان ۱۳۹۸
63 نماینده اعلام کرده اند که در حال ثبت اطلاعات اموال خود هستند و15 نماینده نیز اعلام کرده اند که اطلاعات اموال خود را به زودی ثبت خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598، گزارش ها حاکی است تعدادی از نمایندگان پیش از ثبت اموال خود، آن ها را منتقل کرده اند

  یک عضو هیئت رئیسه مجلس در حالی از آغاز ثبت رسمی اموال و دارایی های نمایندگان مجلس از امروز یک شنبه  خبر می دهد که نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در این باره مدعی است: برخی نمایندگان در اتفاقی عجیب و شایسته بررسی و برخورد، اقدام به تغییر نام املاک و فروش برخی دارایی های خود کرده اند. ظهر روز گذشته پس از جلسه تعدادی از نمایندگان با مسئولان قضایی و با دستور حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه چند رایانه در صحن مجلس تعبیه شد تا نمایندگان از امروز فرصت داشته باشند در خلال جلسات مجلس، اموال خود را در سامانه قوه قضاییه ثبت کنند. به گفته مقامات قضایی، نمایندگان مجلس تا اواخر آبان فرصت خواهند داشت اموال خود را ثبت کنند و در غیراین صورت مشمول مجازات های تعزیری درجه ۶ می‌شوند که محرومیت از حقوق اجتماعی است. براساس قانون مجازات اسلامی، سلب عضویت از نمایندگی مجلس بخشی از عنوان مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی است.

خجسته: اطلاعات رسیده به کمیسیون اصل 90 پس از راستی‌آزمایی برای قوه قضاییه ارسال خواهد شد
درباره ثبت اموال نمایندگان، موضع گیری امیر خجسته نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از همه جالب تر بود که در گفت و گو با فارس بیان کرد: «اطلاعاتی درباره تغییر نام املاک و فروش دارایی‌های برخی مسئولان برای این کمیسیون فرستاده شده که پس از راستی‌آزمایی برای قوه قضاییه ارسال خواهد شد.» خجسته همچنین ضمن اعلام این مطلب از نهادهای امنیتی و قوه قضاییه خواست تمامی نقل و انتقالات یک سال اخیر مسئولان مشمول قانون ثبت اموال را مورد بررسی همه جانبه قرار دهند تا شفافیت به معنای واقعی در نتایج این آمارها نشان داده شود. وی البته توضیح بیشتری درباره اقدام برخی نمایندگان در جابه جایی اموال ارائه نکرد و پیگیری های  خراسان هم برای گفت و گو با نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90 به نتیجه ای نرسید. اول آبان بود که شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تأکید کرد کلیه مسئولان و مدیران نظام تا پایان این ماه فرصت دارند دارایی‎ها و اموال خود را در سامانه ثبت اموال، اظهار کنند. براساس قانون رسیدگی به دارایی های مقامات، حدود 250 هزار نفر از مسئولان کشور باید فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندان شان را مطابق آیین‌نامه قوه قضاییه در ابتدا و انتهای دوره مسئولیت به رئیس قوه  قضاییه گزارش دهند تا از افزایش غیرقانونی این اموال جلوگیری شود.

روایت فارس از وضعیت ثبت اموال 100  نماینده
در همین حال فارس در گفت و گو با 99 نماینده، وضعیت ثبت اموال شان را پیگیری کرده که 21 نماینده اعلام کردند که اطلاعات اموال و دارایی های خود را در سامانه قوه قضاییه ثبت کرده‌اند. 63 نماینده اعلام کرده اند که در حال ثبت اطلاعات اموال خود هستند و15  نماینده نیز اعلام کرده اند که اطلاعات اموال خود را به زودی ثبت خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها