أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۷۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۲ آبان ۱۳۹۸
انتخابات مجلس؛
«بخشی از هواداران اصلاحات در سال‌های اخیر به‌دلیل ناکامی‌های "دولت" به منتقدان این جریان تبدیل شده‌اند و در سوی مقابل، معمای "جبهه پایداری" بازتابی از بحران بزرگ‌تر برای اصولگرایان است.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام‌نیوز، هرچه به موعد برگزاری انتخابات مجلس نزدیکتر می‌شویم، حجم گمانه‌زنی، تحلیل و گزارش در رابطه با آرایش جناح‌های سیاسی کشورمان در رسانه‌های بیگانه افزایش می‌یابد.

اخبار سیاسی- در همین راستا، بی بی سی فارسی از وضعیت ائتلاف دولت روحانی با اصلاح طلبان گزارش داد: "محمدرضا عارف" رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان، در یک جلسه این گروه سیاسی از عملکرد اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر دفاع کرده و گفته: «پرهیز از افتادن در دام سیاه‌نمایی عملکرد دولت یک موضوع مهم است. دولت اقدامات ارزشمندی در مسائل زیربنایی داشته که البته خوب به مردم اطلاع رسانی نشده است.»[!]

رسانه دولتی انگلیس در ادامه افزود: "عبدالواحد موسوی لاری" وزیر کشور سابق هم در همین جلسه با اشاره به مشورت نکردن دولت روحانی با احزاب اصلاح‌طلب، گفت: «با همه این کم و کاستی‌ها باید مردم را پای صندوق رأی بکشانیم نه اینکه شانه خالی کنیم.»

بی بی سی سپس خاطرنشان ساخت: بخشی از هواداران اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر به منتقدان این جریان تبدیل شده‌اند.

ایندیپندنت دیگر رسانه انگلیسی بود که در سوی مقابل، به اصولگرایان پرداخت و سازوکار انتخاباتی این جناح را "ترکیبی از دو بخش ناهم‌جوش" توصیف کرد.

به‌نوشته ایندیپندنت، "حداد عادل" روزهای سختی در پیش دارد زیرا فاقد اعتبار و اقتدار برای ایجاد وحدت در میان  قبایل پراکنده اصولگرایان است.

این منبع ادامه داد: حذف جبهه پایداری از جریان اصولگرایی نیز انتخاب سختی است که می‌تواند تبعاتی غیرقابل پیش‌بینی در پی داشته باشد. قبول شروط جبهه پایداری نیز به‌معنای کنار رفتن طیف حامیان "لاریجانی" و بخش مهمی از جامعه روحانیت است.

ایندیپندنت مدعی شد: "معمای جبهه پایداری" برای اصولگرایان، بازتابی از بحران بزرگ‌تر جریان اصولگرایی است؛ چگونگی وداع کم‌هزینه با چهره‌های قدیمی و خوش‌آمد به چهره‌های «جوانِ انقلابی».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها