يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۷۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۲ آبان ۱۳۹۸
در چند سال گذشته يكي از مشكلات نظام بانكي كشور پرداخت سود غير واقعي و بالاتر از نرخ هاي تعيين شده توسط بانك مركزي به سپرده گذاران و عدم رعايت بخشنامه هاي پول و اعتبار بوده است ، كه به يكي از معضلات اقتصاد كشور تبديل شده است كه بسيارى از اقتصاددانان آن را ريشه مشكلات امروز اقتصاد مى دانند.
به گزارش پایگاه 598، در چند سال گذشته يكي از مشكلات نظام بانكي كشور پرداخت سود غير واقعي و بالاتر از نرخ هاي تعيين شده توسط بانك مركزي به سپرده گذاران و عدم رعايت بخشنامه هاي پول و اعتبار بوده است ، كه به يكي از معضلات اقتصاد كشور تبديل شده است كه بسيارى از اقتصاددانان آن را ريشه مشكلات امروز اقتصاد مى دانند.

به گزارش  بانکداری ایرانی، با بحرانى شدن شرايط اقتصادي، بانك مركزي با ايجاد نظارت دقيق و تمركز بر اصلاح نظام بانكي در كنار آن با درخواست مكرر از بانك ها و موسسات مالي براي كمك و همراهي در رفع اين معضل شد.

يكي از بانك هاي بورسي كه در اين مورد حداكثر توان را براي رفع معضل انجام داده است بانك ملت است.

بر اساس بررسي صورتهاي مالي ١٧ بانك فعال در بورس ، نشانگر اين است كه به طور متوسط پرداخت سود در سال ٩٧ نسبت به ٩٦ ، سه درصد رشد داشته است در حالي كه بانك ملت با اعمال مديريت صحيح و التزام به بخشنامه  و سياستهاي پولي و مالي بانك مركزي در سال ٩٧ در اين بخش نه تنها هيچ افزايشي نداشته است بلكه توانسته ٥/٦ درصد سود پرداختي به سپرده گذاران را كاهش دهد. كه نشان می دهد بانك ملت يكي از كم ريسك ترين بانك ها در جذب سپرده بانكي است و كمترين ريسك متوجه سپرده گذاران در اين بانك خواهد شد.

بر اساس تازه ترين گزارش بانك ملت در سامانه كدال مربوط به مهر ماه سال جاري" وبملت" توانسته ٤٨٧  هزار ميليارد تومان سپرده جذب كند و همچنين در اين دوره يك ماهه ٤٩٣ هزار ميليارد تومان سپرده از دست داده است كه نشان دهنده كاهش ١/٢ درصدي نسبت به شهريور ماه است .

 اين در حالي است كه بانك ملت با جذب ٤٨٧ هزار ميليارد تومان از انواع سپرده ، بيشترين جذب را در بين بانك ها داشته و رتبه اول را از آن خود كرده است.

 در واقع مبلغ كل سپرده هاي اين بانك 97 برابر سرمايه اسمي ٥ هزار ميليارد توماني است. به اين ترتيب بخش اعظمي از كل سپرده هاي بانكي حاضر در بازار سهام مختص بانك ملت است.

 پس از آن ، "وبصادر" با جذب ٣٠٤ هزار ميليارد تومان در جايگاه دوم قرار دارد و در رده سوم ٢٩٩ هزار ميليارد تومان به "وتجارت" رسيد.

در جايگاه چهارم "وپاسار" با مبلغ ١٥٩  هزارميليارد تومان قرار دارد و درجايگاه  پنجم "وپارس" با ٧٤   هزار ميليارد تومان قرار گرفت.

 اين گزارش مي افزايد : بانک ملت در هفت ماه نخست سال جاری توانست در مجموع از محل تسهیلات اعطایی ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند و در همین مدت 8 هزار میلیارد تومان سود به سپرده گذاران پرداخت کرد نتیجه آن ثبت تراز مثبت ۵.۸ هزار میلیارد تومان است.

همچنین در ماه جاری "وبملت" از محل فروش فملي توانست ٨٠٠ ميليارد تومان نقدينگي جذب كند كه توان اين بانك را در اعطاي تسهيلات نسبت به گذشته بيشتر خواهد كرد .

بانک ملت در مهر ماه سال جاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل ۶۳ درصد کاهش داشته است. با تسویه ۲۵٫۵ هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان مهر ماه امسال به بیش از ۲۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها