امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۲۷۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۳ آبان ۱۳۹۸
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: امروز طرح بیمه اجباری همزمان با سراسر کشور، در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه 598، علی علیزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با تشریح جزئیات طرح بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع اظهار داشت: هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (۷۰) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، آیین‌‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» را تصویب کرده است.

وی افزود: بر این اساس دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان بیان داشت: مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است. 

علیزاده خاطرنشان کرد: این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است.

به گفته وی، کسانی که از هیچگونه بیمه ای استفاده نمی‌کنند، با توجه به طرح اجباری شدن بیمه پایه، می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرارگیرند. 

علیزاده گفت: سهم پرداختی حق بیمه افراد متقاضی بیمه اجباری توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی مشخص می شود.

وی افزود:براساس این آیین نامه، تمام افراد فاقد  بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان اظهار داشت: با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود. 

علیزاده گفت: خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها