أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۲۷۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۳ آبان ۱۳۹۸
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، کاروان نظامی آمریکایی سوم نوامبر (یکشنبه) در شمال شرق سوریه از مناطق تحت کنترل نیروهای شورشی سوری مورد حمایت ترکیه هدف گرفته شد.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای آورد: اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهند کاروان نظامی آمریکایی سوم نوامبر در مسیر ام ۴ به سمت مرزهای مشترک با عراق در شش کیلومتری غرب شهرک تل تمر هدف گرفته شده است.

این وزارتخانه تصریح کرد: این حمله از اراضی صورت گرفته که تحت کنترل شورشیان مسلح مورد حمایت ترکیه موسوم به "ارتش ملی" هستند.

طبق این بیانیه، این حمله هیچ تلفاتی نداشته است.

در این راستا منابع رسانه‌ای در استان حسکه سوریه به خبرگزاری آلمان گفتند، کاروان نظامی آمریکایی در منطقه‌ای مرتفع در غرب شهرک تل تمر که تحت کنترل مزدوران ارتش ترکیه است هدف قرار گرفته است.

این منابع افزودند، نیروهای آمریکایی در حال حاضر در پایگاه قسروک در ۷۰ کیلومتری غرب قامشلی برای عزیمت شبانه به سمت مرزهای عراق و سوریه مستقر هستند.

روسیا الیوم‌ گزارش داد، کاروان آمریکایی که روز گذشته از سوی نیروهای مسلح مورد حمایت آنکارا هدف گرفته شد، از طریق گذرگاه مرزی الولید، سوریه را به مقصد اقلیم کردستان عراق ترک کرد.
این کاروان از پایگاه صرین به قامشلی در حسکه وارد شد. این پایگاه اخیرا تخلیه شده و نیروهای آن به اقلیم کردستان عراق رفته‌اند.

این در حالی است که سخنگوی رسمی نیروهای مزدور ترکیه موسوم به "ارتش ملی سوریه" به خبرگزاری آلمان خبر هدف گرفته شدن کاروان آمریکایی در منطقه تحت کنترل مخالفان در حومه شمال غربی حسکه را تکذیب کرد.

پنتاگون نیز در توضیح این رویداد از زبان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، حمله‌ای توپخانه‌ای در شمال شرق سوریه صورت گرفت اما به کاروان ارتش آمریکا اصابت نکرد.

وی اظهار کرد، گشتی نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه شاهد چند حمله توپخانه‌ای و سقوط خمپاره در یک کیلومتری یا بیشتر در مسیر عبوری خود بود که به آن اصابت نکرد.

این سخنگو افزود، نیروهای ائتلاف آمریکایی حق مشروع خود را برای دفاع از خود حفظ می‌کنند و امنیت را یک اولویت می‌دانند.

ترکیه با حمایت شورشیان "ارتش آزاد سوریه" که اکنون نام خود را به "ارتش ملی" سوریه تغییر داده در نهم اکتبر عملیات نظامی "چشمه صلح" را علیه کردهای شمال شرق سوریه آغاز کرد، این تحرک بعد از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از منطقه بخصوص از محدوده منطقه عملیات شروع شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در آن زمان به همتای ترکیه‌ای خود درباره هرگونه هدف گرفته شدن و آسیبی به سربازان آمریکایی هشدار داده و گفته بود، اگر چنین اتفاقی بیفتد منجر به "مشکلات بزرگی" خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز روز یکشنبه گزارش داد، یک عضو تیم پزشکی آمریکایی از تایلند در اثر حمله ترکیه به روستای رشیدیه در حومعه تل تمر در شمال شرق سوریه جان خود را از دست داد.

در واکنش به این خبر، وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای هرگونه گزارش رسانه‌ای درباره حمله نیروهای ترکیه‌ای به کشورهای عضو ناتو را رد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها