أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۷۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۸
آغاز هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران
هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری یک دیدار در اهواز میان تیم‌های فولاد و پرسپولیس آغاز شد و در پایان تیم مهمان با تک گل مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی به برتری رسید. با این برد، پرسپولیس ۱۹ امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. فولاد هم که دومین باخت این فصل خود را تجربه کرد، با ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول باقی ماند.
به گزارش پایگاه 598، بازی دو تیم در نیمه نخست نزدیک و پایاپای بود. اشکان خورشیدی داور بازی در دقیقه ۶ بعد از برخورد توپ با دست روح الله سیفی اللهی بازیکن فولاد در محوطه جریمه این تیم، به نفع پرسپولیس پنالتی اعلام کرد. به دلیل اینکه علی علیپور در بازی پرسپولیس با ماشین ‌سازی پنالتی چیپ را خراب کرده بود، این‌بار مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی ایستاد و این ضربه را در دقیقه ۸ وارد دروازه کرد. البته توپ ترابی ابتدا به تیرک عمودی خورد و سپس وارد دروازه شد.


با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه نخست، بازی جذابتر و با سرعت بیشتری دنبال می‌شد. جذابترین صحنه نیمه نخست ضد حمله بازیکنان پرسپولیس در دقیقه 42 بود که شهاب گردان دروازه بان فولاد ضربه کم دقت وحید امیری را دفع کرد و در ادامه مهدی شیری هم نتوانست توپ را وارد دروازه کند. در نیمه دوم عملکرد دو تیم افت و خیز زیادی داشت. پرسپولیس با حملات نصفه و نیمه سعی در به ثمر رساندن گل دوم و ایجاد اختلاف با حریف خود بود. فولاد هم نتوانست صد درصد دروازه پرسپولیس را تهدید کند تا در نهایت بازی با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

جدال برای رسیدن به صدر جدول
در ادامه دیدارهای هفته دهم، امروز دو بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تیم سپاهان در اصفهان از تراکتور‌سازی میزبانی می‌کند.

برنده این بازی می‌تواند صدرنشین لیگ در پایان هفته دهم باشد. سپاهان و تراکتور دو تیمی بودند که فصل را فوق‌العاده آغاز کردند و رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند ولی این دو تیم در 2 هفته اخیر دچار لغزش شدند. سپاهان در 2 بازی گذشته موفق به پیروزی نشده و در هفته قبل برای اولین بار دروازه این تیم باز شد البته همچنان این تیم بدون شکست است.

تراکتور که تا پایان هفته هفتم نه تنها شکست نخورده بلکه گلی هم دریافت نکرده بود در 2 هفته اخیر متحمل 2 باخت پیاپی شد و 6 گل دریافت کرد تا شرایط این تیم چندان مساعد نباشد البته دو تیم علیرغم نتیجه نگرفتن در هفته‌های هشتم و نهم همچنان در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. روند نتایج دو هفته اخیر به حساسیت بازی افزوده به نحوی که تیم پیروز می‌تواند صدرنشین باشد و تیم مغلوب همچنان در مسیر نتیجه نگرفتن باقی می‌ماند.

تراکتور در لیگ برتر 10 بار مغلوب سپاهان شده که این بیشترین تعداد شکستی است که نماینده تبریز مقابل تیمی تجربه کرده است اما سپاهان در 20 بازی قبلی خود تنها متحمل 2 شکست شده که یکی از این 2 شکست برابر تراکتور بوده است.

یکی دیگر از جذابیت‌های این بازی تقابل مصطفی دنیزلی و امیر قلعه‌نویی است. این دو مربی از جمله مربیان مطرح تاریخ لیگ برتر هستند که در 4 تقابل این دو سرمربی یک برد برای دنیزلی، 2 پیروزی برای قلعه‌نویی و یک تساوی ثبت شده است.

حساسیت شرایط جدول در بازی استقلال و نفت
در دیگر بازی امروز تیم استقلال در ورزشگاه آزادی از تیم صنعت نفت آبادان پذیرایی می‌کند. استقلال لیگ را بسیار بد آغاز کرد و در 5 هفته ابتدایی به پیروزی نرسید ولی در روزهای اخیر اوج گرفته و در 4 هفته اخیر به پیروزی رسیده و در صورت کسب پنجمین برد متوالی رکورددار لیگ امسال می‌شود. در طرف مقابل صنعت نفت، در این فصل فوق‌العاده بوده و با کسب 16 امتیاز بهترین عملکرد تاریخ این تیم در 9 هفته ابتدایی ثبت شده است. صنعت نفت فقط یک باخت داشته که آن هم در آخرین حضور این تیم درورزشگاه آزادی و مقابل پرسپولیس بوده است. صنعت نفت در آن بازی تنها گل خارج از خانه خود را دریافت کرد.

شرایط جدول جدال این دو تیم را حساس‌تر می‌کند. صنعت نفت با 16 امتیاز پنجم و استقلال با 15 امتیاز هفتم است. در این هفته 4 تیم از 6 تیم بالای جدول با هم روبه‌رو خواهند شد و فولاد با پرسپولیس و سپاهان با تراکتور دیدار خواهد داشت. تیم پیروز این بازی می‌تواند با توجه به نتیجه سایر رقبا در یک جهش بزرگ تا رتبه دوم جدول صعود کند.

مصاف استقلال با صنعت نفت در تاریخ لیگ برتر یک تقابل خاص محسوب می‌شود و بین تیمهای با سابقه لیگ برتر کم تساوی‌ترین بازی رودررو در ادوار این مسابقات است. در 15 جدال دیگر استقلال صاحب 8 پیروزی شده و صنعت نفت 7 بار رقیب آبی‌پوش خود را مغلوب کرده است.

برنامه سایر دیدارهای  هفته دهم لیگ برترفوتبال ایران به این شرح است:
ﺳﻪشنبه 14 آبان 1398
*استقلال..................صنعت نفت آبادان (ساعت 15:30)
*سپاهان..........................................تراکتور(ساعت15:30)
پنجشنبه 16 آبان 1398
*پیکان...............................................سایپا(ساعت 15:30)
جمعه 17 آبان 1398
*ماشین‌سازی‌تبریز..................ذوب آهن(ساعت15:30)
*شهر خودرو........................پارس جنوبی جم(ساعت16)
*نفت‌ مسجدسلیمان............نساجی مازندران(ساعت16:45)
*شاهین ‌بوشهر .....................گل گهرسیرجان(ساعت17:45)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها