کد خبر: ۴۶۲۸۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۱۴ آبان ۱۳۹۸
واکنش‌ها به ترک جلسه علنی مجلس توسط ظریف؛
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی درباره حواشی حضور جواد ظریف وزیر امور خارجه در مجلس، اقدام وی در ‌ترک صحن علنی قبل از سخنرانی نماینده سؤال‌کننده از وی را اقدامی بی‌سابقه و به نوعی توهین به مجلس دانست.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی درباره حواشی حضور جواد ظریف وزیر امور خارجه در مجلس، اقدام وی در ‌ترک صحن علنی قبل از سخنرانی نماینده سؤال‌کننده از وی را اقدامی بی‌سابقه و به نوعی توهین به مجلس دانست.


این روزنامه نوشت: «پس از پايان اظهارات ظريف و مطابق آيين‌نامه نوبت به ابطحي ‌رسيد تا بخش دوم اظهاراتش را مطرح كند ولي وزير امور خارجه حاضر به شنيدن اظهارات او نشد و در اقدامي در نوع خود بي‌سابقه، صحن علني مجلس شوراي اسلامي را‌ترك كرد تا متكلم وحده بهارستان باشد.... نمايندگان اقدام ظريف و خروج نابهنگام او از بهارستان را «توهين به مجلس» تلقي كرده و خواستار واكنش هيئت‌رئيسه شدند».

این روزنامه همچنین نوشت: «علي نجفي ‌خوشرودي، عضو كميسيون امنيت به نمايندگي از اين طيف به ايسنا مي‌گويد كه ظريف به‌ منظور شركت در نشست شوراي امنيت، مجلس را‌ترك كرده است؛ حال آنكه ظريف شخصا گفته بود كه به دليل حضور در مجلس براي پاسخ به سؤال نمايندگان نتوانسته در نشست ساعت 15 روز گذشته اين شورا شركت كند... به هر روي به‌نظر مي‌رسد، تمام جنجال‌هاي اتفاق افتاده، رخ نمي‌داد اگر ظريف تنها 8 دقيقه، فقط 8 دقيقه بيشتر در صحن علني مي‌ماند.»

این اقدام توهین آمیز ظریف نه تنها اعتراض نمایندگان اصولگرا که صدای نمایندگان اصلاح‌طلب را هم درآورد.

مسعود پزشکیان نائب رئیس اصلاح‌طلب مجلس در این‌باره گفت: کاری که ظریف انجام داد اشتباه بود، اگر 8 دقیقه دیگر در مجلس می‌ماند ‌اشکالی پیش نمی‌آمد لذا اقدام وی قابل قبول نیست.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس نیز در اعتراض به این رفتار ظریف گفت: در طول 40 سال گذشته چنین رفتار غیرمحترمانه‌ای در مجلس رخ نداده است. این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد و وزیر عذرخواهی کند.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق نیز دراین‌باره گفت: تأسفانه هیئت‌رئیسه و به‌ویژه پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت در این‌باره کوتاهی کرد و نباید اجازه می‌داد ظریف از مجلس خارج شود و حالا که خارج شده است دیگر نباید او را به مجلس راه دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها