کد خبر: ۴۶۲۸۴۵
زمان انتشار: ۰۴:۲۰     ۱۵ آبان ۱۳۹۸
علی عوبانی در پایگاه العهد لبنان نوشت: «آمار و ارقام چند میلیونی تظاهرکنندگان لبنان، بازی رسانه ها است. رسانه ها با بازی و فریب رسانه ای و تصویری، مردم را تحریک می کردند تا در تظاهرات شرکت کنند و آمار آنها را چند برابر نشان دهند.»
به گزارش 598، حدود دو هفته از اعتراضات مردم لبنان به وضعیت نامناسب اقتصادی و فساد دولتی می گذرد اما دست هایی در پشت پرده تلاش می کنند تا مسیر خواسته های به حق مردم را منحرف کرده و رنگ و بوی ناامنی و اغتشاش به آن بدهند.

 

اگر چه حضور مردم معترض در روزهای اخیر فروکش کرده اما رسانه های وابسته به عربستان سعودی نیز با انتشار اخبار جهت دار و فضاسازی رسانه ای، سعی دارند تا به نوعی این اعتراضات را به نفوذ منطقه ای ایران مرتبط کنند.

 

به گزارش لبانیران،  علی عوبانی در پایگاه العهد لبنان نوشت: «آمار و ارقام چند میلیونی تظاهرکنندگان لبنان، بازی رسانه ها است. رسانه ها با بازی و فریب رسانه ای و تصویری، مردم را تحریک می کردند تا در تظاهرات شرکت کنند و آمار آنها را چند برابر نشان دهند.

 

 

این در حالی است که آنها عموما در کادرهای بسته و مکان های تنگ که جمعیت از پشت لنز، زیاد به نظر می آید تصویر گرفتند. با محاسبه مساحت مکانهای تظاهرات و مقایسه با تصاویر منتشر شده مشخص می شود حداکثر ۳۰۶۴۰۰ نفر در کل لبنان در تظاهرات بودند که این ۷.۳% کل جمعیت لبنان است. پس از سخنرانی سید حسن نصرالله جمعیت عمده تظاهرکنندگان پراکنده شدند و گاهی فقط ده ها نفر در یک مکان تجمع کرده و راه را می بستند.»

 

به نظر می رسد حضور رسانه ای محور مقاومت و رسانه های ایران در بطن حوادث اخیر لبنان و عراق می تواند به انتشار روایت صحیح وضعیت منطقه کمک فراوانی کند؛ موضوعی که جای خالی آن به شدت احساس می شود.

 

جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها