يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۸۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خبرگزاری «رویترز» تصاویر همسر سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش و خواهر و داماد او را بعد از این‌که ترکیه خبر دستگیری آنها را اعلام کرد، منتشر کرده است.
به گزارش پایگاه 598، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه همسر «ابوبکر البغدادی» سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش و همچنین خواهر و داماد البغدادی را دستگیر کرده‌اند.

به دنبال اعلام این خبر، خبرگزاری رویترز تصاویری از این افراد دستگیر شده را که از مسئولان امنیتی ترکیه دریافت کرده، منتشر کرده است.

مسئولان ترکیه می‌گویند که تصویر اول مربوط به همسر البغدادی، معروف به «اسماء فوزی محمد الکبیسی» است، ولی او خودش را به مقام‌های ترکیه به اسم «رانیا محمود» معرفی کرده است.
 

تصویر دوم، «رسمیه عواد» خواهر 65 ساله ابوبکر البغدادی است که به همراه همسر و 5 فرزندش در نزدیکی شهر «اعزاز» سوریه در مجاورت مرز ترکیه بازداشت شده است. تصویر سوم، نیز همسر عواد است که نامش اعلام نشده است.

 

منابعی در گروه شورشی موسوم به «ارتش ملی سوریه»، که تحت حمایت ترکیه است، اعلام کرده‌اند که رسمیه عواد، خواهر البغدادی به همراه خانواده‌اش در شمال غربی سوریه در پوشش آوارگانی زندگی می‌کردند که حامل مدارک شناسایی و اسامی جعلی بودند و آنها حدود 6 ماه پیش وارد شهر مرزی اعزاز شدند که طی عملیات امنیتی نیروهای ترکیه، دستگیر شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها