يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۸۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۸
معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین این توافق هسته‌ای شود.
به گزارش پایگاه 598، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که از بین رفتن برجام خطر تقابل آشکار در خلیج‌فارس را به همراه خواهد داشت.

بنا به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، ریابکوف ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام گفت: «روسیه خواستار از بین رفتن برجام نیست و هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود».

این مقام روس همچنین در خصوص گام‌های برجامی ایران در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام در نتیجه بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان ذیل این توافق هسته‌ای تصریح کرد که این تحولات تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک در خصوص حل مناقشات به وجود آمده درباره برجام را دشوارتر می‌کند.

ریابکوف همچنین تأکید کرد که خروج واشنگتن از برجام در روند منفی به وجود آمده در خصوص مناقشه برجام، نقش داشته است و توضیح داد: «ما معتقدیم که خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، این روندهای منفی پیرامون این مسئله (برنامه هسته‌ای ایران) را رقم زد. این اقدامات همچنین در تصمیم آخری ایران برای آغاز فرایند غنی‌سازی پنج درصد اورانیوم در تأسیسات فردو نیز نقش داشته است. آنچه در حال رخ دادن است، تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک به منظور حل مسئله را دشوارتر می‌کند».

علیرغم پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام و مخالفت‌های امضاکنندگان این توافق هسته‌ای، ترامپ سال گذشته از این توافق خارج شد و پس از آن فشارها به ایران را با هدف وادار کردن این کشور به بازگشت مجدد به میز مذاکره و موافقت با توافق مورد پسند واشنگتن به حداکثر رساند اما فشارهای حداکثری آمریکا نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه نتیجه معکوس دربرداشته و ایران به تدریج تعهداتش را ذیل برجام کاهش داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها