أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۹۰۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تبریز دقایقی پیش بازهم بر اثر پس لرزه ترکمانچای لرزید و وحشت به جان مردم افتاد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، پس لرزه های زلزله اخیر آذربایجان شرقی از عدد ۷۰ گذشت و این موضوع باعث ترس و وحشت مردم شده است.

در تبریز دقایقی پیش بسیاری از مردم وقوع پس لرزه دیگری را احساس کردند که همین موضوع سبب شد آنها به خیابان ها و پارک ها پناه ببرند.

دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای که از پس‌لرزه‌های زلزله بامداد امروز است، در تبریز احساس شد. این زمین لرزه به بزرگی ۳.۷ ریشتر و در حوالی ترکمانچای به طول جغرافیایی ۴۷.۴۷،  عرض جغرافیایی ۳۷.۷۳ و عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد.

این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری ترکمانچای، ۲۴ کیلومتری سراب و ۲۸ کیلومتری ترک روی داده است.

طبق اعلام محمدرضا پورمحمدی همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا خسارات مادی و معنوی حادثه زلزله در شهرستان میانه به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ خانوار در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه به اسکان موقت و اضطراری نیاز دارند.

وی آخرین آمار آسیب‌دیدگان زلزله استان آذربایجان‌شرقی را ۵۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ نفر بستری و پنج نفر فوتی و مابقی تحت اقدامات درمانی سرپایی قرار گرفته و ترخیص شدند.

علاوه بر روستای ورنکش، روستاهای ورزقان، هلمسی، برزریق، اشتینار، قشلاق نیز دچار تخریب شده اند.

گفتنی است شدت این زلزله در ترک میانه به قدری بالا بود که در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی و اردبیل و گیلان و زنجان نیز احساس شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها