أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۰۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۰ آبان ۱۳۹۸
صحبت‌های دیروز روحانی در جمع مردم یزد مورد انتقاد بسیاری از جمله خود اصلاح‌طلبان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «فرهیختگان آنلاین»، سخنان دیروز رئیس‌جمهور در یزد یادآور برخی اظهارات رادیکال او در ایام انتخابات ۹۶ بود. این سخنان مورد انتقاد بسیاری از جمله اصلاح طلبان قرار گرفت.

درکی از رفتار و سخنان روحانی ندارم/ بازنده این بازی روحانی است

عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب در خصوص صحبت های روحانی گفته است که با فساد نیز مثل مسایل دیگر می‌توانیم هم سیاسی برخورد کنیم هم به شکل منطقی و قانونی.

عبدی بیان داشت که آقای روحانی فکر می‌کند این شیوه می‌تواند به او کمک کند اما به اعتقاد بنده این راه نمی‌تواند به او کمک کند، برای اینکه شما وارد بازی طرف مقابل خودتان شده‌اید. در بازی طرف مقابل، شما بازنده‌ هستید. درحالی که باید بازی خودت را انجام بدهی! بازیِ خود یعنی اینکه مبارزه با فساد را در قالب قانون درآورد تا طرف مقابل اگر نمی‌خواهد در قالب این قانون عمل کند بازنده شود، بنابراین این بازی به باخت آقای روحانی و کلیت جامعه منجر خواهد شد. من فکر نمی‌کنم این شیوه سخنرانی دستاوردی داشته باشد دستاوردی هم داشته باشد موقت و تاکتیکی است.

عبدی گفت که نمی‌توان درک روشنی از این نوع رفتارها داشت، من هم درکی از این ماجرا ندارم.

از ۲۴ میلیون رای سال ۹۶، الان روحانی ۲۴۰ هزار رای هم ندارد

صادق زیبا کلام با انتقاد از سخنان دیروز رئیس جمهور گفت: آقای روحانی اگر برادر شما به زندان نیافتاده بود، باز هم این حرف ها را می زدی؟

وی در ادامه با بیان اینکه از ۲۴ میلیون رای سال ۹۶، الان روحانی ۲۴۰ هزار رای هم ندارد، گفت: این فقط روحانی نبوده که سقوط کرده اصلاح طلبان هم دچار بحران شدند.

زیبا کلام همچنین گفت: الان روحانی بیاید و از خاتمی اسم ببرد، کسی آن را باور نمی کند، این رفتار فقط یک فرصت طلبی سیاسی است.

جا داشت «روحانی» از گوش‌های مخملی ما هم یاد می‌کرد!

صدرا محقق از روزنامه نگاران اصلاح طلب نیز در صفحه توئیتری خود نوشت:
حسن روحانی سخنرانیش در یزد رو اینطوری تموم کرد: «سلام و درود بر سیدمحمد خاتمی افتخار این دیار و کشور» جا داشت یه وعده رفع حصر هم می‌داد و در ادامه از گوش‌های مخملی ما هم یاد می‌کرد.

اظهارات روحانی در یزد قطعاً جزء اشتباهات اوست

حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات نیز در پاسخ به سوالی درباره سخنان روحانی در یزد و تلاش وی برای ایجاد فضای دوقطبی‌ و هجمه وی به دستگاه قضا گفت: رئیس‌جمهور نباید مرتکب اشتباه شود و نباید سد راه کسانی شود که در حال حاضر با قدرت و قوت خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند.این صحبت‌ها قطعاً از اشتباهات آقای روحانی است.

مدیر مسئول موسسه اطلاعات خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده آقای روحانی مطالبی را بیان کرده که تعریضی به قوه قضاییه و آیت‌الله رئیسی است، قطعا این مورد از اشتباهات وی است.

رئیسی در مبارزه با فساد سیاسی عمل نمی‌کند/ باید انصاف به خرج دهیم

آیت‌الله هاشمی هاشم‌زاده هریسی نیز در گفت‌وگویی درباره طرح موضوع فساد چند میلیارد دلاری و دلایل طرح آن اضافه کرد: آن‌قدر که ما آقای رییسی را می‌شناسیم و چندین سال با ایشان مرتبط بوده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که ایشان در مساله‌ی فساد و مبارزه با آن نه سیاسی عمل کرده و نه عمل خواهد کرد. ایشان در این زمینه هیچ تفاوتی قائل نمی‌شوند، حال اگر برخی بر عدم سیاسی‌کاری و قائل نشدن تبعیض تاکید می‌کنند، جای اشکال و ایراد ندارد و می‌تواند کمک کند تا چنین روندی در مبارزه با فساد نهادینه شود، اما باید انصاف به خرج دهیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال ادامه داد: من گرایش سیاسی آقای رییسی را نفی نمی‌کنم، اما می‌گویم که ایشان چنین چیزی را در کارش دخالت نمی‌دهد؛ بنابراین گفتن حرف‌هایی در زمینه‌ی سیاسی کاری قوه قضاییه مفهومی ندارد، ولی می‌تواند توصیه‌ای برای دیگران باشد تا حواس‌شان را جمع کنند و سیاسی‌کاری نداشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها