يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۰۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مسکن مهر قرار بود با ۲۰ میلیون آورده و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات تکمیل شود، اما اکنون با تغییرات مکرر قیمتی و تأخیر‌های چند ساله مواجه است و معلوم نیست با راه‌اندازی طرح ملی مسکن سرنوشت متقاضیان مسکن مهر چه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، به عنوان مثال در پردیس مسکنی که قرار بود ۴۰ میلیون تومان تمام شود به تازگی با افزایش چندباره قیمت‌ها، بدون تحویل سینک و کابینت و آیفون تصویری ۸۰ میلیون تومان تمام می‌شود که با مجموع هزینه‌های دیگر حداقل هزینه‌های واجب و خرید وسایل سرقت شده بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

به گفته متقاضیان مسکن مهر دولت هم اکنون با ارزشمند شدن زمین‌های مسکن مهر کاسبی جدیدی به راه‌انداخته و سهم عرصه (زمین‌های مشاع) را که زمانی ارزش چندانی نداشته حدود ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان می‌فروشد.

ر- د یک متقاضی مسکن مهر در این‌باره با حضور در روزنامه به خبرنگار جوان گفت: در هیچ کشوری تأخیر در تحویل مسکن موجب افزایش پرداختی‌های خریدار نمی‌شود، اما اکنون افرادی که در زمان اجرای طرح با ۲۰ میلیون آورده و ۲۰ میلیون تسهیلات صاحب‌خانه شده‌اند در فاز‌های بعدی پردیس حداقل آورده ۲۹ میلیون‌و‌۷۵۰ هزار تومان و وام ۵۰ میلیونی واحدی را باید تقبل کنند و مسکنی را تحویل بگیرند که سینک و کابینت و آیفون تصویری ندارد و با مشکلات دیگری مانند نصب بد کاشی‌ها و محوطه کارگاهی مواجهند. البته تا کمتر از یک ماه پیش تسهیلات ابلاغی ۴۰ میلیون تومان بود که به تازگی و بدون اعلام قبلی افرادی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند متوجه افزایش ۱۰ میلیون تومانی و تسهیلات ۵۰ میلیونی می‌شوند.

۱۰ میلیون پول زیادی و زور!
وی تأکید می‌کند به چه دلیل دو نفر که فاصله مسکن آن‌ها تنها یک بلوک است باید ۱۰ میلیون تومان بیشتر تسهیلات بپردازند، در حالی که واحدش را دیرتر تحویل می‌گیرد و باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شود.

وی با گلایه از آخوندی، وزیر سابق که به طور کلی طرح مسکن مهر را کنار گذاشته و عدم تحویل حتی یک واحد مسکن مهر را افتخار دوران وزارت خود می‌دانست، گفت: پنج سال پروژه‌های مسکن مهر با کندی بسیار زیاد پیگیری شد تا اینکه وزیر جدید بالاخره تصمیم به حل مشکلات مسکن مهر بیفتد، اما متأسفانه وعده‌های دولتمردان امسال هم محقق نشده و اکنون بار دگر وعده داده‌اند که پروژه مسکن مهر باز هم تأخیر داشته و تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهند شد.

این متقاضی شاکی که حاضر به فاش شدن نامش نیست با اشاره به طرح مسکن ملی که به تازگی از سوی دولت طرح شده، گفت: دولت‌ها با تغییر نمی‌توانند تعهدات دولت‌های قبلی را به فراموشی بسپارند و‌ای کاش دولت تکلیف فرزندی را که متولد شده روشن می‌کرد بعد به سراغ پروژه‌ای دیگر می‌رفت. البته شاید دولت هم حق داشته باشد، چون دلال‌ها به این شهرک‌ها حمله برده‌اند و گفت می‌شود اطلاعات متقاضیان واقعی لو رفته‌است و هر روز دلالان برای خرید واحد‌های آن‌ها تماس می‌گیرند تا مسکن آن‌ها را با قیمت کم از دستشان خارج کنند.

وی افزود: قیمت عرضه را نیز تا دو سال پیش ۵ میلیون تومان ارزیابی می‌کردند تا قرارداد ۹۹ ساله زمین به دائمی تبدیل شود، اما اکنون باید برای خرید زمین‌های بایری که زمانی بی‌ارزش بوده ۳۰ تا ۴۰ میلیون بپردازیم. ارزشی که با همین مسکن مزخرف (به تعبیر وزیر سابق راه و شهرسازی) پیدا کرده و در زمان حاضر دولت از آن سود می‌برد.

هزینه دیرکرد پیشکش سود مشارکت را حذف کنید
پ –ت دیگر متقاضی مسکن مهر پردیس که هنوز موفق به تحویل مسکن خود نشده‌است، می‌گوید: افزایش قیمت‌ها در حالی صورت گرفته که عامل تأخیر مسکن متقاضی نبوده و دولت باید هزینه دیر‌کرد تحویل را هم تقبل کند، زیرا متقاضی مسکنی که با تأخیر خانه‌اش را تحویل می‌گیرد، در این مدت هزینه اجاره‌بها پرداخته‌است، اما با کمال تعجب می‌بینیم که هر ماه بر قیمت خانه‌های تحویلی افزوده می‌شود و می‌گویند سود دوران مشارکت در تسهیلات را که حدود ۹ میلیون تومان می‌شود، باید متقاضی بپردازد!

وی ادامه داد: به علاوه مشکلات نصب کابینت و سایر ملزومات تا همین دو سال پیش با کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه حل می‌شد، اما اکنون حداقل نیاز به ۳۰ میلیون تومان آورده جدید است.

وی با بیان اینکه متقاضیانی که حاضر به خرید مسکن در بیابان‌ها و کوه‌ها بودند افراد متمول نبوده‌اند، افزود: شرکت عمران در روز تحویل واحد تعهدنامه‌ای محضری از مالک می‌گیرد مبنی بر اینکه واحد را کامل تحویل گرفته‌است کلید را تا یک بازه زمانی تحویل نداده و درست از بعد از تعهد نامه محضری دزدی از واحد‌ها آغاز می‌شود، رادیاتور، شیرآلات و حتی پنجره‌های دو جداره نیز گم می‌شود!

وی افزود: این سرقت‌ها در حالی رخ می‌دهد که محوطه‌ها هنوز کارگاهی بوده و کسی بدون مجوز حق ورود و خروج به آنجا را ندارد.

یک متقاضی دیگر حاضر در دفتر روزنامه نیز از مشکلات دریافت اضافه واریزی گفت و افزود: دولت و شرکت عمران پردیس به راحتی و بدون هیچ استدلال منطقی دریافتی خود را زیاد کرده‌اند و به سرعت از متقاضیان دریافت می‌کنند، اما اگر کسی اضافه پرداختی داشته باشد، حداقل تا شش ماه پس از تحویل واحدش باید دوندگی کند تا به این جمله از سوی مسئولان شرکت عمران برسد که «باید تحقیق کنیم و ببینیم که به این پول نیاز دارید یا نه؟!»
 
منبع: روزنامه جوان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها