أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۴۳۷
زمان انتشار: ۲۲:۰۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۸
بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات:
بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات در بیانیه‌ای با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین تصریح کرد که بستر روی دادن حوادث اخیر، عصبانیت یک ملت از بی‌تدبیری‌های دولت است.
به گزارش پایگاه 598، بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات درباره اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و برخی ناآرامی‌ها که در پی آن صورت گرفت واکنش نشان داد. 

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات در بیانیه خود خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته حوادثی بر کشور و ملت عزیز فرود آمد که قلب هر ایرانی را جریحه‌دار کرد. حوادثی تند و کم‌سابقه و خسارت‌های فراوان به سرمایه اجتماعی کشور و همین‌طور اموال عموم مردم. وقایع روزهای گذشته با همه ابهامات و سؤالاتی که پیرامون خود داشت در بستر و زمینه‌ای روی داد که حاصل بی‌توجهی بزرگ به ملت و خواسته‌های ایشان بود. پرواضح است که بنزین و موارد مربوط به آن نه علت اصلی، که تنها جرقه‌ای برای بیان این اعتراضات بود. در بررسی رخدادهای اخیر باید به نکاتی توجه نمود و پس از بررسی آن‌ها اقدام به قضاوت و پیشنهاد راهکار نمود. این نکات را در چند بخش به محضرتان عرض خواهیم کرد.

این تشکل در ادامه آورده است: وقایع اخیر به‌سرعت به‌سوی اغتشاش و حرکات تند پیش رفت تا آنجا که امنیت مردم را با مشکل روبه‌رو ساخت. نباید این اغتشاشات و ایجاد ناامنی را به ملت شریف ایران نسبت داد. چراکه اصلاً طبیعی نیست که مردم در اعتراض به یک مصوبه به‌جای ابراز ناراحتی و اعتراض‌های نرم و مطالبه از دولت و مجلس، اقدام به تصرف پایگاه‌های بسیج، آتش زدن بانک‌ها و ... نمایند که هیچ‌یک از این مراکز ربط مشخصی به بنزین و سهمیه‌بندی آن ندارد. به نظر می‌رسد مجدداً بدخواهان خارجی و داخلی برای انحراف مطالبات به‌حق مردم فعال شدند و در سریع‌ترین حالت ممکن مطالبه به‌حق مردم در اصرار به عذرخواهی مسئولین مؤثر در این تصمیم و اعتراض به شیوه اجرای آن، به نقاط نامعلوم امنیتی و بی‌ارتباط با این مطالبات رسید.

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات با اشاره به اینکه بستر روی دادن حوادث اخیر، عصبانیت یک ملت است از بی‌تدبیری‌های دولت در یک تصمیم است، تصریح کرده است: کاملاً باید به ملت حق داد که از نمایندگان و دولت خود بپرسند چرا طرحی که تا 6 سال پیش در ایران به‌خوبی اجرا می‌شد و به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در همان ایام اثرات مثبت و کارشناسی شده آن در اختیار بود، بر اساس تصمیم چند شخص کنار گذاشته می‌شود و بعد از چند سال به بدترین شیوه ممکن اجرایی می‌گردد؟

بیانیه این تشکل می‌افزاید: مردم عزیز ما حق‌ دارند اعتراض داشته باشند به دولتی که شش سال همه ظرفیت‌های یک کشور غنی را معطل مذاکره با خارجی‌ها و تصمیم‌های دیگران قرارداد که در آخر چیزی جز عقب‌ماندگی و ذلت برای کشور نداشت. ملت حق‌دارند سؤال داشته باشند این افزایش درآمد دولت از محل افزایش قیمت بنزین که بیشتر از پرداختی یارانه‌ای دولت به آن 18 میلیون خانوار است قرار است دقیقاً چه بشود؟

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات در بیانیه خود عنوان کرده است:  آیا قرار است هزینه بی‌تدبیری‌های دولت در محاسبه بودجه و کمبودهای مرتبط با آن بدین شکل از جیب ملت جبران شود؟ مردم به خود حق می‌دهند از دولت خود بپرسند در شرایطی که همه کشور در حال گذر از یک شرایط سخت اقتصادی است، چرا دولت حتی قدری در مصارف جاری خود صرفه‌جویی نمی‌کند؟ گویی دولت در زمانی دیگر و در شرایطی دیگر سیر می‌کند.

این تشکل اضافه کرده است: هزینه‌های سفرهای دولتی و همراهان آن‌ها اکنون سر زبان مردم است. ملت از خود می‌پرسد این چه دولتی است که بسیاری از مسئولین یا آشنایان درجه‌یک آنان در مظان جرائم اقتصادی هستند و هر روز یکی از آنان را باید در دادگاه‌های قضایی مشاهده نمود. این‌ها و خیلی مسائل دیگر همه زمینه‌ساز اعتراضات مردمی است. 

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات  با طرح این سوال که آیا دولت نمی‌توانست در قالب عملکردی بهتر و سنجیده‌تر، اقدام به عملیاتی کردن طرح سهمیه‌بندی و گران کردن بنزین کند؟ خاطرنشان کرده است: بهتر نبود دولت، مردم را امین و دلسوز کشور بداند و قبل از اجرا کردن چنین طرح مهمی زمینه‌سازی‌های لازم را انجام دهد و مردم را در جریان امور قرار دهد؟ بهتر نبود عملاً با تکذیب مکرر افزایش قیمت بنزین تا روز قبل از اجرا اعتماد مردم به گفته‌های مسئولین سلب نشود؟ بهتر نبود در شب عید با یک شوک ناگهانی چنین تصمیمی به مردم بار نشود؟ بهتر نبود این طرح با نمایندگان ملت در میان گذاشته شود و آنان وظیفه ذاتی نمایندگی خود را انجام دهند؟

بیانیه تشکل مذکور در ادامه عنوان می‌دارد: واضح است که سخنگوی دولت می‌توانست رسماً روز قبل از اعلام خبر،گزارشی از این تصمیم بدهد و مردم را از شنیدن اتفاق ناگهانی و جدید و ناخوشایند آسوده کند. بگذریم که تکذیب‌های رسمی برخی مقامات مسئول تصور تغییر قیمت بنزین را از اذهان دور می‌کرد.

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات در بیانیه خود در پی تصمیم دولت برای سهمیه‌بندی بنزین عنوان داشته است: آیا بهتر نبود دولت تدابیر خود برای مشاغل حمل‌ونقلی که ارتباط وثیقی با قیمت و سهمیه بنزین دارند را قبل از اعلام خبر می‌اندیشید تا ملت با نگرانی‌هایی که برایشان به وجود آمد دچار بحران نشوند؟ آیا واقعاً نمی‌شد رئیس‌جمهور شخصاً با مردم وارد سخن شود و با بیان استدلال‌های پشتیبان این تصمیم، اعتماد به مدیران را به مردم ارزانی دهد؟ 

این تشکل حوزوی در بیانیه خود افزوده است: هنگامی‌که گزارش‌های رسمی نهادهای رسمی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس از پیامدهای مثبت سهمیه‌بندی و عوارض ملغی ساختن آن وجود داشت، دولت بدون اعتناء به تمام این گزارش‌های کارشناسی، طرح سهمیه‌بندی را لغو نمود. آیا امروز نباید دولت پاسخگوی خساراتی باشد که در این سال‌ها به کشور وارد آورده است؟ 

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکات در پایان تأکید کرده است: امنیت نعمتی است که اگر از بین برود تمام «ای کاش» ها محال می نمایند، لذا به عنوان بخشی از آحاد ملت شریف ایران درخواست خویشتن‌داری و رعایت امنیت داریم.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها