أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۳۵۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: قوه قضائیه به محکومان امنیتی نگاه جدیدی دارد و اگر این محکومان در مسیر اصلاح و تربیت قرار گرفته باشند، مورد توجه قوه قضاییه قرار می‌گیرند.
به گزارش پایگاه 598، چهاردهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه ۲۸ آبان ماه با حضور خبرنگاران آغاز شد.
 
غلامحسین اسماعیلی در ابتدای این نشست گفت: عفو ١٧ربیع امسال بر اساس نحوه رفتار زندانی و همچنین تمایز و مرز بندی صحیح بین جرایم امنیتی و سیاسی است. 
 
وی افزود: قوه قضاییه به محکومان امنیتی نگاه جدیدی دارد و اگر این محکومان در مسیر اصلاح و تربیت قرار گرفته باشند، مورد توجه قرار می‌گیرند.
 
اسماعیلی ادامه داد: اتفاق دیگری که در هفته وحدت وعده داده بودم تلاش قوه قضاییه در جهت صلح و سازش و تلاش هایی که بین مصالحه اولیای دم و قاتل انجام شد. اکثر پرونده قتل ما، بدون تصمیم قبلی قاتل مرتکب قتل می شود. به همین جهت قرار شد پرونده های قتل عمدی تعیین تکلیف شود توصیه شد که در عموم پرونده‌های قتل که بدون قصد بوده است، تعیین تکلیف شود و خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا امروز ۳۴۶ فقره از پرونده‌های قتل عمد با تلاش همکاران ما قصاص منتهی به گذشت اولیای دم شد.
 
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به وقایع چند روز اخیر و اغتشاشات در کشور گفت: سیاست قوه قضائیه تلاش در جهت امنیت عمومی مردم و تلاش بی وقفه در جهت حفظ منافع شهروندان و مقابله با خشونت و تخریب اموال عمومی است. 
 
وی ادامه داد: در یک کلمه قوه قضائیه در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت تلاش می‌کند تا دستگاه قضا نماد واقعی اشدا علی الکفار و رحما بینهم باشد.
 
اسماعیلی گفت: رویه قوه قضاییه در روند عفو محکومین بر اعلام نام محکومین عفو شده نیست و اعلام اسامی از سوی قوه قضائیه نه فقط در خصوص محکومین امنیتی که در خصوص همه محکومین صورت نخواهد گرفت. 
 
وی افزود: هیچ اجباری از سوی قوه قضائیه برای عدم اعلام اسمي نیست و وکلا و محکومین خود می‌توانند خود را معرفی کنند اما سیاست دستگاه قضا بر این نیست که رافت بی منت خود را اعلام کند.
عفو محکومین یک بخشش به پیشنهاد قوه قضاییه و به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 
وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده گفت: آخرین دفاع این متهمه گرفته شده و پرونده در آخرین مرحله خود بسر می‌برد اما وکلای متهمه تقاضای وقت برای تنظیم لایحه آخرین دفاع داشتند که این فرصت در روزهای پایانی خود بوده و رای دادگاه به زودی اعلام می‌شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا درخصوص قطع اینترنت در کشور گفت: این تصمیم از سوی قوه قضاییه نبوده بلکه تصمیم مراجع امنیت ملی کشور بوده است. لازمه حفظ امنیت در شرایط فعلی کشور این بود که ما اجازه ندهیم دشمن از این فضا برای رسیدن به اهداف خودش و آسیب رساندن به سرمایه های مردم استفاده کند.
 
وی افزود: تصمیم از سوی مراجع غیر قضایی بوده و تدابیر بعد با همان مرجع است. ما مدعی‌ایم تصمیم دیرهنگام اجرا شد و اگر قدری زودتر اجرا میشد حوادث اخیر کمتر رخ می داد و نسبت به برخی از مراکز تدابیری برای استفاده از اینترنت شده است.
 
 سخنگوی قوه قضائیه در خصوص تغییر حکم نهایی حسین فریدون گفت: این یک تدبیر قضایی و اطلاعاتی برای بازگشت دانیال زاده به کشور بود و جواب داد و ایشان به کشور بازگشت و اقدامات بعد از ان در حال انجام است اما بخشی که مربوط به حسین فریدون بود و رای قطعی صادر شده، این بخش که رای قطعی صادر شده بحثی در ارتباط با تغییرش مطرح نیست. اگر در فرایندتحقیقات اطلاعات دیگری بدست امد پرونده جدیدی تشکیل می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها