أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۳۵۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۸
شینزو آبه امروز چهارشنبه رکورد طولانی‌ترین زمان حضور در نخست وزیری در ژاپن را به خود اختصاص داده و با ثبت 2887 روز نخست وزیری، نامش را در کتاب‌های تاریخ ثبت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که شینزو آبه همچنان تا به سرانجام رساندن بسیاری از اهداف بلند پروازانه خود از جمله بازبینی در قانون اساسی ژاپن به هدف تقویت مواضع نظامی این کشور فاصله دارد.

امروز چهارشنبه معادل روز 2887 حضور شینزو آبه در نخست وزیری ژاپن است. پیش از وی تارو کاتسورا که در فاصله سالهای 1901 تا 1913 سه نوبت به نخست وزیری ژاپن رسیده بود رکورد طولانی‌ترین زمان نخست وزیری این کشور را در اختیار داشت.

شینزوآبه که در حال حاضر 65 سال سن دارد در عین حال دومین رهبر پرسابقه کشورهای گروه هفت بعد از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که از 2005 تاکنون در قدرت بوده، محسوب می‌شود.

در حال حاضر آبه حضور نسبتا محکمی در قدرت داشته و انتظار می‌رود که دست کم تا سپتامبر 2021 او نخست وزیر ژاپن باشد و هیچ جانشینی روشنی برای او در افق پیش رو دیده نمی‌شود.

او یکی از برنامه‌های مهمش را بازبینی در قانون اساسی صلح‌طلب ژاپن به هدف تغییر وضعیت ارتش این کشور که با نام "نیروهای دفاع شخصی" ژاپن شناخته می‌شود، دانسته است.

با این حال تا کنون احزاب مخالف دولت ژاپن از کمک به پیشبرد روند اصلاح قانون اساسی برای رسیدن به این هدف خودداری کرده‌اند.

در روزهای اخیر نخست وزیر ژاپن درگیر یک رسوایی مربوط به متهم شدن به صرف پول‌های غیر قانونی برای جلب نظر حامیانش و همچنین استعفای دو وزیر کابینه‌اش از بابت اتهاماتی مشابه روبه‌رو شده است.

شینزو آبه امروز در صحبت با خبرنگاران به مناسبت زدن رکورد طولانی ترین زمان حضور در نخست وزیری گفت: من هر روز تلاش کرده‌ام تا به سیاست‌هایی که وعده آنها را داده‌ام عمل کنم  و این تلاش های روزانه سبب شد به روزی همچون امروز برسم.

او وعده داد که در دو سالی که از زمان نخست وزیری‌اش باقی مانده همچنان نهایت تلاشش را برای چنین کاری انجام دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها