أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۶۳۶
زمان انتشار: ۲۲:۱۳     ۰۱ آذر ۱۳۹۸
حاصل دو شکست پیاپی مقابل حریفان عربی؛
با توجه به اینکه تا پایان سال میلادی، برنامه بازی‌های ملی فوتبال تعطیل است، این رده‌بندی نهایی سال ۲۰۱۹ خواهد بود و ایران امسال را با دومی در آسیا به آخر رساند. تیم ملی در آغاز سال جاری میلادی تحت هدایت کی روش، با اختلافی زیاد نسبت به نزدیکترین رقبای آسیایی اش صدرنشین بود، اما در کمتر از شش ماه با هدایت سرمربی گرانقیمت و نجومی بگیرش مارک ویلموتس، این جایگاه را از دست داد.

به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال ایران پس از نتایج ناامیدکننده اخیر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، اقتدار هشت سال گذشته را از دست داد و با سقوط شش پله‌ای در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی فوتبال به رتبه ۳۳ سقوط کرد تا رده نخست آسیا را پس از سال‌ها تقدیم ژاپنی‌ها کند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از پایان دیدار‌های ملی در سراسر جهان، رده‌بندی تازه فیفا در ماه نوامبر مشخص شد و بنابراین، تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست بحث برانگیز برابر عراق در امان، با شش رتبه سقوط به رده ۳۳ دنیا نزول پیدا کرد و پس از حدود هشت سال، صدر رنکینگ فوتبال قاره پهناور آسیا را از دست داد.

سقوط آزاد ۶پله‌ای فوتبال‌ایران در رده‌بندی فیفا / ارمغان فدراسیون‌فوتبال با سرمربی بلژیکی‌؛ صدر آسیا بعداز ۸سال تقدیم ژاپن شد

تیم ملی فوتبال ژاپن بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رده ۲۸ جهان قرار گرفت تا به عنوان برترین تیم آسیا در رده‌بندی فیفا شناخته شده و قدرت را بالاخره از ایران بگیرد. در صدر جدول رده‌بندی فوتبال جهان، هم‌چنان تیم ملی فوتبال بلژیک ـ که با نتایج خارق العاده اش همه را شگفت زده کرده ـ ایستاده است؛ تیمی که در ماه جاری میلادی نیز هر دو دیدار خود را در انتخابی یورو ۲۰۲۰ با پیروزی پرگل به پایان برد، ولیفرسنگ‌ها اینطرف‌تر سرمربی سابق این تیم اروپایی، در جایگاه سرمربی قدرت نخست آسیا در جدول رنکینگ فیفا نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و هر دو بازی حساس را به عنوان سرمربی ایران به رقبای نه چندان قدرتمند منطقه‌ای واگذار کرد.

به این ترتیب و با توجه به اینکه این رده‌بندی پایانی سال ۲۰۱۹ فوتبال خواهد بود، تیم ایران سال جاری میلادی را با دومی در آسیا به پایان رسانید، در حالی که در آغاز سال جاری با اختلافی زیاد نسبت به نزدیکترین رقبای آسیایی بر قله قاره ایستاده بود. بازی‌های ملی تا مدتی برگزار نمی‌شود و این یعنی ژاپن حالا حالا‌ها صدرنشینی را پس نخواهد داد.

طبق اعلام سایت «فوتبال رنکینگ» که با توجه به نتایج رقم خورده در 182 بازی ملی از رنکینگ قبلی، اقدام به محاسبه و پیش‌بینی جایگاه احتمالی تیم‌های ملی در رده‌بندی بعدی فیفا کرده است، تیم ملی ایران با شش پله سقوط پس از رومانی (با هشت پله سقوط) دومین تیمی است که بیشتر تنزل جایگاه را در این رده‌بندی جهانی خواهد داشت.

در میان ده تیم نخست دنیا، شش تیم اروپایی و چهار تیم از آمریکای جنوبی هستند و شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا نیز در رده دهم رده بندی فیفا قرار دارند.

رده بندی جدید فیفا در ماه نوامبر 2019

۱- بلژیک

۲- فرانسه

۳- برزیل

۴- انگلیس

۵- اروگوئه

۶- کرواسی

۷- پرتغال

۸- اسپانیا

۹- آرژانتین

۱۰- کلمبیا

...

۲۸- ژاپن

...

۳۳- ایران



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها