أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۷۲
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۰۱ فروردين ۱۳۹۱
وبلاگستان 598/ وبلاگ عدالت علی علیه السلام نوشت:

1. چرا مدعیان اصلاحات و ساکتین فتنه دل واپس اصول شده اند؟!

جریانی موذیانه همواره بر آن بوده است که با نمایش دادن محذورات دولت نهم ودهم به عنوان نقطه ی منفی و با وانمود دلسوزی برای اصول ، دلسوزان وخواص ونیروهای مخلص نظام را با دولت و شخص رئیس جمهور درگیر کرده و با ایجاد چنین حواشی ای کشور را از کارهای اصلی خود باز دارد.یکی از این موارد جنجال بر سر « حجاب وعفاف » است .گرچه خود معتقدم در کنار کارهای فرهنگی و مسئولیت فراموش شده ی صداوسیما نظارت انتظامی نیز لازم است ولی توقع بیش از حدی که از دولت در این مورد ایجاد شده و توسط ساکتین فتنه 88 به آن دامن زده می شود بیش از هر چیزی ما را به صداقت هوچیان این ماجرا مشکوک می کند.

با توجه به اینکه نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور غالباً جزو مدعیان اصلاحات و ساکتین فتنه بوده اند سوال از مخالفت رئیس جمهور با طرح عفاف و حجاب و یا یازده روز کذائی باید ما را متوجه مکری کرده باشد که به دنبال درگیری عناصر ولایتمدار با رئیس جمهور و اختلاف افکنی می باشند.



2. شانزده سال حرمت شکنی از حجاب :

کسانی که واقعاً دغدغه ی عفاف وحجاب بانوان کشور را دارند حرکات سازمان یافته دو دولت قبل در عادی شدن بدحجابی وبی حجابی را فراموش نکرده اند.  از حضور آقای رفسنجانی در دانشگاه علوم پزشکی و چراغ سبز ایشان برای آزادی روابط پسر ودختر در صحن دانشگاه ها  تا ترویج دوچرخه و موتور سواری و اسب سواری زنان در منظر نامحرمان توسط فائزه ی عزیز ایشان - که با کمال تعجب چنین فضا سازی ای که امروز بر علیه رئیس جمهور است در آنروز حتّی در حوزه ی علیمه قم  مشاهده نمی شد.- تا فرمان تبرج خاتمی در هشت سال دولتش با بکار گیری مشاوران زنی که امروز دوره گرد بی حجابی وبی عفافی در غرب هستند و اضافه کنید ترویج بی حجابی وبی حیایی در تولیدات چندساله ی صداوسیما و ... همه بغض گلو گیری بودند که امروز بازخورد آن را باید در کوی و برزن شهرهایی مانند تهران ببینیم .


به عنوان کسی که در اعتراض به قبح شکنی خاندان آقای رفسنجانی در مقابل دفتر فائزه هاشمی رفسنجانی در بهار 75 حضور داشتم و برخورد زشت نیروهای انتظامی دستگاه آقای رفسنجانی با حزب الله شمیران را مشاهده کردم ، تعجبم از کسانی است که در آن زمان سکوت بر این همه جنایت فرهنگی کردند وامروز پا به زمین می کوبند که چرا در فقدان کار فرهنگی دیروز ، امروز احمدی نژاد کار سرهنگی نمی کند.


به جنجال گران سیاسی کار که عفاف وحجاب را بهانه ی تخریب دولت کرده اند کاری نداریم روی سخن به متأثرین از این دوستی های خاله خرسه ساکتین فتنه است .



3. سوء مدیریت در  برخورد صرفاً انتظامی با مظاهر بدحجابی:


اگر یک دوری در خیابان های تهران بزنید و ذره ای هم با اعداد و ارقام جامعه سرکار داشته باشید تصدیق میکنید که اگر دولت بخواهد با میل ما با این مظاهر برخورد کند فقط برای تهران بیش از یک میلیون نیروی انتظامی حرفه ای نیاز است و ظاهر شهر نیز باید بسان شهری کودتازده شود که چنانچه خود در پوشش برخی از خانواده های ایشان نیز مشاهده می کنیم  می دانیم که چنین نیروهای توجیه شده به حجاب فعلاً موجود نیست و در ثانی برخورد شکلی با این ماجرا در کنار آزادی دانه درشتان و آقازادگان چون سال های دهه هفتاد جز بدبینی و فاصله از نظام حاصل دیگری ندارد. البته رئیس مجلس هشتم و سوال کنندگان از رئیس جمهور به درستی متوجه اند اگر دولت وارد این میدان شود جز جنگ بی فایده با بخشی از مردم دستاوردی ندارد.


شما در راهپیمایی های 22 بهمن و 9 دی و دیگر صحنه های مذهبی واجتماعی اگر نگاه کنید این شکل از افراد مشارکت قابل توجهی دارند ولی سیاسیکاران زیرک ودوستان کم توجه فریاد می زنند با همین افراد برخورد انتظامی شود.


رئیس جمهور محترم به این افراد در سخن منطقی ای می گوید: « آیا شما برای تربیت فرزندان خود هم فقط انتظامی برخورد می کنید. »


4. انصاف رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر تاریخیشان به قم در دیدار دوم با اعضاء محترم « جامعه مدرسین حوزه علمیه قم » در پاسخ اشکالات آقایان به دولت مطالب مهمی را ایراد کردند که متأسفانه به خوبی منتشر نشده است . البته آقایانی چون حضرات آیات وحجج اسلام « کعبی » ، « نمازی » و « اسلامیان » برخی از آنرا رسانه ای کرده اند که  از اعضاء محترم جامعه همانطور که برخی حمایت از نامزدی اقای « لاریجانی » را ضروری می دانند انتظاری جز نشر این سخنان که رافع تهمت از مومنان است ، نمی رود که بزرگوارانی مثل آقای اسلامیان در همین موردبیان کردند :


یکی از دوستان مسئله حجاب و عفاف را مطرح کرد و حرف‌های او تعریض به بی ‌توجهی برخی مسئولان نسبت به حجاب فقهی بود که آقا فرمودند "من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست ".

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند "فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند و یا در راهپیمایی 22 بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد ".وی متذکر شد: رهبر انقلاب با آنکه جهت‌گیری کلی دولت را تائید کردند و تصریح داشتند نمی‌خواهند یک طرف را تأیید کنند اما این را به قاطعیت فرمودند که "مسئولین فعلی با حجاب فقهی مخالف نیستند ولی در تاکتیک‌ها اختلاف وجود دارد ".  ( شبکه  ایران )


5.مقصر صداوسیما/وظیفه روحانیت درست کردن عقائد مردم است

ولی گویا برخی عدم اعتماد به رئیس جمهور را  اصل قرار داده اند. و شاید هم برخی از ما حوزویان در سایه ی این فضاسازی به دنبال توجیه کم کاری خود هستیم !چنانچه امام خامنه ای وظیفه ی اصلی را متوجه ما دانسته اند وفرموده اند:

«وظیفه دولت درست کردن عقائد مردمه ؟! نه ! وظیفه دولت زمینه سازی است وظیفه عملیّاتی و میدانی به عهده روحانیت است .، به عهده نخبگان است ، به عهده نخبگان حوزه ودانشگاه است . این وظیفه میدانی است .

من امروز نگاه می کنم ، جای این مجموعه مکرم علمی و دینی را در خیلی جاها خالی می بینم ... کار روحانیت است در این زمینه این کمبودها را ( جبران کنیم ) بنابر این این نکات ، نکات مهمی است . »

(89/6/25 - دیدار با خبرگان )

به طلبه ما وقتی که به تبلیغ می رود از طرف مراکز تبلیغی حوزه وبیوتات مراجع عظام تاکنون چند جزوه ی ترویجی حجاب و عفاف داده شده و چند دوره ی تبلیغی در این امر گذاشته شده است ؟

روحانیت معظمی که در رسانه ها به خصوص صداوسیما ، سال ها حضور دارند تاکنون چند بار حدود حجاب و احکام آنرا گفته اند؟!

البته گویا صدا وسیما هم در این زمینه مسئولیتی ندارد بنابر این باید از صداوسیما پرسید تاکنون چند فیلم بر ضد حجاب وحیا نساخته است ؟! که در این اهمال کاری رسانه کسانی  که فقط به خاطر سرویس دهی صداوسیما به ایشان برای آن تقدیرنامه می فرستند ولی رئیس جمهور را به باد انتقاد می گیرند نیز مقصرند .عفاف وحجاب عملیات امنیتی نیست که هیاهو وجنجال بخواهد ، بیاییم مبتلایان به بدحجابی را چون خواهران ودخترانمان با نهضت عفاف وحجاب و بسیج تمام امکانات به خصوص صداوسیما که مقصر اصلی این ناهنجاری هاست به صلاحشان آشنا کنیم و لطفاً در فضای فرهنگی سیاسی بازی را کنار بگذاریم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سرباز پیرو ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
سلام لطفاً اگر می توانید و یا بعد از آمدن به وبلاگ من موضع گیری های آن را پسندیدید تبلیغی از وبلاگ من هم بکنید.
این هم آدرسش:http://oloomdfep.mihanblog.com
پاسخ
ا.گ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
وبت ویروس نداره که یه بار از تو همین کامنتها رفتم تو ادرسش که داده بود کل صفحه سایت داغون شد الان هم البته داغونه صفحه رو که باز میکنم کوچیک ظاهر میشه
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۷
۱
تاکتیک دولت مبارزه انتظامی با بدحجابی نیست. حضرت آقا هم به این رویکرد دولت اشاره فرمودند. به نظر من هم رویکرد دولت معقول است. نباید کاستی های فرهنگی را همهگی به دولت منتسب کرد. قطعاً اغراضی در میان است.
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
راهکار نهایی مشکلات حجاب در جامعه ما همون طور که خدا و پیامبر ص و ائمه ع و علما به ویژه آقا فرمودند فقط و فقط تذکر لسانی آحاد جامعه است.
عالم حساب و کتاب داره... از خودتون راهکار نتراشید!!
پاسخ
جواد
UNITED KINGDOM
۲۲:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۶
۲
خدا به نويسنده بصير و هوشيار اين متن جزاي خير بدهد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۶
۱
احسنت به انصافت برادر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۷
از نظر شما که همیشه حق با رئیس جمهور است و هیچ وقت حق با هاشمی نیست.
اصلا شما دنبال حق می گردید؟
11 روز خانه نشینی چه طور؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
خدا وکیلی این کامنت چه ربطی به بحث داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
هر وقت ربط اولین عکسی که گذاشته شده معلوم شه این کامنتم ربطش معلوم می شه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۳
۳
آقای جنتی را پس چه می گویید؟
در خطبه ها داد می زد و می گفت می گویند کار فرهنگی باید بشود بیایید کار فرهنگی کنید(با عصبانیت) و در سخنان خود به شدت از گشت ارشاد حمایت می کرد و کار فرهنگی را تلویحا تمسخر می کرد.
598 لطفا چاپ کن اگر خلاف شرع نیست
پاسخ
ا.گ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
۲
۲
جالب بود ولی قبول کنیم وزارت ارشاد که از زیر گروههای دولته هیچ اقدامی در ترویج عفاف و حجاب نکرده از گشت ارشاد و خصوصی و فیلمهایی از این دست معلوم میشه که مدیران دولتی تحت نظارت احمدی به خوبی به وظایفشان عمل نمیکنن در نتیجه خیلی نمیشه به احمدی خرده گرفت من به شخصه با خوندن این مقاله در صدی از ناراحاتیم در قبال وضع نابسامان حجاب و و عفاف کاسته شد
پاسخ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۵
۱
سلام درمورد حجاب ابتدا كارفرهنگي واصلاح سينما وتلويزيون بعد برخوردجدي با قانون شكنان. متاسفانه تازماني كه بازيگران سينما به عنوان الگو به دختران پاك معرفي مي شود وضع همين است كه مي بينيد پناه برخداوند ازشر شيطان
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
۳
۰
اگر میخواین وضع جامعه بهتر از این بشه اول جلوی فساد و فحشای علنی و غیر علنی سیما رو بگیرین
پاسخ
پراست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
جالب بود
ادم دردش مياد از اينهمه بي انصافي...
گنه كرد در بلخ آهنگري... به شوشتر زدند گردن مسگري!!!
پاسخ
مهدی شمس نورائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۱
با عرض سلام وخسته نباشید
احسنت به این بصیرتتان
و من الله توفیق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
درود بر حاج آقا شفیعی کیا نویسنده و فعال سیاسی ولی چرا اسم ایشان را نمی زنید نکنه نمی خواهید معروف شه بابا انحصارطلبی تا کجا؟!
پاسخ
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
چرا همه يا سررئيس جمهور خراب ميشن يا سر سيما يكي نمي گويد من براي عفاف چكار كردم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۱
با با خانه نشینی یک اشتباهی بو د که گذ شت و لی تضییع حقو ق مرد م مستضعف تو سط عده ای در بعضی جا ها که او نا ییکه با ید بدانند می دانند هم چنان ادامه دارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها