کد خبر: ۴۶۳۷۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۳ آذر ۱۳۹۸
رئیس مرکز اطلاع رسانی سازمان برنامه گفت: جای نگرانی برای جاماندگان کمک معیشتی نیست چرا که پس از ثبت درخواست و تایید مشخصات، مرحله اول و دوم این طرح به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.
به گزارش پایگاه 598، مهدی قمصریان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کمک معیشتی دولت به ۱۸ میلیون خانوار، اظهار داشت: شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و این وزارتخانه نیز پس از جمع بندی، اطلاعات این خانوارها را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار داده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: طبق مصوبه جلسه هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، مقرر شده است که تمام عواید حاصل از اصلاح قیمت بنزین نزد حسابی مشخص در خزانه متمرکز شده و به طور کامل به خانوارها بازگردد که این موضوع، با دقت از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین سایر دستگاههای نظارتی همچون دیوان محاسبات مورد توجه قرار دارد.

 وی با اشاره به جمعیت حدود ۸۴ میلیونی کشور و هدف گذاری طرح اخیر برای حمایت از اقشار متوسط و کم درآمد که حدود ۶۰ میلیون نفر برآورد شده اند، تصریح کرد: طبیعی و ممکن است از جمعیت حدود۲۴ میلیون نفر غیرمشمول این طرح، برخی خانوارها درخواست بررسی مجدد و بهره مندی از حمایت معیشتی را داشته باشند که بر این اساس، افرادی که خواهان دریافت این حمایت معیشتی هستند، می‌توانند در سامانه #۶۳۶۹* ثبت درخواست کنند.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه گفت: پس از ثبت درخواست از سوی متقاضیان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اوضاع خانوار را بررسی و در نهایت پس از یک ماه، نتیجه را به سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد کرد.

قمصریان گفت: جای هیچ گونه نگرانی در این رابطه برای مردم وجود ندارد؛ چراکه بدون شک در صورت تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله اول و دوم کمک معیشتی به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها