يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۷۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دولت، مجلس و مردم را با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین غافلگیر کرد، گفت: دولت حداقل کار کارشناسی در این زمینه می‌کرد. تا سامانه در این خصوص نداشته باشیم کار پیش نمی‌رود.
به گزارش پایگاه 598، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 4 آذر 98) پارلمان در جریان بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات طی سخنانی اظهار داشت: صحبت‌هایی که آقایان دولتی و وزرا امروز در صحن مجلس داشتند اثری در حال مردم نداشت.

وی افزود: دو وزیر صحبت کردند که اگر تحلیل‌شان برای کنترل قیمت‌ها همان‌هایی است که بیان کردند،‌این اصلاً شدنی نیست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: کنترل قیمت‌های جامعه با بگیر و ببند و بازرسی و شعار محقق نمی‌شود.

اکبریان ادامه داد: این گونه نمی‌شود که فقط جلسه بگذاریم و مصاحبه کنیم.

وی خطاب به وزرای صمت و دادگستری گفت: من از شما خواهش می‌کنم اینقدر مصاحبه نکنید چرا رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نفت به مجلس نیامدند و چرا تکلیف یکسری خانواده که هنوز یارانه معیشتی دریافت نکرده‌اند مشخص نشده است؟ 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از اینکه دولت، مجلس و مردم را با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین غافلگیر کرد، گفت: دولت حداقل کار کارشناسی در این زمینه می‌کرد. تا سامانه در این خصوص نداشته باشیم کار پیش نمی‌رود.

اکبریان همچنین یادآور شد: تعزیرات هم مدام عکس می‌گیرد و می‌گوید قیمت گوجه و خیار فلان است این‌طور که نمی‌شود.

وی با بیان این مطلب که کنترل بازار تابع قیمت، تورم و ارز است، گفت: اینکه صرفاً مردم را بگیریم و مغازه‌ها را ببندیم کاری از پیش نمی‌رود. در این صورت فقط به حجم بیکاران اضافه می‌شود. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  همچنین نسبت به عدم استفاده از صندوق الکترونیکی در فروشگاه‌ها، گفت: قانون صندوق الکترونیکی 6 ماه است که ابلاغ شده  دولت در این خصوص بگوید چه کرده است.

اکبریان خطاب به دولت گفت: اگر صندوق الکترونیکی داشتید وضعیت فروشگاه‌ها اکنون این گونه نبود. 

وی همچنین در خصوص وضعیت احتکار در بازار گفت: اگر از تولید تا مصرف و از ورود کالا از گمرک تا انتقال آن به انبار مشخص باشد معلوم است کالا کجاست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور درست از زمانی که گفت بزرگترین مخزن نفتی را کشف کرده‌ایم، فردای همان روز بنزین در آنجا نایاب شد.

اکبریان خطاب به دولت گفت: چگونه می‌توانید بخش خصوصی را کنترل کنید؟ به بازرس چقدر حقوق می‌دهید و از وی چه انتظاری دارید؟

وی همچنین توصیه کرد که بازرسان باید آموزش ببینند و ضمن ‌آن بازار کنترل شود. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در ادامه بیان کرد: یک قاضی در روز چهارشنبه به خاطر 22 میلیون تومان بدهکاری به یک نفر 6 روز تلفن یک شرکت که 40 هزار نیرو دارد را قطع می‌کند و این میلیون‌ها تومان ضرر ایجاد کرد، این گونه که نمی‌شود مدیریت کرد.

اکبریان در خاتمه سخنانش بیان کرد: قیمت کالا همیشه به دلار و بنزین بستگی داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها